סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 23 בפברואר 2018)

13:48 23.02.2018

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ בג”ץ הורה על מחיקת 4 עתירות שונות הקשורות לשידורים מהכנסת; “בנסיבות שנוצרו, אנו סבורים כי יש ממש בטענת המועצה [לשידורים בכבלים ובלוויין] כי לפנינו עתירות מתגלגלות אשר משנות את אופיין בהתאם להתפתחויות, וכי יש לאפשר למועצה לקבל החלטה סופית לגבי המכרז ללא עיכובים נוספים. כאשר ההליך המינהלי יושלם, תיווצר מציאות עובדתית חדשה על בסיס החלטה מינהלית חדשה, וכל צד שיהיה מעוניין בכך יוכל להגיש עתירה חדשה בהתאם לתוצאות ההחלטה”.

■ בג”ץ הורה על מחיקת 4 עתירות נפרדות הקשורות לשידורים מהכנסת; “למען הסר ספק, מובהר בזה כי צו הארעי שניתן ביום 19.7.2017 נותר על כנו, כך ששידורי ערוץ הכנסת יימשכו על ידי המפעילה הנוכחית, וזאת עד לבחירת זוכה במכרז או עד להחלטה אחרת”.

■ שופט העליון הורה היום (22.2) שעתירה של סלקום תועבר לדיון של הרכב שלושה שופטים; העתירה היא נגד 19 גורמים: הרשות השניה לטלביזיה ורדיו; משרד התקשורת; משרד האוצר; הוט מערכות תקשורת; די.בי.אס. שירותי לווין; שידורי קשת ; רשת מדיה, ערוץ 10 החדש; פרטנר תקשורת; טריפל סי מחשוב ענן; רמי לוי שיווק השקמה תקשורת; בזק החברה הישראלית לתקשורת; הוט טלקום שותפות מוגבלת; תאגיד השידור הישראלי; ערוץ יהודי ישראלי; הטלביזיה החינוכית ישראלית;  חברת החדשות הישראלית; הלא טי.וי; ערוץ 9.

■ שר התקשורת איוב קרא מבקש (22.2) אישור הממשלה למינויה של ד”ר למשפט אודליה מינס לתפקיד חברה במועצה הרשות השנייה לטלביזיה ורדיו, “עקב עזיבתם של מספר חברי מועצה את תפקידם בשנה האחרונה”; דנה נויפלד היועצת המשפטית של משרד התקשורת: “איני רואה מניעה משפטית לקבלת ההחלטה … לא ניתן בשלב זה להתייחס להרכב הסופי של המועצה המתגבשת ולאון שיקופה את מגוון הדעות הרווחות בציבור כנדרש בחוק הרשות השנייה”.

■ עצמון מינס ראש רשות המאגר הביומטרי הלאומי (הרשות לניהול המאגר הביומטרי) בדיון בכנסת (21.2.2018): אני אישית מאוד רגוע בנושא אבטחת מידע ופרטיות של המאגר הביומטרי כיום.

■ עידו תלמי מנהל אבטחת מידע וממונה הגנת הסייבר ברשות האוכלוסין אמר בדיון בכנסת (21.2.2018): מאשר כי הייתה תקלה תפעולית במערכת זימון התורים של רשות האוכלוסין שחשפה מס’ טלפון של אזרחים, שמות לשכות וכתובותיהן ומהות זימון התור; המערכת מתופעלת ע”י חברה חיצונית עבור הרשות; התקלה נמשכה כעשרים יום ומדובר בכ- 150,000 מסרונים שנשלחו לאזרחים; אנחנו מפסיקים לעבוד עם חברה זו.

■ עו”ד עלי קלדרון הממונה על האכיפה ברשות להגנת הפרטיות אמר בדיון בכנסת (21.2.2018): בחודש מאי השנה ייכנסו לתוקפן תקנות חדשות של אבטחת מידע בתחום הגנת הפרטיות שכוללות בין היתר חובת דיווח של כל אירוע אבט”מ גם של גורמים ציבוריים וגם כל גורם במשק שמחזיק במאגרי מידע.

■ בג”ץ פירסם הערב (19.2) החלטתו לגבי העתירה נגד המאגר הביומטרי: “שמענו את טענות באי כוח הצדדים. בא כוח המדינה ביקש להציג חומר חסוי במעמד צד אחד ובאי כוח העותרים התנגדו לכך. נראה לנו, והצדדים תמכו באפשרות זו מבלי להתחייב לכל תוצאה, כי תצמח תועלת מניסיון בא כוח המדינה להציג פראפרזה מלאה וגלויה יותר בדבר תוכן החומר החסוי. זאת, בתקווה שבסופו של דבר, מהלך זה יסלול את הדרך להסכמה כי בית משפט זה יעיין בחומר כדי לעמוד על מלוא התמונה. באי כוח הצדדים יעדכנו, בתוך 30 יום, האם בעקבות הפראפרזה החדשה העותרים מסכימים כי בית משפט זה יעיין בחומר”.

