עו”ד – שבתוך 6 חודשים הגיש 3 תובענות ייצוגיות בנושא Spam – הגיש עתה תביעה נוספת (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד ג’יטי גטאקסי סרוויסס ישראל [GT GETTAXI SERVICES ISRAEL LTD] המפעילה את אפליקציית GETT

20:18 24.05.2018

קטגוריות: משפט

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת ג’יטי גטאקסי סרוויסס ישראל בע”מ [GT GETTAXI SERVICES ISRAEL LTD], חברה לשיתוף נסיעות גלובליות המפעילה את אפליקציית GETT.

התובע בתביעה זו הוא עו”ד ליאור חאיק. התביעה הוגשה באמצעות עוה”ד ליאור חאיק ואליעזר שוורץ. בתחילת כתב התביעה מצויין, כגילוי נאות, כי עו”ד חאיק הגיש בחודשים אוקטובר 2017 – אפריל 2018 שלוש תביעות נפרדות (ובקשות להכיר בהן כתובענות ייצוגיות) נגד שלוש חברות “שעילתן הפרת הוראות חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982.”

[הערת עורך Read IT Now: באתר זה מספר איזכורים של עו”ד חאיק. כאן ניתן לקרוא ידיעה שפירסמתי על התביעה הראשונה מבין שלוש התביעות הללו].

בכתב תביעה נאמר בין היתר כי “התובענה עניינה שמשלוח דברי פרסומת שלא כדין למבקש ולחברי הקבוצה באמצעות פרסומות המשוגרות לכתובת הדואר האלקטרוני שלהם ו/או בכל מדיה אחרת, מבלי שהמשיבה קיבלה את הסכמתם המפורשת בכתב של הנמענים.

“בנוסף, ולא פחות חשוב, המשיבה אינה מאפשרת לנמענים, בין אם נתנו את הסכמתם המפורשת או לא, להסיר את עצמם באמצעות משלוח הודעות סירוב בדרך בה נשלחו ההודעות, וזאת לפי דין”.

התובע מציין בכתב הטענות כי נשלח לנתבעת (באמצעות דואר רשום עם אישור מסירה) מכתב התראה לפני תביעה ייצוגית, ולמרות זאת גם לאחר מועד מסירת מכתב ההתראה לנתבעת היא המשיכה לשלוח אליו עוד שתי הודעות פרסומיות לאחר שהמכתב הגיע לידיה.

התובע מציין עוד כי ב- 2.1.2018 ניתן פסק דין נגד החברה בבית-המשפט לתביעות קטנות בירושלים [ת”ק 3114-12-16], “במסגרתו נקבע כי המשיבה אינה פועלת כדין, תוך שהיא אינה מקיימת את הוראות חוק התקשורת ותוך שנפסק עליה לשלם פיצוי על סך 3,000 ₪ בתוספת הוצאות משפט. קיימים עוד הליכים נגד המשיבה וכן תלונות והדבר ודאי מלמד על היקף הקבוצה ועל הצורך בהגשת בקשה זו אשר תגרום לאכיפת בדין ולשינוי התנהלות המשיבה.

“יצויין כי באותו פסק הדין שהתקבל לאחרונה נגד המשיבה, נקבע כי המבקש לא נתן את הסכמתו המפורשת למשלוח דברי פרסומת, וכי היא אינה עומדת בהוראות החוק לעניין דרך ההסרה”.