סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 26 בינואר 2018)

08:31 26.01.2018

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ אבי וייס עורך “טלקום ניוז” פירסם אמש [22.1.2018, 023:05] ידיעה “בלעדית” עם “חשיפה” שימוע חדש של משרד התקשורת; אלא שזו לא ידיעה בלעדית ולא חשיפה שלו: הידיעה פורסמה ב- Read IT Now באותו היום בחלון המבזקים של אתר זה כבר בשעה 17:46 וידיעה מורחבת בשעה 20:27.

■ בישיבת הוועדה המיוחדת בכנסת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור העוסקת היום [23.1.2018] ב”מדד שקיפות משרדי ממשלה – משרד התקשורת“: יו”ר הוועדה סתיו שפיר: לאור מה שקרה עם משרד התקשורת, ‘היה ראוי שבתקופה זו כן ייצאו דברים לציבור ושהציבור יידע מה קורה בתהליכים האלה, לפחות את עיקרי הדיונים. לציבור יש אינטרס בדברים הללו.

■ בישיבת הוועדה המיוחדת בכנסת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור העוסקת היום [23.1.2018] ב”מדד שקיפות משרדי ממשלה – משרד התקשורת“: מימון שמילה המנכ”ל בפועל של משרד התקשורת: כל השיחות של עובדי המשרד עם בעלי אינטרסים בשוק הפרטי מתועדות ביומנים הפרטיים שלהם; אין תיעוד לשיחות טלפון כאלה; וגם לא תהיה הוראה שלי בנושא זה; אין כיום כל נוהל בנושא זה.

■ בישיבת הוועדה המיוחדת בכנסת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור העוסקת היום [23.1.2018] ב”מדד שקיפות משרדי ממשלה – משרד התקשורת“: מימון שמילה המנכ”ל בפועל של משרד התקשורת: הלו”ז שלי פתוח לכל העובדים במשרד ויפורסם בקרוב לציבור; אני לא דיברתי אי-פעם עם שאול אלוביץ’; פועלים כיום כדי לפרסם את הלו”ז הפומבי של השר איוב קרא.

■ בישיבת הוועדה המיוחדת בכנסת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור העוסקת היום [23.1.2018] ב”מדד שקיפות משרדי ממשלה – משרד התקשורת“: מימון שמילה המנכ”ל בפועל של משרד התקשורת: האתר הישן של המשרד יירד בקרוב מאוד; עדיין פועל במקביל לאתר החדש משום שיש בו מידע רב שטרם הועבר לאתר החדש.

■ בישיבת הוועדה המיוחדת בכנסת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור העוסקת היום [23.1.2018] ב”מדד שקיפות משרדי ממשלה – משרד התקשורת“: מימון שמילה המנכ”ל בפועל של משרד התקשורת: שוקלים להגיש ערעור על פסיקת בית-המשפט לגבי העובד לשעבר של המשרד שהגיש תביעה על נסיבות הפסקת התקשרותו; שוקל מינוי ממונה נפרד על חופש מידע למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין.

■ חוקרים מובילים בתחום הסייבר מאוניברסיטת בן-גוריון  נבחרו להרצות בסוגיית הבינה המלאכותית והשפעתה – הטוב, הרע והעתיד של התחום, בכנס השנתי הנערך השבוע בדאבוס.

■ NewZoo: יותר מתשעים-וחמישה אחוז משוק מערכות ההפעלה של הסמרטפונים נשלט ע”י Google’s Android   ו- Apple’s iOS; אנדרואיד שולטת בשוק הסמרטפונים העולמי; הנתח שלה משתנה בין האיזורים הגיאוגרפיים בעולם; בארה”ב הוא עמד בנובמבר 2017 על 48.3% לעומת נתח 75.9% בעולם כולו.

■ השבתת המימשל האמריקני (govt shutdown) מחצות 20.1.2018: רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית (Federal Communication Commission, FCC) הודיעה כי תמשיך לפעול ולשלם משכורות לעובדיה לפחות עד ה- 26 בינואר.

