סקר חדש בארה”ב: רק 14% ממורי בתי-הספר היסודיים והתיכוניים משתמשים במדיה חברתית בכיתות

סקר שערכה חברת Harris Poll עבור University of Phoenix/College of Education וממצאיו פורסמו ב- 23 באוגוסט 2016 מצביע על כך ש- 86% מהמורים בבתי-הספר היסודיים והתיכוניים (K-12) אינם נלהבים לשלב ולהשתמש במדיה חברתית ככלי חינוכי בשעת הלימוד בכיתות. 62% מהמורים אמרו כי אין בכוונתם לעשות זאת.

רק 14% ממורי בתי-הספר היסודיים והתיכוניים משתמשים ברשתות החברתיות בכיתות.

למרות הגידול בשימוש ובפופולריות של הפלטפורמות החברתיות בקרב האוכלוסייה האמריקנית,  הנתונים לגבי השימוש במוסדות החינוך בשנת 2016 זהים לנתונים של שנת 2015. למעשה חלה ירידה מאז שנת 2013 בה הצהירו 18% מהמורים על כוונתם לשלב מדיה חברתית בשיעורים.

עפ”י ממצאי הסקר, 45% מהמורים מסכימים שהשתתפות במדיה החברתית עם מוריהם יכולה לחזק את ההתנסות החינוכית של התלמידים. נתון זה גדל ל- 80% בקרב מורי הכיתות שכן שילבו מדיה חברתית בכיתות הלימוד.

19% מהמורים שהשתתפו בסקר הביעו חשש מהפער בין הידע של התלמידים ויכולות השימוש שלהם במכשירים טכנולוגיים אל מול רמת הידע/השימוש של המורים.

למרות הרמה הנמוכה יחסית של שימוש בכיתות הלימוד הרי ש- 83% מהמורים משתמשים בעצמם במדיה החברתית בחיי היום-יום שלהם ו- 35% עושים זאת לצרכים מקצועיים – לקשר עם עמיתים, תלמידים ו/או הורי התלמידים.76% מהמורים אמרו כי הורי התלמידים משתמשים מידי פעם במדיה החברתית כדי לנטר את עבודת המורים ו/או חייהם האישיים.