סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 25 במאי 2018)

20:36 24.05.2018

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ העליון קיבל חלקית (24.5) בקשת ערעור של “הארץ” ושל כתב העיתון על החלטת בית-משפט לנוער בת”א לגבי אפשרות לפתיחת דלתיים ולהתרת פרסום ההליך הפלילי המתנהל בבית המשפט לנוער, לרבות הדיונים ושמו של הנאשם [שזכה לכינוי “ההאקר מאשקלון”]: “ההליך ימשיך להתקיים בדלתיים סגורות כמצוות הדין, ובהתאם לא תותר כניסתם של עיתונאים לדיון; אולם לנוכח האינטרס הציבורי בחשיפתו של ההליך, בית המשפט לנוער יאפשר פרסום פרטים מתוכו, ובהם עובדות המקרה, טיעוני הצדדים ביחס לאישומים, ההחלטה בדבר כשירותו של הנאשם לעמוד לדין, ופסק הדין כשזה יינתן. בהינתן שאין שיקול המצדיק בשלב זה פרסום פרטים מזהים ושמו של הנאשם, החיסיון בעניין זה יוותר על כנו”.

מערך הסייבר הלאומי הודיע כי “איגוד האינטרנט הישראלי יוכפף, בהיבטי הגנת הסייבר, לרגולציות ולהנחיות של מערך הסייבר הלאומי. האיגוד, שמאז הקמתו לפני יותר משני עשורים היה עצמאי בכל פעילויותיו, ימשיך לתפקד כך”.

רשות אוכלוסין וההגירה הודיעה (ד’, 23.5.2018) כי שר הפנים אריה דרעי העניק בלשכתו בירושלים את הדרכון הביומטרי השני מיליון (2 מיליון); מיום 1.7.2013 הונפקו 1,669,073 תעודות זיהוי ביומטריות.

■ במקום הראשון בהאקאתון של רשות התקשוב הממשלתי והמרכז למיפוי ישראל (מפ”י): האפליקציה שתחליף את השמאים; האפליקציה יודעת להשתמש בבינה מלאכותית, המתייחסת לכל הגורמים המשפיעים על מחירי הנכס ומציגה לנו את המחיר הראוי. קהל היעד הוא קוני ומוכרי הדירות והבתים וכן בעלי עסקים ומשרדים ממשלתיים המעוניינים בחוות דעת שמאי לא תלוי.

נתנאל (נתי) כהן המנכ”ל החדש של משרד התקשורת מפרסם 4 תיקוני רישיונות: לבזק החברה הישראלית לתקשורת (מס’ 64)(רישיון מפ”א); הוט טלקום שותפות מוגבלת (מס’ 42)(רישיון מפ”א); לב אנאטל (מס’ 2)(רישיון מפ”א); 012 טלקום (מס’ 6)(רישיון כללי אחוד).

■ בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת (22.5) בנושא “הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס’ 55) (מענה אנושי מקצועי במערכת לניתוב שיחות)”: יו”ר הוועדה ח”כ איתן כבל ביקר בחריפות את משרד התקשורת על ההודעה לעיתונות שפורסמה אמש; “גם כשגונבים צריך טיפה’לה בושה”; עשר שנים אני ‘בתוך המחילות’ על החוק הזה; אני מצפה להתנצלות; שמילה מימון המשנה למנכ”ל ומנהל מינהל הנדסה במשרד התקשורת: אני ניסחתי את ההודעה לעיתונות ואני מתנצל בפניך.

■ וועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (22.5): זמן ההמתנה למענה אנושי מקצועי בטלפון יהיה עד 6 דקות; ההצעה תקצר באופן דרמטי את זמני ההמתנה למענה אנושי מקצועי בפניות הצרכנים לטיפול בתקלות, בירור מצב חשבון וסיום ההתקשרות עם החברות; התיקון יחול על כל החברות במשק ובכללן הבנקים וחב’ הביטוח והוא ייכנס לתוקף בעוד 9 חודשים.

■ העליון היום (22.5) דחה עתירה של פרטנר נגד שר ומנכ”ל משרד התקשורת ונגד חברת גולן טלקום: “המסקנה המתקבלת מכל האמור היא שאין מקום להתערב בהחלטתו של משרד התקשורת להשיב לגולן את אגרת התדרים”.

■ דו”ח חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (במימון ובשיתוף המועצה הלאומית למחקר ופיתוח במשרד המדע והטכנולוגיה): בשנת 2016 נפתחו 625 בישראל חברות הזנק ונסגרו 396; ב- 2016 פעלו בארץ 4,362 סטרט-אפים, עלייה של 1% לעומת 2015; סך הפדיון של חברות הזנק ב- 2016 הסתכם בכ- 6 מיליארד ש”ח, עלייה של 2% לעומת 2015.

