סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 6 ביולי 2018)

16:33 06.07.2018

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ נגה ניר נאמן במוסף “ברקוד” שישודר הערב (20:00) בערוץ 10: משרד התקשורת אוסר מכירת סמרטפונים המובאים לארץ ביבוא מקביל מהמזרח ואינם נושאים את התקן האירופי CE אלא התקן CCC משום שהמכשירים ‘גורעים להפרעה בתדרים’; לדברי משרד התקשורת: יש תקנה מ- 2014 האוסרת הכנסת מכשירים בעלי תקן CCC; המשרד התחיל לפעול משום שניתנו לו עתה סמכויות אכיפה; יש הטוענים כי פעילות המשרד נובע מלחצים של יבואנים כדי למנוע תחרות; הפערים בין המכשירים המובאים ע”י היבואנים לבלעדיים ליבואנים במקביל הוא בטווח 10-30%; במשרד הבטיחו לקיים בדיקה נוספת האם אכן המכשירים הללו גורמים להפרעות בתדרים.

■ שופטת העליון ענת ברון לגבי עתירה  של חדשות 2 – ערוץ הכנסת וחברת החדשות הישראלית נגד משרד התקשורת/המועצה לשידורי כבלים  ולשידורי לוויין, ערוץ 10 כנסת ישראל, ערוץ לשידורי הכנסת ושידורי העם [עתירה למתן צו על תנאי; בקשה למתן צו ביניים; בקשה לאיחוד דיון בתיקים; בקשה לחסות חלק מנספחי העתירה]: “העתירה תיקבע לדיון לפני הרכב עד סוף חודש יולי 2018. בהינתן העיתוי שבו הוגשה העתירה, אין מקום לאחד את הדיון בה עם הדיון בבג”ץ 4587/18 [ערוץ לשידורי הכנסת נ. המועצה לשידורי כבלים] שעתיד להתקיים בעוד ימים ספורים (8.7.2018). בשלב זה איני רואה ליתן צו ביניים להקפאת תוצאות מכרז 1/2016 למתן רישיון לשידור בערוץ הכנסת”; ניתן צו ארעי כמבוקש לאיסור פרסום חלקים מהנספחים לעתירה.

■ שופט העליון ניל הנדל דחה בקשה של משרד התקשורת/המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין לשינוי מועד הגשת תגובה ולדחיית מועד דיון בבג”ץ 4587/18 [ערוץ לשידורי הכנסת נ. המועצה לשידורי כבלים] שיתקיים ב- 8.7.2018.

■ חב’ ThyssenKrupp הגרמנית [זו מפרשת הצוללות] הודיעה כי הסכימה למיזוג בין יחידת ייצור הפלדה שלה יחד עם Tata ההודית; החברה הממוזגת [Thyssenkrupp Tata Steel], שמושבה יהיה בהולנד, תהיה יצרנית הפלדה השנייה בגודלה באירופה [אחרי ArcelorMittal].

■ רשות המיסים הבריטית [Her Majesty’s Revenue & Customs, HMRC] הודיעה כי אשתקד הביאה להסרת 20,750 אתרים: המלחמה המקוונת של HRMC נגד אתרים מזוייפים מיזמי פישינג המיועדים להונאת ולרמות את משלמי המיסים בממלכה המאוחדת; מעריכה כי חסכה לציבור 2.4 מיליון ליש”ט בפעילות זו; מבקשת מהציבור הבריטי לדווח על אתרים ומיילים חשודים.

■ יצרנית ביגוד והנעלת הספורט הגרמנית  Adidas דיווחה על כשל אבטחה: גורם בלתי מורשה השיג גישה לפרטים אישיים (כולל שמות משתמשים וסיסמאות מוצפנות) של “כמה מיליונים” מצרכניה בארה”ב; המספר המדוייק של אלה שנפגעו וכמה זמן נמשך כשל האבטחה – לא פורסמו עדיין; החברה אמרה כי הדבר נודע לה בשלישי האחרון (26.6) וכי מתנהלת בחינה פורנזית של הנושא.

■ משרד המשפטים האמריקני בהודעה לעיתונות: אדם בשם Markara Man שלח שלושה מיילים ל- Ajit Pai ראש ה- Federal Communications Commission, FCC האמריקני ובהם איומים להרוג אותו ובני משפחתו; זאת במחאה על הצבעת ה- FCC ‘לחיסול’ נייטרליות הרשת [net neutrality]; המאיים נעצר ונחקר.

Kaspersky Lab: מחצית מהאנשים (48%) אינם מגינים (בעזרת סיסמאות) על מכשירי המובייל שלהם; רק 22% משתמשים בפתרונות נגד גניבת המכשירים; רק 41% מהאנשים מבצעים גיבוי של הנתונים שלהם.

Kaspersky Lab: גידול של 44% בתוך שנה אחת בלבד: מספר משתמשי האינטרנט שהותקפו בידי תוכנת crypto currency mining זדונית גדל מ- 1.9 מיליון ל- 2.7 מיליון איש.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

משרד ראש הממשלה/מערך הסייבר הלאומי מפרסם היום (2.7): פנייה מוקדמת לקבלת מידע (RFI) מערכת למידול וניתוח של תרחישי תקיפת סייבר ברשתות בקרה תעשייתיות Industrial Control Systems, ICS : המערך מבקש לקבל מידע על מערכת ניידת למיפוי מערכות הבקרה בארגון, איסוף נתונים, איתור פגיעויות ונקודות תורפה, עיבוד וניתוח של נתונים רלבנטיים ויצירת תרחישי תקיפה סבירים [כחלק מתהליך ההנחיה השוטף ולצורך ביקורות יזומות].

משרד התקשורת:  דרוש/ה: מנהל/ת תחום (דוברות, תקשורת והסברה) [מכרז פנימי].