סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 23 במארס 2018)

08:33 23.03.2018

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

הרשות להגנת הפרטיותמשרד המשפטים) קיימה הליך פיקוח במשרדי הנהלת בתי-הדין הרבניים לבחינת קיום הוראות חוק הגנת הפרטיות ולבדיקת רמת אבטחת המידע ואופן השמירה על המידע האישי אותו היא מנהלת; “ממצאי הפיקוח העלו כי רמת המודעות של המפוקחת לסוגיית ההגנה על המידע האישי ואבטחת המידע הינה נמוכה, ואינה עולה בקנה אחד עם הסטנדרט המצופה מגוף ממשלתי. חשיבות אבטחת המידע מקבלת משנה תוקף לאור רגישות המידע האישי המצוי בידי המפוקחת ומנוהל על ידה”.

הרשות  להגנת הפרטיות (לשעבר, רמו”ט) מצאה כי הנהלת בתי-הדין הרבניים הפרה את חוק הגנת הפרטיות ותקנות הגנת הפרטיות (תנאי החזקת מידע ושמירתו וסדרי העברת מידע בין גופים ציבוריים) לנוכח קיומם של ליקויי אבטחת מיד; הנהלת בתי-הדין העבירה לידי הרשות פירוט הפעולות והתיקונים שביצעה ואת תוכנית הפעולה שעתידה לבצע לשיפור רמת אבטחת המידע בארגון.

■ הוגשה היום (21.3) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת סלקום ישראל וחברת אפל ישראל; טרם פורסם כתב הטענות במלואו.

■ הוגשה היום (19.3) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת דואר ישראל בשל חיוב וגבייה ביתר של תשלומים בגין שירותי דואר בארץ ושירותי דואר מחוץ לארץ.

■ משרד עו”ד הגיש היום (21.3) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד דינמיקה רשת חנויות תקשורת בכפ”ס: לרגל תחילת ההשקעה של מכשירי Galaxy 9/Galaxy 9 Plus של Samsung בישראל הכריזה דינמיקה על מבצע הכוללת מתנה חינם לרוכשי הסלולר – תחנת עגינה; לאחר יומיים הפסיקה דינמיקה מבצע זה: “כלומר, תחנת העגינה לא ניתנה לחברי הקבוצה במתנה, אלא בהנחה בלבד – כאשר כל אחד מחברי הקבוצה שילם על תחנת העגינה 200 ₪ מבלי שהוא בכלל יודע זאת”.

■ ארגון זכויות האדם הבינ”ל Amnesty International: חברת Twitter מפירה את זכויות האדם של הנשים המרחב המקוון.

■ חברת Amazon היא החברה השנייה בגודלה בעולם כיום במונחי שווי שוק והיא מקדימה את Alphabet;  במקום הראשון – חברת Apple.

■ החשש לריגול אפשרי מצד חברת הטלקום הסינית Huawei Technologies  גולש מארה”ב גם לקנדה, אוסטרליה ודרום קוריאה.

■ בקליפורניה הגישה אתמול משתמשת פייסבוק Lauren Price תושבת מרילנד תביעה ייצוגית נגד Facebook ונגד חב’ הייעוץ הפוליטי Cambridge Analytica  בגלל הפרשה האחרונה; עד כה, נכון לרגע זה, טרם הוגשה תביעה ייצוגית כלשהי בנושא זה בישראל.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מכרז חדש של משרד הרווחה המתפרסם היום (19.3): מכרז מסגרת לאספקת פיתרונות ושירותים בתחום פיתוח תוכנה.

■ מכרז חדש של רשות האכיפה והגבייה המתפרסם היום (19.3): מכרז למתן שירותי SOC מנוהל ולמתן שירותי תפעול SIEM.

■ מכרז חדש של משרד ראש הממשלה המתפרסם היום (22.3): מכרז להקמת מערכת חיפוש דיגיטלית בארכיון המדינה ולתחזוקתה.