סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 10 בנובמבר 2017)

13:05 10.11.2017

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ שופט העליון הורה (9.11) להעביר לדיון “בהקדם” בפני 3 שופטים עתירה [למתן צו על-תנאי ובקשה לקיום דיון דחוף בעתירה] של חברת בזק נגד משרד התקשורת; המנהל הכללי (בפועל) של משרד התקשורת; פרטנר פתרונות תקשורת נייחים ש.מ ו- 012 טלקום; סלקום תקשורת קווית ש.מ ו- עידן פתרונות קונפרנסינג; גולן טלקום בע”מ; איי.בי.סי איזראל ברודבאנד קומפני (2013)  בע”מ; אקספון 018 בע”מ וחברת הוט טלקום ש.מ.

■ מליאת הכנסת אישרה הערב (6.11) בקריאה ראשונה את הצעת חוק זכות יוצרים (תיקון מס’ 5) המציעה לתקן את החוק ב- 4 נושאים עיקריים: הרחבת הפעולות אשר ייחשבו להפרה עקיפה של זכות יוצרים; הסדרת מתן צו מניעה כלפי ספק אינטרנט לשם הגבלת גישה לאתר אינטרנט, אם התוכן שבו מהווה הפרה ישירה או עקיפה של זכות יוצרים; עיגון הליך לחשיפת זהותו של מי שהפר זכות יוצרים ברשת תקשורת אלקטרונית; וקביעת איסור פלילי גם על הפרות זכויות יוצרים המתבצעות ברשת האינטרנט. “הצעת החוק נועדה לתת מענה לקשיי האכיפה נוכח התופעה המסחרית של ההפרות ברשת האינטרנט ואינה עוסקת באכיפה כנגד משתמשי הקצה.”

■ היום (6.11) אושרה הנחת הצעת חוק פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – חבילה סלולרית ביעד ביניים מחוץ לישראל): “במקרים רבים החבילות המוצעות למנויים אינן כוללות את יעדי הביניים אליהם מגיעים הלקוחות בדרך ליעד אותו ציינו בעת רכישת החבילה. במקרי חירום, שבהם הלקוח נמצא ביעד הביניים ועליו ליצור קשר עם קרוביו, עלולים להופיע חיובים אסטרונומיים בחשבונו, זאת על אף שהצטייד מראש בחבילת שיחות, מסרונים וגלישה לחו”ל.”

■ היום (6.11) אושרה הנחת הצעת חוק פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – הודעה במסרון על סיום עסקה לתקופה קצובה): “הצעת החוק נועדה לתקן את החוק ולחייב את העוסק להעביר מסרון טרם סיום העסקה או ההתחייבות גם למשלם החשבון, אם מדובר במספר שונה ממספר הטלפון של הצרכן”.

■ הודעת בזק החברה הישראלית לתקשורת מהבוקר (6.11.2017) לבורסה לניירות ערך ולרשות לניירות ערך [“הרשות לני”ע הודיעה על סיום החקירה והעברת התיק לפרקליטות”]: על ההודעה היום חתומה עו”ד שלי ביינהורן ס. יועמ”ש מטה ומזכירת הקבוצה; לאחר הפסקה בשל חקירת הרשות לניירות ערך — עו”ד לינור יוכלמן, היועצת המשפטית למטה הקבוצה ומזכירת הקבוצה והממונה על האכיפה הפנימית – חתמה על 3 הודעות לבורסה (שפורסמו ב- 2/11+5/11). לאחרונה הייתה,כאמור, חתומה על כל הודעות החברה עו”ד שלי ביינהורן.

■ בדיון (6.11.2017) בוועדת המדע בנושא “הביטוח לאומי הקפיא פרוייקט מיחשוב לאחר שהשקיע בו 600 מיליון ₪” [הצעה של ח”כ מנחם אליעזר מוזס לדיון מהיר]: רמי גראור מ”מ המנכ”ל [מתחילת מארס 2017]: היקף הפרוייקט המתוכנן מראש היה 477 מיליון ₪, בפועל הוצאו 600 מיליון ₪; עפ”י ההערכות הפרוייקט יעלה 1.4 מיליארד ₪ (עם סטייה של 20%) ויעמוד על 18 שנה במקום 10-11 שנים אם היה מבוצע עד תומו.

■ בדיון (6.11.2017) בוועדת המדע בנושא “הביטוח לאומי הקפיא פרוייקט מיחשוב לאחר שהשקיע בו 600 מיליון ₪” [הצעה של ח”כ מנחם אליעזר מוזס לדיון מהיר]: רמי גראור מ”מ המנכ”ל [מתחילת מארס 2017]: עד היום פותח רק מודול אחד מתוך 33 המודולים שתוכננו בפרוייקט; ההנחייה שלי שעד סוף 2017 יופעל המודול הזה בכל הסניפים; כיום הוא מופעל ב- 11 סניפים ועוסק בוועדות רפואיות של נפגעי תאונות עבודה.