■ מליאת הכנסת אישרה (21.5) בקריאה ראשונה את הצעת חוק פנייה לגופים ציבוריים באמצעי קשר דיגיטליים (של החכי”ם דוד ביטן, שרן השכל ואחרים, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח”כ סתיו שפיר): מוצע לחייב גופים ציבוריים הנותנים שירות ציבורי לפרסם באתר האינטרנט שלהם את עיקרי סוגי השירותים הניתנים בהם, פריסתם הגיאוגרפית ודרכי ההתקשרות עימם (פרסום אמצעי הקשר הדיגיטלי שאפשר לפנות באמצעותו) ודרכי התקשרות עם העובד או היחידה הנותנים שירות לציבור.

■ הוגשה היום (21.5) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד פלאפון ופרטנר בשם אנשים בעלי מוגבלויות בהתניידות (למעט אלה שבכיסאות גלגלים) ואשר הגיעו לקבל שירות במרכזי השירות והמכירה של החברות; טרם פורסם הנוסח המלא של כתב הטענות.

■ הוגשה היום (21.5) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת אורמת טכנולוגיות בשם כל מי שרכש מניות של החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב והוטעה על-ידה; טרם פורסם הנוסח המלא של כתב הטענות.

■ חברת המחקר IDC: לאחר גידול של 24% ב- 2017, הכנסות המוליכים-למחצה העולמיות ב- 2018 צפויות לגדול ב- 7.7% ל- 450 מיליארד דולר וב- 2022 הן יסתכמו ב- 482 מיליארד דולר.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

משרד התקשורת: פורסם מכרז בינמשרדי לתפקיד מנהל/ת מחלקה בכיר/ה (ייעוץ משפטי) – המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין. מועד הגשה אחרון – 23.5; הוארך בשבוע מועד ההגשה האחרון למכרז החיצוני לתפקיד ממונה אבטחת מידע במשרד (עד 22.5) וזאת בשל תקלה בת כשבוע במערכת מרכב”ה.

■ מכרז חדש של משרד המשפטים: מכרז למתן שרותי ניהול משימות ביטחון מידע וסייבר עבור אגף בכיר חירום ביטחון מידע וסייבר במשרד [ייעוץ וליווי המשרד בהליכי אסדרת הפיקוח להתגוננות מפני מתקפת סייבר; ביצוע ניתוח והערכה של תכניות הגנת הסייבר של המשרד, ובקרה על יישום וניהול פעילויות ההגנה מפני מתקפת סייבר אפשרית; בניית תכניות ביקורת לצורך עריכת ביקורות בתחום הסייבר במשרד; סיוע בתהליכי פיקוח, כגון: סיוע בתכנון תרגילי סייבר, סיוע בטיפול בבקרות אירועי סייבר; ייעוץ בתחום הסייבר ואבטחת מידע הנדרש למשרד לצורך מילוי תפקידיו].

■ מכרז חדש של משרד המשפטים: מכרז הסבה, התאמה ותחזוקה של יישומים בטכנולוגיית Magic עבור המשרד [אגף מערכות מידע במשרד המשפטים מתחזק 47 מערכות שפותחו בטכנולוגית Magic בגרסאות ישנות וכאלו שאינן נתמכות עוד ומשרתות מגוון רחב של יחידות עסקיות במשרד. האגף מעוניין בשימור מערכות מידע אלו ולמטרה זו מבקש להתקשר עם ספק שיבצע הסבה ושדרוג של המערכות האמורות לגרסאות מתקדמות ועדכניות של טכנולוגיה זו הנתמכות על ידי יצרן הטכנולוגיה, חברת Magic].

■ בקשה לפטור ממכרז: משרד הבריאות ביקש אישור התקשרות עם שראל פתרונות לוגיסטיים ומוצרים לרפואה מתקדמת בהיקף 1,537 מיליון ₪ כולל מע”מ לשנה; וועדת הפטור המרכזית אישרה התקשרות בהיקף 384 מיליון ₪ לרכש תרופות וציוד רפואי בלבד (לכ- 3 חודשים בלבד).

■ אילן שיף (שופט בדימוס) יו”ר ועדת האיתור מפרסם היום (23.5) קול קורא למועמדים לתפקיד חבר ועדת האיתור [בהקשר של כאן – תאגיד השידור הישראלי] בעל מעמד ומומחיות בתחום התקשורת, הכתובה או המשודרת, או בתחום היצירה הטלביזיונית, הקולנועית או המוסיקלית להגיש את מועמדותם; מועמדויות יש להגיש באמצעות הדואר ללשכה המשפטית במשרד התקשורת.