■ סוכנות הידיעות AFP: חברות הסלולר הפלסטיניות כבר מוכנות מהיום להשקת שירותי דור שלישי [3G] הפלסטינים בגדה המערבית; Wataniya Mobile דחתה למחר (24.1) את תחילת השירות בשל יום המחאה בשטחים היום (לרגל ביקור סגן נשיא ארה”ב מייקל פנס בכותל ובי”ם); הודיעה שהיא משתמשת בטכ’ 3.75G לספק כיסוי נרחב ומהירויות גבוהות ללקוחות.

■ סוכנות הידיעות רויטרס: החברות Deutsche Telekom ו- Orange קיימו בחודשים מאי-ספטמבר 2017 שיחות בדבר אפשרות למיזוג ביניהן, שלא הצליחו והגיעו למבוי סתום משום שלא הייתה הסכמה על בסיס שווה בין שתיהן משום שדויטשה טלקום גדולה יותר.

■ חב’ המחקר IDC: ההוצאות העולמיות על רובוטיקה ורחפנים יגדלו ב- 22.1% ב- 2018 לעומת 2017 ויסתכמו ב- 103.1 מיליארד דולר; ב- 2021 יגיעו ההוצאות בתחום זה ל- 218.4 מיליארד דולר

■ ה- United Nations Broadband Commission for Sustainable Development מציג בכנס השנתי של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס את היעדים החדשים ל- 2025 במסגרת תוכנית ה- “Connecting the Other Half”; כמחצית מאוכלוסיית העולם (או כ- 3.8 מיליארד איש)  עדייין לא יהיו מחוברים לאינטרנט בסוף 2019.

קנליס: ירידה שנתית ראשונה בשוק הסמרטפונים בסין; ירידה בשיעור של 4%(-) ב- 2017 ל- 459 מיליון יחידות; ברבע הרביעי הייתה ירידה של 13%(-); חב’ Huawei הייתה היחידה שהגדילה מכירותיה.

קנליס: גידול של 6% בשוק הסמרטפונים ההודי ברבע הרביעי של 2017; חב’ Xiaomi תפסה את מקומה של Samsung כמובילת השוק.

■ העיתון Vedomosti: שר התקשורת הרוסי Nikolay Nikiforov  נפגש בכנס הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס עם ראש ממשלת סוריה; רוסיה הציעה לסוריה לסייע לה בהשבת תשתית הטלקום במדינה שנפגעה במלחמה – לפעילות תקינה.

■ שני כלי תקשורת בהולנד [NOS והעיתון Volkskrant]: הביון ההולנדי (Sigint Cyber Unit) היה מודע ועקב במשך שנים, מאז קיץ 2014, לניסיונות של האקרים רוסיים [המכונים “Cozy Bear”] החשודים בביצוע מספר פריצות משמעותיות במערב לרבות לקמפיין הבחירות של הדמוקרטים ב- 2016.

■ Bloomberg, וול סטריט ג’ורנל ופייננשל טיימס: חב’ Dell Inc בוחנת מספר חלופות אסטרטגיות לרבות הנפקה ציבורית (initial public offering , IPO) או רכישת יתרת VMware Inc; תהליך הבחינה מצוי בשלבים הראשונים שלו.

■ דו”ח חדש שפורסם בכנס הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס: נשים יאבדו יותר מישרות מגברים בשל תהליך המיכון (אוטומציה).

גרטנר: החברות Samsung Electronics  ו- Apple נותרו רוכשות המוליכים-למחצה הגדולות ביותר בעולם עם נתח משותף של 19.5% מהרכישות (או 81.8 מיליארד דולר); חמישה הרוכשים המובילים נשארו ב- 2017 באותם מקומות כמו ב- 2016; חב’  HP Inc ירדה שלב אחד למקום השביעי לפני Hewlett Packard Enterprises ששמרה על המקום השמיני.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מכרז חדש של משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים שמתפרסם היום (23.1): מכרז לשירותי ייעוץ בתחום אבטחת המידע.

משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים: מכרז להקניית אוריינות במחשבים לאנשים הסובלים מכפל נכות: חירשות ועיוורון.

משרד האוצר/שע”מ (שירות עיבודים ממוכן/שירות עיבודים ממוחשבים): מכרז לתחזוקת שרתי BLADE ו- RACKMOUNT [לצורך תחזוקת שרתי Blade קיימים של HPE, מארזי Blade וציוד תקשורת המוטמע במארזי ה-  Blade ושרתי Rackmount קיימים של חברת HPE].