סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 1 ביוני 2018)

16:15 01.06.2018

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

משרד התקשורת מפרסם היום (27.5) שימוע – שינויים בחובת הפרישה האוניברסלית החלה על IBC  ושימוע – שינויים ברישיון החברה

■ מנכ”ל משרד התקשורת נתנאל (נתי) כהן: “כיום, כחמש שנים לאחר שהוענק לחברת IBC הרישיון, היקף פרישת הרשת של החברה עומד על שיעור זניח ממשקי הבית במדינת ישראל. מהנתונים שנמסרו למשרד התקשורת עולה כי חברת IBC במצב פיננסי קשה. המשרד סבור כי ללא כניסת גורם חדש שירכוש את השליטה בחברה, יזרים כספים לחברה לצורך המשך השקעות בתשתית סיבים מתקדמת ויערוך שינוי משמעותי באופן פעילותה, וללא עריכת שינויים רגולטוריים בנוגע לחובת הפרישה החלה על החברה, פרישת רשת תקשורת נייחת על בסיס רשת החשמל לא תתממש, בפרט בטווח הזמן הקצר”.

■ אוטוטו, “מומחה הטלקום [ש]מדבר” [עורך האתר “טלקום ניוז”], מעלה לאתר שלו ידיעת ‘נושא חם’ על השימוע החדש של משרד התקשורת לגבי IBC.

■ היום בשעה 14:59 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ידיעה’ על השימוע החדש של משרד התקשורת לגבי IBC וסיווג אותה כ’נושא חם’; לפני זמן קצר הוא שינה את סיווג אותה ידיעה שלו ל’ראשונים לדווח’; אבי וייס, יודע היטב שהדבר אינו נכון משום ש- Read IT Now דיווח על השימוע לפניו: במבזק (13:14) ובידיעה מפורטת (13:52).

■ בין המכותבים למכתבו של מנכ”ל משרד התקשורת לגבי חברת IBC, גם מימון (מוני) שמילה, משנה למנכ”ל ומנהל מינהל הנדסה; אם איני טועה, זו הפעם הראשונה שבמסמך רשמי של משרד התקשורת מוצמד לו התואר אינג’ינר.

■ ועדת הכספים בכנסת אישרה (28.5) העברות תקציביות בסכום כולל של כ- 2.5 מיליארד ₪, כ- 1.8 מיליארד ₪ כהעברות תקציביות בתקציב 2018 ו- 674 מיליון ₪ מיליון ₪ במסגרת העברת עודפי תקציב משנת 2017 לשנת 2018; בין היתר: 23 מיליון ₪ מסעיף ‘כלכלה ותעשייה’ באוצר לטובת הטבות למעסיקים בתחום הגנת הסייבר בקריית הסייבר הלאומית בבאר שבע.

■ הוגשה היום (27.5) עתירה של תנועת הצלחה, מועצת הנגב, המועצות המקומיות חורה וירוחם, ראש המועצה האזורית בני שמעון ו- 2 עותרים נוספים נגד שר ומשרד התקשורת והחברות הוט טלקום והוט מערכות תקשורת: שופטת העליון ד. ברק-ארז: תשובה מקדמית לעתירה למתן צו על תנאי ובקשה לקיום דיון דחוף תוגש לא יאוחר מ- 11.7.2018. “בעת הזאת לא ראיתי מקום להורות על קיום דיון דחוף בעתירה”.

■ אושרה היום (28.5) הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת שנועדה “לעגן ולשמר את מעמדה של הטלוויזיה החינוכית הישראלית כיחידת סמך ממשלתית של משרד החינוך כפי שפעלה עד היום”; ההצעה היא של ח”כ מכלוף מיקי זוהר ו- 19 ח”כים נוספים.

■ פורסם (30.5) הדו”ח השנתי The 2018 Internet Trends Report לגבי מגמות האינטרנט  של Mary Meeker מחברת Kleiner Perkins Caufield & Byers, KPCB: מחצית מאוכלוסיית העולם, או כ- 3.6 מיליארד איש, יהיו השנה מחוברים לאינטרנט, בין היתר בשל מכשירי אנדרואיד זולים יותר וזמינות רבה יותר של WiFi.

■ דו”ח מגמות האינטרנט: מכירות הסמרטפונים די סטטיות ויש האטה בגידול במספר משתמשי האינטרנט; בשל המובייל, הבגירים בארה”ב מקוונים כיום יותר זמן – 5.9 שעות ביום ב- 2017 לעומת 5.6 שעות ב- 2016.

■ דו”ח מגמות האינטרנט: 13% מכלל הרכישות הקמעונאיות מתרחשים באופן מקוון; גידול עצום במשלוחי החבילות בעקבות כך.

