פארקס אסושיאייטס: כ- 40% מבעלי הסמרטפונים בארה”ב משתמשים בתוכנת זיהוי קולי

360 View: Mobility and the App Economy, דו”ח של חברת המחקר Parks Associates  אומר כי 39% מקרב בעלי הטלפונים החכמים (סמרטפונים) בארצות הברית משתמשים בתוכנת זיהוי קולי [voice recognition software] כלשהי דוגמת Siri או Google Now.

חברת המחקר מציינת כי הפלטפורמה של אפל עוברת את זו של אנדרואיד. יותר ממחצית מכלל משתמשי iPhone משתמשים בתוכנת זיהוי קולי בניגוד לפחות משליש מבעלי טלפוני Android.

שיעור חדירת הסמרטפונים הגיע ל- 86% ממשקי-הבית בעלי פס-רחב בארצות הברית,  אומרת חברת המחקר.

בקרב משתמשי סמרטפונים בני 18-24 הרי ש- 48% משתמשים בתוכנת זיהוי קול. השימוש ב”סירי” בקרב משתמשי אייפונים גדל מ- 40% ל- 52% בשנים 2013-2015 (נתון שמשמעותו 15% מכלל משקי-הבית האמריקנים בארה”ב משתמשים ב”סירי”).

Emerging Interface Technologies for Mobile Devices, דו”ח של חברת Tractica  שפורסם אשתקד אומר כי תחום זיהוי דיבור [Speech Recognition] יגיע לשיעור חדירה של 82% בקרב המכשירים הניידים בשנת 2020.

לדברי טרקטיקה, טכנולוגיות של קול וזיהוי דיבור יהפכו למימשק העיקרי עבור רבים ממשתמשי הטלפונים החכמים (סמרטפונים), מחשבי לוח (טבלטים) ושעונים חכמים (smartwatches) במהלך השנים הקרובות.

תחום ה- native speech recognition יגדל משיעור של 45% מכלל המכשירים הניידים בשנת 2014 לשיעור של 82% בשנת 2020.

תחום זיהוי הקול – המשמש לזיהוי קול אינדיבידואלי וניתן לשימוש ליעדי זיהוי ואימות (authentication) ביומטריים שונים – יגיע לשיעור של 36% בשנת 2020.

“טכנולוגיות מימשק שמיעתי (Aural interface technologies) הופכים במהירות לחלק חיוני ממימשק המשתמש של מכשירים ניידים. הם מוסיפים פונקצליונליות דוגמת אימות קול (voice authentication) וגם מאפשרים יישומונים חדשים דוגמת סייענים דיגיטלים וירטואליים (virtual digital assistants)”.

Voice and Speech Recognition, דו”ח של חברת Tractica  שפורסם ב- 11 ביוני 2015 אומר כי הרישיונות בשוק ה-  Voice and Speech Recognition [שיש המגדירים אותו כ- speaker recognition] הסתכמו ב- 49 מיליון בשנת 2015. שוק זה מהווה, לדברי טרקטיקה, “מיקרוקוסמוס של שוק הביומטריה כולו”.

השוק צפוי לגדול בשל שיפורים ביכולות האחסון, התקדמות באלגוריתמים ביומטריים וקבלה צרכנית גדולה יותר של ביומטריה באופן כללי.

מספר הרישיונות בשוק זה צפוי להגיע ל- 565.8 מיליון בשנת 2024 בעולם.

יישומונים צרכניים דוגמת אימות [authentication] במכשירים ניידים יהיו ההזדמנות הגדולה ביותר לאימוץ טכנולוגיית “הכרת הדובר”. גידול חזק יהיה בתחומים דוגמת גישה לרשומות הרפואיות של המטופלים, אימות מכשירים לבישים, הגנה על מערכות IT ממשלתיות ועוד. “Speech and voice recognition are a microcosm of the entire biometrics market: mature technology that is finally finding a market, with abundant opportunity over the next 10 years”