■ בדיון (6.11.2017) בוועדת המדע בנושא “הביטוח לאומי הקפיא פרוייקט מיחשוב לאחר שהשקיע בו 600 מיליון ₪”: יאיר פראנק ראש רשות התקשוב הממשלתי: ההוצאה הממשלתית על מחשוב במשרדי הממשלה ויחידות הסמך (להוציא משרדי המשטרה והביטחון) עומד על 2.5 מיליארד ₪ בשנה; רשות האוכלוסין וההגירה עומדת בפני פרוייקט ענק של החלפת מערכות הליבה; רק אתמול אישרנו המשך ההליך המכרזי של משרד התשתיות ומשרד החינוך; לפני שבוע היה דיון מעקב אצלי לגבי מערכת “שער עולמי” של רשות המסים.

■ דיווחים: וועדת המסחר של הסנאט האמריקני חייבה את Marissa Mayer (המנכ”ל לשעבר של חברת Yahoo) להעיד בפניה על כשל האבטחה של החברה ב- 2031, זאת לאחר שמאייר סירבה להופיע בפני הוועדה; עדותה צפוייה היום (8.11) ועימה גורמים מחברות נוספות; דובר של מאייר: היא מופיע לקונגרס מרצונה החופשי ולא מכוח הצו.

■ תחזית: שבעה מכלל עשרה יצרני הסלולר המובילים בעולם בשנת 2018 יהיו חברות הממוקמות בסין.

■ Digitimes Research: מכירות השרתים העולמיות יגדלו ב- 7.1% ב- 2017 (ל- 12.65 מיליון יחידות) וב- 8.5% ב- 2018.

■ Digitimes Research: מכירות הטבלטים העולמיות יגדלו ב- 7.8% ברבע הרביעי של 2017 ל- 45.58 מיליון יחידות, לעומת מכירות של 42.29 מיליון יחידות ברבע השלישי של השנה.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מכרז מרכזי חדש של משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי שמתפרסם היום (5.11): מכרז לאספקת מערכת לניהול מכרזים מתפתחים (דינמיים); במסגרת המכרז יבחר זוכה יחיד שיתבקש לספק מערכת המותאמת לצורכי הממשלה לביצוע מכרזים מתפתחים (דינמיים).

■ מכרז חדש של משרד הרווחה שמתפרסם היום (5.11): מכרז למערך תכנון קווי הסעים למסגרות קהילתיות לאנשים עם מוגבלויות; המשרד מזמין גופים, ציבוריים או פרטיים, בעלי ידע וניסיון בתחום פיתוח מודלים לאופטימיזציה של מערכות תחת אילוצים אשר רואים עצמם כספקים פוטנציאליים בתחום תכנון קוי הסעים למסגרות קהילתיות לאנשים עם מוגבלויות למסור לו מידע על ניסיונם בתחום וכן מודל אפשרי לאספקת השירותים.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ”ש)/המינהל האזרחי איו”ש: מכרז למתן שירותי ייעוץ בתחום רישוי מתקנים ותוואי תקשורת לקמ”ט תקשורת במינהל האזרחי; מכרז בנושא זה פורסם ע”י המנא”ז ב- 18.7.2017 ודווח עליו כאן באתר.

המשרד להגנת הסביבה: מכרז לקבלת חוו”ד מומחה [בעקבות קריסת חלק מדופן של בריכת גבס במתחם פוספוגבס של מפעל בארץ, אשר הכילה משקעי פוספוגבס ומי גבס חומציים, התרחשה גלישה מסיבית של נוזל מי הגבס ומוצקי הפוספוגבס מהבריכה לסביבה ובין היתר זרמה לנחל ולמאגר סמוכים, תוך גרימת נזק לחי ולצומח בנחל ותוך חשש ממשי לגרימת נזק אקולוגי משמעותי. בעקבות האירוע, פתח המשרד בחקירה פלילית. לצורך קביעת הגורמים שהובילו להתרחשות האירוע, מבקש המשרד לבצע התקשרות עם יועץ מומחה בתחום הנדסת קרקע שיבצע בחינה הנדסית לגורמים אשר הובילו לקריסת הדופן וייתן חוות דעת מומחה באשר לגורמי הכשל].

■ מכרז חדש של משרד החינוך המתפרסם היום (8.11): מכרז היקפים משתנים מס’ 41/11.2017 — מתן שירותי למידה ואמצעים לקיום למידה באמצעות הרשת.