סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 29 בדצמבר 2017)

18:29 30.12.2017

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ משרד התקשורת מפרסם היום (28.12): תקנות הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות (דמי הפצה), התשע”ח-2018; תקנות הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות (הפסקת הפצה של שידורים) התשע”ח-2018; תקנות הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות (ערבויות), התשע”ח-2018. מועד אחרון להעברת הערות: 11.1.2018.

משרד ראש הממשלה מודיע כי וועדת השרים לענייני ביטחון לאומי החליטה לאמץ שורה של צעדים שמטרתם להסדיר את האחריות להגנה מפני איום הנשקף מרחפנים [Drones] ולשפר את ההגנה מולו. במסגרת זו סוכמה חלוקת האחריות בין הגורמים הביטחוניים והוחלט על המשך המאמץ בתחום הטכנולוגי לצורך הגנה מפני איום הרחפנים במדינת ישראל. הקבינט הטיל על המל״ל לבחון – יחד עם הגורמים הרלבנטיים הנוספים – את האסדרה הראויה בתחום הרחפנים.

הרשות הלאומית להגנת הסייבר: לאחרונה התקבלו דיווחים על ניצול פגיעויות שונות כדי להריץ קוד לכריית מטבעות וירטואליים. תקיפות אלו יכולות להתבצע כלפי מטרות שונות כגון עמדות קצה, שרתים, טלפונים סלולריים וכד’. אחד מסוגי השרתים שדווחו כי הם מנוצלים לצורך כך, הם שרתים מסוג Oracle WebLogic, בהם מנוצלות פגיעויות ידועות, שכבר הוצא עבורן עדכון אבטחה, אך טרם הותקן על ידי ארגונים שונים.

■ דיווח של ה- BBC: נגד חברת Apple הוגשו כבר 2 תביעות ייצוגיות בארה”ב [בקליפורניה ובשיקגו] בשל ההאטה המכוונת שנקטה החברה של מכשירי ה- iPhone מדגמים ישנים; התובעים, משתמשי קצה, טוענים שספגו נזקים כלכליים כתוצאה מכך; לא מן הנמנע כי בימים הקרובים תוגש בנושא זה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) גם כאן אצלנו.

■ לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת Apple לגבי פעילות החברה בנוגע למכשירי ה- iPhone מדגמים ישנים יותר; זו התביעה הרביעית בנושא המוגשת היום [בנפרד] ע”י ארבעה תובעים שונים.

■ לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשו הבוקר (24.12) שלוש תביעות נפרדות (ובקשה להכיר בהן כתובענות ייצוגיות) נגד חברת Apple לגבי פעילות החברה בנוגע למכשירי ה- iPhone מדגמים ישנים יותר; רק אמש (מוצ”ש) ב- 18:53 כתבתי בחלון המבזקים כי  “לא מן הנמנע כי בימים הקרובים תוגש בנושא זה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) גם כאן אצלנו”.

■ לבית-המשפט המחוזי בחיפה הוגשה הבוקר (24.12) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט מובייל; טרם פורסם כתב הטענות במלואו.

■ דיגיטיימס: גורמי תעשייה בטאיוואן מעריכים כי מכירות iPhone X של Apple יסתכמו ב- 30-35 מיליון יחידות ברבע הרביעי של 2017;  ברבע הראשון של 2018 יישארו המכירות באותה רמה או אפילו יירדו מעט; המכירות המוקדמות בשווקים דוגמת ארה”ב, טאיוואן וסינגפור אינן כה חזקות כמצופה.

■ דיגיטיימס: גורמי תעשייה בטאיוואן מעריכים כי מכירות השעונים החכמים Apple Watch  של Apple יסתכמו ב- 2018 ב- 27 מיליון יחידות לעומת תחזיות קודמות למכירות של 23-25 מיליון יחידות.

■ אריק שמידט יו”ר מועצת המנהלים של חברת Alphabet (החברה-האם של Google) הודיע כי הוא מסיים תפקידו ויעבור לכהן כיועץ טכני של החברה; יו”ר חדש ימונה בפגישה בחודש הבא.

■ סוכנות הידיעות United Press International, UPI (בהתבסס על מקורות ביון יפניים): חברת Orascom Telecom Media and Technology Holding, OTMT – בעלת המניות הראשית במפעילת הדור השלישי [3G mobile network operator, MNO] היחיד בצפון קוריאה חברת CHEO Technology, Koryolink – הקפיאה פעילותה והעבירה את כל לקוחותיה למתחרה הסלולרית היחידה שלה, ספקית שירות GSM חברת Kang Song NET; צעד זה ננקט בחודש שעבר כתוצאה ממדיניות הגרעין של צפון קוריאה; לשלטונות נתח של 25% ב- Koryolink.