■ בזק בהודעה עכשיו לבורסה ולרשות לניירות ערך: בהודעה משותפת לתקשורת שהוצאה הבוקר על ידי הרשות ומשטרת ישראל  נמסר כי נוכח ראיות שמצאה רשות ניירות ערך במסגרת חקירתה, אשר העלו חשדות לביצוע עבירות נוספות, נפתחה הבוקר חקירה משותפת חדשה של חוקרי הרשות והיחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 במסגרתה נעצרו מספר חשודים ביניהם נושאי משרה בכירים בקבוצת בזק. על כל פרט נוסף מפרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום. נכון למועד דיווח זה אין בידי החברה כל מידע נוסף אודות מהות החקירה ונסיבותיה.

■ הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים [לשעבר, רמו”ט – הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע] הודיעה ב- 20.2.2018 כי לאחרונה הסתיימה חקירה רגישה שניהלה הרשות אשר במרכזה העברת מידע אודות נשים שהתכוונו לבצע הפלה. המידע הועבר לידי עמותה במרכז הארץ, אשר פעלה להניא את הנשים מלבצע את ההפלה, תוך ניצול המידע הרפואי הרגיש שהועבר לידיה ופגיעה חמורה בפרטיותן.

■ הודעה חדשה מטעם אגף ההיתרים ברשות האוכלוסין וההגירה (במשרד הפנים): מעתה יוכלו מעסיקים ישראלים להגיש באופן מקוון בקשה להעסקת עובד זר מומחה ובהם מרצה/חוקר, יהלומנים, צלם/כתב וספורטאים או להאריך היתר קיים. השירות מאפשר גם תשלום מאובטח עבור ההיתר.

■ גרטנר: ברבע הרביעי של 2017: הירידה הרבעונית הראשונה אי-פעם במכירות סמרטפונים בעולם; סה”כ נמכרו 408 מיליון יחידות, ירידה בשיעור של 5.6%(-) לעומת הרבע האחרון של 2016; סמסונג ממשיכה להוביל עם נתח שוק של 18.2% ואפל שנייה עם 17.9%.

■ TechCrunch מגיעה לתל אביב בפעם השלישית בתוך שנתיים: ב- 7.6.2018 יתקיים כנס יומי (כרטיסים בעלות של 265 ₪) במרכז הכנסים של תל אביב כולל בחירת חברת הזנק מצטיינת.

■ דו”ח The State of LTE של חברת OpenSignal לרבע האחרון של 2017: ישראל במקום ה- 74 בתחום זמינות (64.66%) דור רביעי [4G] ובמקום ה- 47 בתחום מהירות (20.73Mbps )  דור רביעי.

■ דו”ח Mobility Report של Ericsson: בעולם כיום יש 5.2 מיליארד מנויי פס-רחב נייד; 200 מיליון הצטרפו ברבע הרביעי של 2017; תעבורת הנתונים הניידים גדלה ב- 15% לעומת הרבעון הקודם.

■ דו”ח Mobility Report של Ericsson: מס’ מנויי הסמרטפונים מהווה כיום 59% מכלל מנויי הסלולר בעולם; 400 מיליון סמרטפונים חדשים נמכרו ברבע הרביעי של 2017 (או 84% מכלל מכשירי הסלולר שנמכרו ברבע זה); ברבע האחרון אשתקד נוספו עוד 53 מיליון מנויי סלולר בעולם.

■ דו”ח חדש של Digitimes Research העומד להתפרסם בזמן הקרוב: ב- 2018 יימכרו ברחבי העולם יותר מ- 1.5 מיליארד סמרטפונים.

■ דו”ח חדש של McAfee/Center for Strategic and International Studies: הנזק מפשיעת סייבר לכלכלה העולמית הוא 600 מיליארד דולר בשנה או קרוב ל- 1% מהתל”ג העולמי.

■ הקבוצה לשמירת הפרטיות Big Brother Watch טוענת: מועצות מקומיות בבריטניה נתונות ל- 19.5 מיליון התקפות סייבר בשנה [בממוצע: 37 התקפות בדקה]; עובדיהן לא קיבלו הכשרה להתמודדות עם ההתקפות הללו והמועצות נכשלות בדיווחים לגבי כשלי ואירועי האבטחה הפוקדים אותן למרות שהן אוספות דרך קבע כמויות עצומות של מידע אישי על אזרחיהן.

