סקר: מורים בתיכונים בבריטניה מפסידים בשנת הלימודים 11 ימי הוראה בשל הפרעות הנגרמות מסמרטפונים ומדיה חברתית

סקר של חברת האינטרנט Nominet מצביע על כך שמורים בבתי-ספר תיכוניים בבריטניה מפסידים במהלך שנת הלימודים 11 ימי הוראה בסך הכל וזאת בשל הפרעות הנגרמות מסמרטפונים ומדיה חברתית.

עפ”י ממצאי הסקר, המורים מפסידים מידי יום בממוצע 17.2 דקות של זמן הוראה משום שהם צריכים להתעסק בהפרעות הנגרמות ממכשירי הטלפונים החברתיים וכתוצאה מהשימוש ברשתות החברתיות.

משמעות נתון זה היא הפסד של 86 דקות הוראה בשבוע וכאמור יותר מ-11 ימי הוראה בסך הכל במהלך שנת הלימודים.

46% ממורי התיכונים חוו הפרעות מצד התלמידים המשתמשים ביישומוני מדיה חברתית בסמרטפונים שלהם במהלך השיעור. 40% מהמורים דיווחו על פגיעה בביטחון העצמי של תלמידים כתוצאה מנושאים שונים של מדיה חברתית.

27% מהמורים בתיכונים בבריטניה חוו אלימות סייבר/ביריונות מקוונת [cyber bullying]  בכיתות בהן הם מלמדים.

58% מהמורים נאלצו לסייע לחנך את ילדיהם לגבי הסכנות שבשימוש במדיה חברתית.

72% מהמורים חשים כי יש לאסור שימוש בסמרטפונים בכיתות לחלוטין ו- 63% סבורים כי בתי-הספר צריכים אנשי צוות ייעודיים להתמודדות עם מדיה חברתית ונושאי אינטרנט שונים.