■ חוקרים גרמנים מצאו שניתן להערים על טע’ זיהוי הפנים Windows Hello face recognition בגירסאות מוקדמות יותר של Windows 10 (שלפני Fall Creators Update) וזאת באמצעות הדפסה במדפסת לייזר ברזולוציה נמוכה של צילום שנעשה ע”י near-IR, infrared, camera.

■ בית-משפט לערעורים בשווייץ אישר הרשעת אשה בעבירה פלילית: קריאת הדוא”ל של בעלה והורדת חומר מהמיילים – ללא רשותו; הסתבר לה שהבעל מנהל קשרים אינטמיים עם מספר נשים ובעקבות כך עזבה את דירתם המשותפת; הבעל הגישת תלונה על קריאת המיילים; בערעור טען עורך דינה כי היא לא פרצה למחשב בעלה משום שהסיסמאות שלהם היו ידועות לשניהם.

■ חברת המחקר IDC: שוק המכשור הלביש [wearables] צפוי לגדול מ- 113.2 מיליון יחידות נמכרות ב- 2017 ל- 222.3 מיליון יחידות ב- 2021; שיעורי גידו שנתי מצטבר של 18.4%; הפופולריים ביותר עד כה היו צמידי כף יד [wristbands]; הולכת וגדלה הפופולריות של Smartwatches/Basic Watches, Hybrid Watches.

■ חברת המחקר eMarketer: שוק המכשור הלביש [wearables] עדיין רחוק מאימוץ המוני; מספר המשתמשים הבגירים בארה”ב  יגדל ב- 11.9% ב- 2018 ל- 19.6% מחלקם באוכלוסייה (או 50.1 מיליון איש).

■ בשבוע הבא, אשה יחידה תצעד ברחבת המסדרים בבסיס חיל האוויר בחצרים בטקס הענקת כנפי הטיס; בשווייץ הודיע הצבא רשמית כי סגן Fanny Chollet קיבלה ב- 15.12 כנפי טיס ומקץ שנה נוספת של הכשרה היא תהיה טייסת הקרב הראשונה בחיל האוויר השוויצי ותטיס מטוס F/A-18.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מכרז חדש של משרד הבינוי והשיכון/לשכת הדוברת שמתפרסם היום (28.12): מכרז להפעלת דף ה- Facebook של המשרד: “משרד הבינוי והשיכון מפעיל דף פייסבוק לצורך יידוע הציבור על פעילות המשרד השוטפת בדגש על תחומי הסיוע בהם ניתן להיעזר במשרד, וכן ליצירת שיח פתוח ושקוף בין המשרד ובין הציבור”.

■ מכרז חדש של משרד החקלאות ופיתוח הכפר שמתפרסם היום (28.12): מכרז להטמעת תהליך הנגשת מסמכים לאתר האינטרנט במשרד החקלאות.

■ מכרז חדש של משרד האוצר שמתפרסם היום (28.12): מכרז פומבי למתן שירותי ייעוץ וליווי פרוייקטי מחשוב בתחום הפיננסי לאגף החשב הכללי [עבודת הייעוץ עשויה לכלול את הנושאים הבאים: כתיבת תקן מפורט בתחום הערבויות הדיגיטליות שנועד ליישום על ידי מפיקי הערבות ומקבלי הערבות; ייעוץ וליווי פרוייקטים שונים בתחום תהליכים טכנולוגיים פיננסיים ומטלות רלבנטיות לכך נוספות בהן נדרשת מומחיותו, ככל שיידרשו על ידי ועדת המכרזים או נציגיה].

■ מכרז חדש של משרד החוץ המתפרסם היום (24.12):  מכרז לרכישה, הקמה ואחזקה של מערכת לניהול קריאות HD-IT  באגף התקשוב של המשרד.

משרד התרבות מפרסם היום (25.12) מכרז חדש למתן שירותי ניהול וריכוז מידע בפרוייקט ממורשת ישראל בהר הבית.

■ מכרז חדש של משרד התקשורת שמתפרסם היום (25.12): מכרז לשירותי ייעוץ למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין ולמינהלת הסדרת השידורים לציבור בתחום הפקות מקור.

■ מכרז חדש של השב”ס שמתפרסם היום (25.12): מכרז לאספקה, התקנה ותחזוקה של אמצעים טכנולוגיים ברכבי השירות.

■ מכרז חדש של משרד הכלכלה שמתפרסם היום (25.12): מכרז לשירותי בדיקה ומתן המלצה לפטור מאישור תקן רשמי למוצרים מיובאים במספר תחומים ובהם אלקטרוניקה וחשמל.

■ מכרז חדש שמתפרסם היום (26.12): מכרז לאספקת שירותי תקשורת סלולרית לעובדי משרד הבריאות/המרכז הרפואי ע”ש חיים שיבא, תל השומר.