סטרטג’י אנליטיקס: ברבע הראשון של 2016 חל גידול של 223% במכירות ה- Smartwatches

דו”ח של חברת המחקר Strategy Analytics  שפורסם ב- 27 באפריל 2016 אומר כי ברבע הראשון של שנת 2016 חל גידול בשיעור של 223% במכירות השעונים החכמים [Smartwatches] והן הסתכמו ב- 4.2 מיליון יחידות בהשוואה לרבע הראשון של שנת 2015 בו הסתכמו המכירות ב- 1.3 מיליון יחידות.

בהשוואה לרבעון הקודם, המכירות ירדו בשיעור של 48%(-) מהיקף של 8.1 מיליון יחידות ברבע הרביעי של שנת 2015.

נתח השוק של חברת Apple ירד משיעור 63% ברבע הראשון של שנת 2015 לשיעור של 52% ברבע הראשון של השנה הנוכחית, עם מכירות של 2.2 מיליון יחידות של Apple Watch.

חברת Samsung מכרה 0.6 מיליון יחידות של Samsung Gear והגיעה לנתח שוק של 14.3%.

טריקטיקה: היקף תשלומים דיגיטליים באמצעות מכשור לביש יסתכם ב- 501.1 מיליארד דולר ב- 2020

דו”ח של חברת המחקרTractica  אומר כי היקף טרנזקציות התשלומים באמצעות מכשירים לבישים [wearable payment transaction volume] צפוי לגדול מהיקף של 3.1 מיליארד דולר בשנת 2015 להיקף כולל של 501.1 מיליארד דולר בשנת 2020 מתוך שוק התשלומים הנייד [Mobile Payment Market] העולמי.

מדובר במכשירים לבישים דוגמת שעונים חכמים [Smartwatches], צמידי כושר [fitness trackers] וצמידים לבישים שבאמצעותם ניתן לבצע תשלומים ע”י קוראים וסורקים חיצוניים או מה שמכונה רצועות פרק כף יד לתשלום ללא מגע [ payment wristbands].

מערכות תשלום לבישות יכולות לנצל Near Field Communication, NFC או Radio Frequency Identification, RFID או קודים/ברקודים של Quick Response, QR כטכנולוגיות המאפשרות ביצוע הפעולה.

טרקטיקה מעריכה כי בשנת 2020 יהיו ה- wearable payments כאחוז אחד מכלל הטרנזקציות ללא מזומנים בתחום הקמעונאות וכ- 20% מכלל היקף הטרנזקציות במובייל.

דו”ח של חברת המחקר Gfk  שפורסם לפני שנה והתבסס על ממצאי סקר שנערך בחמש מדינות (ארצות הברית, סין, גרמניה, דרום קוריאה ובריטניה) אמר כי יש שני מכשולים עיקריים לביצוע תשלומים באמצעות שעונים חכמים [Smartwatches]. המכשולים הללו הם אבטחה בלתי מספקת לגבי נתונים והשקעת הזמן הנדרשת – בהשוואה לתשלומים המבוצעים באמצעות מזומן או כרטיסי אשראי (היות וקבלת פונקציית התשלום באמצעות השעונים החכמים עדיין אינה נרחבת דיה). גם הערך המוסף  לעומת שיטות תשלום אחרות עדיין אינה ברורה לאנשים. מקרב משתתפי הסקר בארבע המדינות רק 35% בממוצע מעוניינים לבצע תשלומים באופן זה. התלהבות רבה יותר הייתה בקרב אמריקנים. בראש ובראשונה הנשאלים רואים בשעונים החכמים — המחשוב הלביש החכם [Smart Wearable Device] כמכשירים לניטור פעילות גופנית [צמידי כושר, fitness wearables] ו/או מצב רפואי.