ערב ט”ו בשבט: במס הכנסה מעריכים כי שנת 2017 תהיה שנת בצורת גדולה

מס הכנסה פירסם בקשה להתקשרות בפטור ממכרז בה נאמר כי “בכוונתה של רשות המסים להתקשר עם דר דוד בונופיל כמומחה בתחום הבצורת לצורך הכנת מודל לעניין בצורת התשלום”.

בגוף הבקשה כתב אמיר דהן מנהל תחום בכיר פיצויים ונזקי איבה, נציבות מס הכנסה ומיסוי מקרקעין בין היתר כי “ערכתי בדיקה ולטעמי מדובר במכרז של משתתף יחיד – למיטב ידיעתי וניסיוני אין במדינת ישראל אנשי מקצוע נוספים בתחום הבצורת”.

בסוף הבקשה להתקשרות הוא כותב כי “אציין, שלאור כמויות הגשם הקטנות רוב הסיכויים שתהיה בצורת גדולה בשנת 2017 ולכן אנו צריכים לגייס מומחה בצורה מהירה ככל שניתן” [ההדגשה – במקור].

בתוך כך, בחודש ינואר 2017 פורסם מדד ה- Green View Index במסגרת פרוייקט Treepedia (של MIT/Senseable City Lab) הבוחן כמה ירוקים רחובותיה של עיר עפ”י מספר העצים הנטועים בה.

בשלב זה כוללת הרשימה את הערים אמסטרדם הולנד, בוסטון מסצ’וסטס, מיאמי פלורידה, העיר ניו יורק, פאריס צרפת, פרנקפורט גרמניה, ז’נבה שווייץ, לונדון בריטניה, לוס אנג’לס וסקרמנטו קליפורניה, סיאטל וושינגטון, סינגפור, סידני אוסטרליה, טורינו איטליה, טורונטו ו- ונקובר בקנדה.

העיר ה- 17 ברשימה היא תל אביב שזכתה ל- 17.5 בדירוג. בבדיקה השוואתית באתר, סינגפור היא המובילה עם 29.3% בדירוג. האחרונה היא פאריס עם 8.8%.

בעתיד צפויות עוד ערים להצטרף לדירוג.