סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 20 באפריל 2018)

16:28 20.04.2018

קטגוריות: כללי

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

רשות התקשוב הממשלתי הודיעה (16.4) כי “ממשלת ישראל בהובלת רשות התקשוב הממשלתי מאפשרת למשרדים לפרסם ולשחרר את קוד התכנה שנכתב בממשלה לשימוש הציבור. מדובר במהלך ייחודי וחדשני בתפיסתו במגזר הציבורי. מהפכה זו הינה פורצת דרך ומן המובילות שבתפיסת הממשל הפתוח בארץ ובעולם”; הקוד יפורסם באתר GitHub, אתר המהווה פלטפורמת פיתוח, המאפשרת לארח ולסקור קוד, לנהל פרויקטים ולבנות תוכנה לצד מיליוני מפתחים אחרים.

■ הוגשה היום (17.4) למחוזי בת”א תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד בזק החברה הישראלית לתקשורת בשם כל לקוחות החברה שקיבלו מסרון פרסומי מטריד ממנה וזאת בעקבות מסירת מס’ הטלפון הסלולרי שלו לבזק; טרם פורסם כתב הטענות במלואו.

■ הוגשה היום (16.4) למחוזי מרכז בלוד תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד סלקום ישראל בשם כל לקוחות החברה שהתנתקו משירותי הטלביזיה ו/או אינטרנט ו/או טלפון נייח שלה שחוייבו במלוא התשלום עבור מחזור החיוב למרות שהיו מחוברים רק בחלק מהתקופה; טרם פורסם כתב הטענות במלואו.

■ בתוך 5 ימים הוגשה 2 תביעות נפרדות (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד Samsung Electronics  וסאני תקשורת סלולרית בשם כל מי שרכש מכשיר Galaxy S9  או Galaxy S9 Plus “ובו תקלה שיש בה כדי להשפיע על יכולת המכשיר לקיים שיחות באופן תקין”.

■ הוגשה היום (16.4) למחוזי ת”א תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד הוצאת עיתון “הארץ” בשם כל “אדם אשר נחשף מבלי ידיעתו לתכנים פרסומיים בעיתון ‘דה מארקר’ (לרבות אתר המרשתת) ומבלי שניתן על כך גילוי נאות, מבדל ומפורש”.

■ הוגשה היום (15.4) למחוזי מרכז בלוד תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד Microsoft Corp בשם כל הלקוחות שהתקשרו עם החברה לתקופה ממושכת ולא ניתנה להם האפשרות לבטל את העיסקה לפני תום מחזור החיוב ו/או לא ניתן להם החזר כספי בגין התקופה.

■ “כך עושות כולן” [Così fan tutte]: פייסבוק: איננו היחידים האוספים מידע על המשתמשים. גם אתרים פופולריים אחרים [ובהם טוויטר, פינטרסט, לינקדאין, אמזון וגוגל]; בבלוג שלו כתב David Baser  מנהל ניהול מוצר בפייסבוק כי “בכל פעם שאתם מבקרים אצלם, מרבית האתרים והיישומונים שולחים אותו מידע למגוון חברות”.

■ סקר של Ponemon Institute  בעקבות פרשת Facebook/Cambridge Analytica: רוב בקרב הציבור האמריקני סבור שעדויותיו של מארק צוקרברג מייסד ומנכ”ל פייסבוק בסנט ובבית-הנבחרים לא הצליחו להחזיר את אמון המשתמשים במדינויות השמירה על הפרטיות של החברה.

■ דו”ח חדש של McAfee: אחד מכל ארבעה ארגונים המשתמשים בענן ציבורי מדווח על גניבת נתונים; 83% מהארגונים מאחסנים מידע רגיש בענן ציבורי; 69% מהארגונים סומכים על הענן הציבורי שישמור את המידע הרגיש שלהם – מאובטח; 97% מהארגונים משתמשים בשירותי ענן [ציבורי/פרטי/היברידי] לעומת 93% לפני שנה; אחד מכל חמישה ארגונים חווה advanced attack על תשתית הענן הציבורי שלו.

■ חב’ Netflix צופה שברבעון הנוכחי, לראשונה, הכנסותיה הבינלאומיות יהיו גדולות יותר ממכירותיה בשוק האמריקני, הביתי; הגידול במספר המנויים שלה עד כה עולה על הציפיות; ההכנסה הנקייה גדלה ב- 63% ל- 290 מיליון דולר; מתכוונת להוציא השנה 10 מיליארד דולר על תוכן ושיווק ו- 1.3 מיליארד דולר על טכנולוגיה.

