סטרטג’י אנליטיקס: מכירות השעונים החכמים העולמיות גדלו בשיעור של 1% ברבע הרביעי של 2016 ובשיעור זהה בשנת 2016 כולה

Global Smartwatch Vendor Market Share by Region: Q4 2016, דו”ח של חברת המחקר Strategy Analytics  שפורסם ב- 2 בפברואר 2017 אומר כי המכירות העולמיות של שעונים חכמים (Smartwatches) גדלו בשיעור של 1% ברבע האחרון של שנת 2016 ל- 8.2 מיליון יחידות.

זאת לעומת מכירות בהיקף של 8.1 מיליון יחידות ברבע האחרון של שנת 2015.

הרבע הרביעי של שנת 2016 סימן חזרה לגידול של תעשיית השעונים החכמים לאחר שני רבעונים רצופים של ירידות בכמויות היחידות הנמכרות.

השעון החכם של חברת אפל (Apple Watch) הניע את הגידול והחברה הגיעה לנתח שוק בשיעור של  63% ברבע הרביעי של השנה עם מכירות של 5.2 מיליון יחידות.

במקום השני בשוק השעונים החכמים ברבע הרביעי של השנה שעברה נותרה חברת Samsung. החברה מכרה 0.8 מיליון יחידות, ירידה בשיעור של 38%(-) לעומת מכירות בהיקף של 1.3 מיליון יחידות ברבע הרביעי של שנת 2015.

יחדיו, שתי החברות מכרו שלושה מכל ארבעה שעונים חכמים שנמכרו בעולם.

בשנת 2016 כולה חל גם כן גידול  בשיעור של 1% ל- 21.1 מיליון יחידות לעומת מכירות שנתיות בהיקף של 20.8 מיליון יחידות בשנת 2015.