עלו לאוויר שני אתרי אינטרנט חדשים ומשופרים של מערכת בתי-המשפט, המחליפים את האתר הישן של הרשות השופטת; האתרים מונגשים ומותאמים להפעלה גם באמצעות מכשירים ניידים

היום, שני 23.10.2017, עלו לאוויר שני אתרי אינטרנט חדשים ומשופרים של מערכת בתי המשפט, המחליפים את האתר הישן של הרשות השופטת. האתרים מונגשים ומותאמים להפעלה גם באמצעות מכשירים ניידים.

עו”ד אילת פילו ראש מערך דוברות והסברה של הנהלת בתי-המשפט (הב”ה) כותבת בהודעה לעיתונות שפורסמה בהקשר זה כי האתר הראשון מבין השניים הוא אתר האינטרנט של הרשות השופטת במסגרת פלטפורמת ‘מימשל זמין’ [אתר השירותים והמידע הממשלתי].

“אתר הרשות השופטת  הוקם מתוך ‘תפיסה שירותית’ ומתוך שאיפה לאפשר איתור מידע בקלות ובנוחות. הוא כולל מידע רב על אודות מערכת בתי המשפט, על בתי-המשפט השונים ועל השופטים, הודעות מערך הדוברות וההסברה, נהלים והנחיות, מדריכים ועוד”.

האתר השני מבין השניים, הוא אתר האינטרנט החדש של בית-המשפט העליון  וכולל גרסאות גם בשפות ערבית ואנגלית. “אתר זה מאגד לראשונה את כל הנושאים הרלוונטיים לבית-המשפט העליון באתר נפרד ועצמאי, בדומה למקובל במערכות משפט במדינות אחרות. באתר תכנים רבים על בית-המשפט העליון, ביוגרפיות שופטים, יומן דיונים ועוד. כמו-כן, במסגרתו של האתר הוקם גם מנגנון חדש לאיתור הליכים, פסקי דין והחלטות של בית-המשפט העליון. המנגנון נבנה ועוצב באופן מודרני ונוח והוא מציע אפשרויות חיפוש מגוונות ומתקדמות של פסיקה ושל הליכים”.

במכתב שנשלח היום לשופטים ולעובדי מערכת בתי-המשפט כתבה הנשיאה כבוד השופטת מרים נאור כי “עלייתם לאוויר [של אתרי האינטרנט החדשים] מהווה צעד חשוב נוסף להרחבת נגישותהּ של מערכת המשפט לציבור.”

הערת עורך Read IT Now: כאשר בודקים את ההודעה לעיתונות של הנהלת בתי-המשפט שפורסמה היום, ומקישים בעכבר הימני ל- Document Proprieties, מקבלית בשורת Title של המסמך את המשפט הבא: “שאילתה שלי טפירו בעניין תיק 33435.11.15 – השופטת נעה תבור”. שלי טפיירו היא כתבת המשפט והפלילים בתל אביב של תאגיד השידור הישראלי כאן 11.