■ מועצת המנהלים של חברת Orange אישרה תקופת כהונה שלישית של Stephane Richard המנכ”ל המכהן לארבע שנים נוספות בתפקיד; בעלי המניות יצביעו על האישור בכינוס השנתי של החברה שייערך בתחילת מאי; המנכ”ל הציג תוצאות טובות במהלך שמונה שנות כהונתו.

■ דיווח של העיתון Nikkei: חברת Samsung תקצץ הייצור במפעל פאנלי ה- organic light-emitting diode, OLED  שלה בשל החלטת חברת Apple להקטין ייצור ה- iPhone X בעקבות ביקושים חלשים למכשיר; ברבע הראשון של 2018 תייצר Samsung Display באתר שלה ב- South Chungcheong פאנלים ל- 20 מיליון (או אף פחות) אייפון איקס לעומת יעד ראשוני של 45-50 מיליון מכשירים ברבע הראשון של שנה זו.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ משרד התיירות פרסם היום (20/02/2018) מכרז פומבי 53978 למשרת ממונה יישום אבטחת מידע. המועד האחרון להגשת בקשות למכרז: 27.2.2018.

■ באישור החשכ”ל: המשך התקשרות בפטור ממכרז של הטלביזיה החינוכית עם בזק החברה הישראלית לתקשורת [“שירותי הפצת אותות ווידיאו אודיו ונתונים (קווי חוזי) לצורך העברת שידורי החינוכית מחדר השידור אל הצופים”]; “לאור חוסר הודאות לגבי עתידה של החינוכית וסגירתה הצפויה ב- 14/8/2018 – אין טעם בשלב הזה בפרסום מכרז חדש”.

■באישור החשכ”ל: הארכת התקשרות בפטור ממכרז של מימשל זמין (רשות התקשוב הממשלתי/משרד ראש הממשלה) בנושא מערכת לשליחת מסרונים (SMS/MMS)  המאפשרת משלוח מסרונים עבור משרדי ממשלה, יחידות סמך וגורמים נוספים;

■ באישור החשכ”ל: התקשרות בפטור ממכרז של רשות האוכלוסין (במשרד הפנים) עם חברת אנטסרב ישראל/HP לתקופה של יותר משנתיים בהיקף 57 מיליון ש”ח.

■ באישור החשכ”ל: הארכת התקשרות בפטור ממכרז של רשות התקשוב הממשלתי (במשרד ראש הממשלה) עם הראל טכ’ מידע לרכש מחשבים [מחשב נייח Core-i3] בהיקף 1.5 מיליון ש”ח.

■ באישור החשכ”ל: התקשרות בפטור ממכרז של רשות התקשוב הממשלתי (במשרד ראש הממשלה) עם HP לשנה ועשרה חודשים בהיקף 1.25 מיליון ש”ח.

■ באישור החשכ”ל: התקשרות בפטור ממכרז של רשות האוכלוסין (במשרד הפנים) עם חברת תים מחשבים ומערכות  [מערכת מחשוב מת”ש שהינה מערכת אחת הכוללת שני מודולים: מודול עובדים פלשתינאים ומודול עובדים זרים] לתקופה של קרוב לשנתיים בהיקף 24.6 מיליון ש”ח.

■ באישור החשכ”ל: התקשרות בפטור ממכרז של משרד הפנים עם חברת נס א.ט. “לצורך אחזקה, תפעול וניהול תעשיות מחשוב”, לתקופה של שנה בהיקף 4.9 מיליון ש”ח.

■ אושרו 6 בקשות לפטור ממכרזים ברשות מקרקעי ישראל (רמ”י) לתקופה של שנה בהיקף כולל של 6.57 מיליון ₪; ההתקשרויות הן עם חב’ HP, חב’ Microsoft, חב’ גרטנר ישראל, חב’ אטיוניטי ישראל, חב’ איי אף אן פתרונות (מקבוצת יעל) וחב’ אס. פי. דאטה (נציגת QlikView).

■ באישור הוועדה הממשלתית לפטור ממכרזים: התקשרות בפטור ממכרז של האוצר/מינהל הדיור הממשלתי ורכבת ישראל: “דיור זמני במתחם רכבת סבידור עבור תחנת משטרת לב תל אביב לתקופה של שלוש שנים + שנתיים אופציה”; “הדיור נדרש בדחיפות לאור הצורך בפינוי התחנה ברחוב דיזנגוף”; היקף ההתקשרות: 6.44 מיליון ₪; “גלובס” היום: המחוזי בת”א קבע כי “היזם ישראל לוי לא יוכל להשכיר את מרכזיית בזק ברחוב יהודה הלוי פינת לינקולן בתל-אביב למשטרת ישראל”.