גרטנר: שוק שירותי הענן הציבורי צפוי לגדול ב- 21.4% ב- 2018 ל- 186.4 מיליארד דולר; הפלח בעל הגידול המהיר ביותר יהיה שירותי תשתיות מערכות ענן [Infrastructure as a Service, IaaS] שיגדל ב- 35.9% ל- 40.8 מיליארד דולר.

■ דו”ח חדש של גרטנר על שוק שירותי הענן הציבורי: הנתח המשותף של  10 היצרנים המובילים בתחום שירותי תשתיות מערכות ענן [Infrastructure as a Service, IaaS] יגדל משיעור של 50% משוק ה- IaaS ב- 2016 לשיעור של כ- 70% ב- 2021.

■ דו”ח של Bloomberg New Energy Finance, BNEF: ההשקעות באנרגיות נקיות בעולם הסתכמו ב- 61.1 מיליארד דולר ברבע הראשון של 2018, ירידה של 10%(-) לעומת הרבע הראשון של 2017;  סין – 40% מכלל ההשקעות העולמיות; ירידה של 19%(-) בהשקעות באנרגיה סולרית ל- 37.4 מיליארד דולר; גידול של 10% באנרגיות רוח ל- 18.9 מיליארד דולר.

■ דו”ח PitchBook-NVCA Venture Monitor: ההשקעות בחברות מגובות הון סיכון ב- 2018 בנתיב לשיא חדש השנה למרות ירידה קלה בקצב הגיוסים ברבע הראשון של השנה (ל-8 מיליארד דולר) לעומת רבעונים קודמים וקצב איטי בתחום האקזיטים.

■ דו”ח MoneyTree של PwC/CB Insights: גידול של 4% בהשקעות בחברות אמריקניות מגובות הון סיכון ברבע הראשון של 2018, ל- 21.1 מיליארד דולר, ב- 1,206 עיסקאות; בשני הרבעונים האחרונים הייתה מגמה של עיסקאות גדולות יותר: יותר מ- 30 סבבים של 100 מיליון דולר או יותר.

■ דו”ח Venture Pulse של KPMG: הגיוסים של חברות אמריקניות מגובות הון סיכון ברבע הראשון של 2018 הסתכמו ב- 28.2 מיליארד דולר ב- 1,693 עיסקאות; רבעון רביעי ברציפות שהשקעות הון סיכון בארה”ב הסתכמו ביותר מ- 20 מיליארד דולר.

■ העיתון הקובני Granma: מס’ מנויי הסלולר הפעילים במדינה הגיע ל- 5 מיליון; בסוף 2016 דיווחה חב’ הטלקום הקובנית Empresa de Telecomunicaciones de Cuba, ETECSA  (שבבעלות המדינה) כי מס’ מנויי הסלולר הגיע ל- 4 מיליון איש.

■ נתונים שמפרסמת Senson Tower: משתמשי iPhone בארה”ב השקיעו 23% יותר בהוצאות על יישומים ב- 2017 מאשר ב- 2016 [או 58 דולר לעומת 47 דולר, בהתאמה].

■ סוכנות הידיעות בלומברג: הודלף מסמך פנימי של הנהלת Apple התובע מעובדי החברה שלא להדליף מידע פנימי לתקשורת.

■ מחקר חדש: 71% מתוקפי הסייבר יכולים לפרוץ לארגונים בתוך פרק זמן של עד 10 שעות; 18% אומרים שהם יכולים לעשות זאת בתוך שעה כשמדובר בתעשיות האירוח והמלונאות ובתעשיות המזון והמשקאות.

■ חברת המחקר IDC: הוצאות ה- ICT העולמיות צפויות להגיע ליותר מ- 5.6 טריליון דולר ב- 2021; קרוב לרבע (23%) מכלל הוצאות ה- ICT יהיו על טכנולוגיות 3rd Platform  [לרבות פיתרונות Internet of Things, IoT, רובוטים ורחפנים, משקפי מציאות מדומה/מציאות רבודה (AR/VR) ומדפסות תלת-מימד (3D).

■ סקר של IBM: חרדה צרכנית עמוקה לגבי שמירה על פרטיות ואבטחת נתונים; 85% מהצרכנים אומרים שהעסקים צריכים לעשות יותר כדי להגן בצורה פעילה על הנתונים שלהם; 78% מהמשיבים בארה”ב אמרו שיכולתה של חברה לשמור על פרטיות הנתונים שלהם – ” extremely important”.