סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 17 בנובמבר 2017)

07:31 17.11.2017

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

שר התקשורת מבקש לצרף את נתן שוברט לחבר במועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין.

היחידה לשיפור השירות הממשלתי לציבור ברשות התקשוב הממשלתי (משרד ראש הממשלה) מפרסמת היום (14.11) את דו”ח מדידת איכות השירות לשנת 2016; הדו”ח מציג את סיכום הממצאים של מדידת איכות השירות בגופים השונים. המדידה מתבצעת בשיתוף המשרדים הממשלתיים ויחידות הסמך הממשלתיות ונתוני המדידה מוצגים למנכ”לי ומובילי השירות במשרדים ומסייעים בקבלת החלטות לשיפור השירות.

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים [לשעבר, רמו”ט] מפרסמת היום (12.11) את הדו”ח השנתי של רשם מאגרי המידע לשנת 2016.

■ במסגרת הודעה של חברת בזק לרשות לניירות ערך ולבורסה לניירות ערך (12.11)[הודעה על סכסוך עבודה והשביתה החל מיום 27.11.17 בחברה-הבת YES]: “בקבוצת בזק נבחנים באופן ראשוני היבטים סינרגטיים מסוימים בקרב החברות-הבנות שלה.  מדובר בעבודת מטה ראשונית בלבד במסגרת בחינה של מגוון אופציות,  כאשר טרם התקבלו המלצות וטרם נדונו”.

■ בעקבות דו”ח מבקר המדינה בנושא הרחפנים שפורסם היום הזדרזה וועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת לקבוע דיון בנושא [“אסדרת השימוש ברחפנים לצרכים אזרחיים ולצרכי אכיפה”] ביום שלישי הבא 21.11 בצהריים; יו”ר הוועדה אמר לאחר פרסום הדו”ח: “ישנם שימושים טובים ורבים למוצרים הללו, היום ניתן לרכוש מוצרים אלו בקלות רבה אך עלינו לוודא כי אין שימוש פיראטי מסוכן ופוגעני ולא חוקי בטכנולוגיות הללו”; ב- 3.1.2017 קיימה הוועדה דיון בנושא ‘רחפנים – השמים הם כבר לא הגבול’ שעסק בחסמים והזדמנויות בתחום הרחפנים במישור האזרחי.

■ בדיון בוועדת הכלכלה שלשום (13.11) ביקש אחד מחברי הכנסת שיתקיים דיון בתום שישה חודשים לתחילת פעילות תאגיד השידור הציבורי “כאן”; כפי שהבטיח יו”ר הוועדה ח”כ איתן כבל, הערב כבר פורסם כי ב- 12.12 תערוך הוועדה דיון ב- 3 נושאים: דווח על פעילות תאגיד השידור הציבורי הישראלי “כאן”;  מימוש ההחלטות ביחס לטיפול בעובדי רשות השידור [בפירוק];  שימור ארכיון רשות השידור והעברתו לאמצעים דיגיטליים.

■ הודעת רשות התקשוב הממשלתי מהיום (13.11): “רשות התקשוב הממשלתי מעוניינת לגייס שני מנתחי מידע בכירים (Data Analysts) עבור צוות מגוון, המוביל מהפכת פתיחת מידע לציבור ושיפור השירות הציבורי לאזרח. האנליסטים ילוו משרדי ממשלה נבחרים בתהליכים של תכנון ומידול של ארכיטקטורת מידע, ארגון, זרימה וניתוח המידע לצורך הנגשתו לציבור, העברתו למשרדים אחרים, ואנליטיקה של נתונים.  מדובר בתפקיד בכיר ודינמי אשר מביא ערך מוסף לעבודת משרדי הממשלה”.

■ בדיון בוועדת הכלכלה עכשיו (13.11) בנושא “שדרוג מערך עידן פלוס לשידורים ב-  HD” אמר יו”ר הוועדה ח”כ איתן כבל: “אני מבקש להדגיש כי אני החלטתי על קיום הדיון הזה ולא לפי בקשה של סלקום; הם ביקשו לקיים דיון בוועדה אחרת אבל הוא התבטל שם”.

