פורסטר: ב- 2013 צפוייה האטה בגידול בהוצאות ה- IT באזור אסיה/פאסיפיק

IT Industry Disruptions Fuel Renewed Asia Pacific Market Growth, דו”ח של חברת המחקר Forrester Research שפורסם ב- 28 בינואר 2013 אומר כי בשנת 2013 צפוייה האטה בגידול בהוצאות טכנולוגיית המידע באזור אסיה/פאסיפיק. הדבר נובע מכך שמדינות ובהן סין והודו מתמודדות עם נושאים כלכליים תוצאת המשבר הכלכלי העולמי.

פורסטר ריסרץ’ מעריכה כי ממשלות ועסקים באזור צפויים להגדיל הוצאותיהם בתחום זה בשיעור של 2.9% בשנה זו, להיקף כולל של כ- 543 מיליארד דולר. מדובר בהוצאה השנייה בגודלה אחרי ארצות הברית ולפני מערב אירופה ומרכזה.

המדינה באזור הצפוייה להוביל מבחינת ההוצאות היא יפן עם 251 מיליארד דולר ואחריה סין עם 114 מיליארד דולר. במקום השלישי אוסטרליה עם 49 מיליארד דולר, הודו עם 32 מיליארד דולר במקום הרביעי, קוריאה הדרומית עם 28 מיליארד דולר חמישית, טאיוואן שישית עם 13 מיליארד דולר וסינגפור שביעית עם 9 מיליארד דולר.

לדברי פורסטר, שוקי הטכנולוגיה באוסטרליה, קוריאה ובמקצת ממדינות Association of Southeast Asian Nations, ASEAN [איגוד מדינות דרום-מזרח אסיה הכולל את תאילנד, אינדונזיה, מלזיה, סינגפור והפיליפינים] מצביעים על גידול טוב או משופר, הרי שבשווקים אחרים דוגמת סין, הודו, יפן, מלזיה ו- ויאטנם המנהיגים הפוליטיים נתפסים כמי שאחז בהם שיתוק לנוכח הבעיות הכלכליות הגוברות.

ארגונים באזור אסיה/פאסיפיק צפויים להוציא השנה 171 מיליארד דולר על חומרה, 118 מיליארד דולר על תוכנה, 99 מיליארד דולר על ציוד תקשורת ו- 83 עם שירותי ייעוץ ומערכות IT.