פורסטר ריסרץ’: משתמשי סמרטפונים בארה”ב מקדישים יותר זמן ליישומוני פייסבוק מאשר ליישומוני גוגל

Mobile Platforms, Partners, and Power, דו”ח של חברת המחקר Forrester Research  שפורסם ב- 29 ביוני 2015 אומר כי משתמשי טלפונים חכמים (סמרטפונים) בארצות הברית מקדישים יותר זמן ליישומוני Facebook [דוגמת אינסטגרם, מסנג’ר ו- ווטסאפ] מאשר הם מקדישים ליישומוני Google [ובהם YouTube, יומן, Chrome , מנוע החיפוש, מפות, Gmail].

מדובר ב- 13% לטובת פייסבוק לעומת 12% לטובת גוגל. לשאר השחקנים הגדולים בתחום המובייל – חברת Apple, חברת Amazon, חברת Microsoft וחברת Yahoo – נתח של 1-3 אחוזים מהזמן לכל אחד.

פורסטר אומרת כי בפייסבוק מדגישים את ההיבט של “מטרה/יעד” של המשתמשים: לחברה קהל עולמי גדול בעל תחושה ברורה של מטרה/יעד והיא ממורכזת סביב הרצון והצורך האינהרנטיים לתקשורת עם אחרים והיא בעלת תוכנית יציבה עיצד לחזק התנסות זו באמצעות שילוב שירותים הקשורים לכך.

הגידול בשימוש בסמרטפונים מהווה לכאורה בעייה לגוגל משום שהמשתמשים מקדישים יותר זמן ליישומונים ופחות זמן לשיטוט ברשת. ואולם לדברי עורכי הדו”ח, הזמן המוקדש ליישומונים של גוגל הוא גדול יותר בפועל משום שהמשיבים לסקר נתבקשו  לציין רק יישומונים שהם הורידו למכשיר שלהם והזמן שהם מקדישים לכ”א מהם, לא כולל יישומונים רבים של גוגל שכבר נכללים במכשירים המשתמשים במערכת ההפעלה Android של גוגל דוגמת יוטיוב וג’ימייל.

גם הנתח של חברת Apple (שעומד על 3%) נמוך מהמצב בפועל משום שרבים מהיישומונים ומהשירותים שלה לרבות יומן שנה ומפות כבר נכללים במכשירי ה- iPhone.

הדו”ח מבוסס על סקר שנערך בקרב 1,721 אזרחים אמריקנים בגירים בני 18 ויותר.