■ בדיון בוועדת הכלכלה עכשיו (13.11) בנושא “שדרוג מערך עידן פלוס לשידורים ב-  HD” אמר יו”ר הוועדה ח”כ איתן כבל: “מנכ”ל משרד התקשורת בפועל מימון שמילה ביקש ממני אמש לדחות את הדיון הזה; השבתי: אתה מבקש ממני אחרי ש’הפנדלים כבר נבעטו’; גם לא יכול להתקבל התירוץ שהדבר נמצא בהליך משפטי”.

■ בדיון בוועדת הכלכלה עכשיו (13.11) בנושא “שדרוג מערך עידן פלוס לשידורים ב-  HD” אמרה נציגת משרד האוצר כי בשבועות הקרובים צפוי להתפרסם המכרז החדש לגבי הפרטת ערוץ עדין פלוס.

טרנדפורס: ייצור הסמרטפונים העולמי ברבע הרביעי של 2017 יגדל ב- 6.3% (בהשוואה לרבע הרביעי של 2016) ל- 425 מיליון יחידות; ה- iPhone X יגרום לרבעון זה להיות הגדול ביותר השנה; ברבע השלישי הסתכמו המכירות ב- 384 מיליון יחידות, גידול רבעוני שנתי של 6%.

טרנדפורס: לאחר 4 שנים של ירידות (2014-2017), מכירות הטבלטים ב- 2018 יתאוששו עם גידול של 0.3% לכ- 149.3 מיליון יחידות; ב- 2017 יסתכמו המכירות ב- 148.9 מיליון יחידות, ירידה של 5.4%(-) לעומת 2016.

קנליס: ה- iPhone 7 היה הסמרטפון הנמכר ביותר בעולם (13 מיליון יחידות) ברבע השלישי של 2017; במקום השני: ה- iPhone 6s (עם מכירות של 7.9 מיליון יחידות); במקום השלישי: ה- Samsung’s Galaxy J2 Prime (עם מכירות של 7.8 מיליון יחידות); חב’ Apple מכרה 46.7 מיליון מכשירי iPhone ברבע השלישי השנה.

■ בדיקת ה”פירוק לגורמים” [teardown] שערכה חב’ המחקר IHS Markit מצאה: המחיר הכולל של רכיבי ה- iPhone X הוא 370.25 דולר.

■ מחקר של Google שארך שנה ובדק פריצות לחשבונות Gmail:  פישינג הרבה יותר מסוכן למשתמשים מאשר כשלי אבטחה [data breaches] וזאת בשל מידע נוסף שה’דייגים’ מצליחים לאסוף במהלך פעילות הדיוג.

■ דיווח: משדר פיראטי שיבש פעילות תחנת הרדיו השבדית הפופולרית Mix Megapol  (המשדרת מהעיר Malmö) בשישי בבוקר וגרם לה להשמיע שיר של דאעש המעודד גיוס אנשים לארגון; בעלי התחנה, Bauer Media, הודיעו על המקרה למשטרה ול- Swedish Post and Telecom Authority.

■ המימשל המרכזי של ספרד אומר כי למרות האירועים בקטלוניה, העיר ברצלונה נותרה כמתמודדת לארח את הארגון האירופאי European Medicines Agency, EMA [ארגון הפיקוח והבקרה הרפואי של האיחוד האירופי השוכן כיום בלונדון ומתכוון להעתיק את מיקומו לעיר אירופאית אחרת בעידן של ה- Post-Brexit].

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ ועדת מכרזים מרכזיים למחשוב וטכנולוגיה [משרד האוצר/החשכ”ל] אישרה התקשרות המשך בפטור ממכרז של מינהל הרכש הממשלתי עם חברת הראל טכנולוגיות מידע בהיקף 10 מיליון ₪ לחצי השנה הראשונה ב- 2018 לאספקת מערכות תקשורת נתונים (ציוד תקשורת לתחום רשתות מקומיות לרבות מתגים בקטגוריות שונות; שתי עתירות מינהליות בנושא זה נדחו לאחרונה בביהמ”ש המחוזי בי”ם וכעת ממתינים לשלב התיחור הדינמי במכרז הצפוי להתקיים בשבוע הבא.

■ מכרז חדש של משטרת ישראל המתפרסם היום (16.11): מכרז לרכש ציוד תקשורת מתוצרת חברת Cisco Systems.