■ דו”ח מגמות האינטרנט: אנשים רוכשים כיום פחות מכוניות, מחזיקים בהם לפרקי זמן ממושכים יותר, מעבר להוצאות תחבורה בכיוון Rideshare; הכפלה במספר הנסיעות הללו ב- 2017.

■ דו”ח מגמות האינטרנט: 56% מהחברות האמריקניות המובילות הוקמו בידי בני דור ראשון או שני של מהגרים.

■ וול סטריט ג’ורנל  (28.5): חב’ Verint Systems Inc מנהלת מו”מ על רכישת NSO Group הישראלית [יצרנית מוצרי cyber surveillance ובהם רוגלת Pegasus שנמכרה בעיקר לסוכנויות ביטחון ממשלתיות בעולם] בכ- 1 מיליארד דולר; ורינט הציעה לחברת הפרייבט אקוויטי Francisco Partners, מחזיקת המניות הראשית של NSO Group, מניות של ורינט.

■ וול סטריט ג’ורנל: ה- U.S. Equal Employment Opportunity Commission  (סניף סיאטל) העוסק בנושא שיוויון הזדמנויות בעבודה  חוקר טענות כי חברת Intel Corp העדיפה לפטר עובדים בשל גילם; זאת כשלוש שנים לאחר גל פיטורים של יותר מ- 10,000 מעובדי החברה ברחבי העולם.

■ וול סטריט ג’ורנל: Foxconn Industrial Internet Co המפעל הממוקם ב- Shenzhen ומשתייך ליצרן האלקטרוניקה הטאיוואני Foxconn Technology Group , עומד לצאת בהנפקה ציבורית ראשונה (IPO) בבורסה בשנחאי בתקווה לגייס 4.25 מיליארד דולר; תהיה זו הנפקת הטכ’ הגדולה ביותר בסין מאז 2015.

■ וול סטריט ג’ורנל: העיר אטלנטה בארה”ב מתחרה מול ערים אחרות כיעד למטה חדש של חברת Amazon.com; ראשת העיר החדשה  Keisha Lance Bottoms (שנכנסה לתפקיד ב- 1/2018) נאלצת להתמודד עם הירושה שהשאיר קודמה בדמות חקירות שונות לרבות תוצרי הלוואי של התקפת כופרה [Ransomware] שהשביתה פעילויות רבות בעיר.

■ דיווח: מטוס F-15 בריטי, שטס במהירות של 836 קמ”ש, כמעט התנגש ברחפן משטרתי בחודש ינואר השנה.

■ דיווח: שר התקשורת של פפואה וגיניאה החדשה הודיע על השבתה צפוייה של Facebook במדינה במטרה להיאבק בפרופילים מזוייפים וע”מ לבחון את מידת ההשפעה של הרשת החברתית על המדינה; ייתכן שהמדינה תקים רשת חברתית משלה; רק לכ- 10% מהתושבים יש חיבור לאינטרנט.

■ חברת המחקר קנליס: מכירות המחשבים האישיים והטבלטים צפויות לקטון ב- 2018 ב- 2.1%(-), שיעור הירידה הנמוך ביותר זה ארבע שנים.

■ חברת המחקר קנליס: שעונים חכמים [Smartwatches] היוו 80% מהכנסות שוק המכשור הלביש [Wearables] ברבע הראשון של 2018.

■ חב’ המחקר IDC: לאחר ירידה של 0.3%(-) ב- 2017, צפוייה ירידה נוספת ב- 2018 לפני חזרה לגידול ב- 2019 ולאחריה בשוק הסמרטפונים העולמי; ב- 2018 צפוייה ירידה של 0.2%(-) ל- 1.462 מיליארד יחידות; ב- 2019 ואחריה צפוי גידול שנתי  של 3%; ב- 2022 יימכרו 1.654 מיליארד יחידות.

גרטנר: מכירות הסמרטפונים ברבע הראשון של 2018 גדלו ב- 1.3% לעומת הרבע הראשון של 2017; ברבע הראשון השנה נמכרו 455 מיליון סלולרים שמתוכם כ- 384 מיליון סמרטפונים (או כ- 84% מכלל מכירות הסלולר).

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

המוסד לביטוח לאומי: מכרז לכריית מידע מודיעיני [כלי ממוכן לכריית מידע מודיעיני מרשת האינטרנט].

■ הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב (במשרד החקלאות ופיתוח הכפר): פנייה לקבלת מידע (RFI) בנושא הקמת מערכת אחודה לעיבוד, ניתוח ,הצגת נתונים פענוח ואיתור שנויים בשטח; הרשות  מעוניינת לקבל מידע בדבר פתרונות הקיימים בשוק למערכות לניהול מידע ונתונים ממגוון DB ו- CRM לרבות ניהול וקישור מידע גאוגרפי  ואיתור ופענוח של שינוים בשטח.