סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 1 בספטמבר 2017)

15:27 01.09.2017

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ נשיאת העליון מרים נאור דחתה היום 30.8 בקשה של ורדניקוב אילן לדיון נוסף על פס”ד של העליון ופס”ד של המחוזי (המחלקה הכלכלית) בת”א שדחו בקשתו להגיש תביעה נגזרת בשמה של בזק החברה הישראלית לתקשורת; במשיבים לבקשה: שאול ואור אלוביץ’, חברת בזק ודירקטורים בחברה; המבקש חוייב לשלם הוצאות של 45,000 ₪ למשיבים.

■ הרשות הלאומית להגנת הסייבר מזהירה כי בגירסה 4 של תוכנת HP iLO – Integrated Lights Out, מערכת ניהול מרחוק לשרתי HP, קיימת פגיעות המאפשרת מעקף של ההזדהות או הרצת קוד מרחוק RCE.

■ משרד המדע והטכנולוגיה עבר היום (ב’, 28.8) לאתר gov.il החדש,​ אתר השירותים הממשלתי של ממשל זמין. אתר משרד המדע והטכנולוגיה יציע את כל המידע והשירותים לגבי המשרד לרבות מידע על מלגות, קולות קוראים לחוקרים, חדשות שוטפות על פעילות המשרד וכן עדכונים בנוגע לאירועים שנתיים כמו ליל המדענים, שבוע החלל הישראלי, יום המדע ועוד.

■ אריקסון: תעבורת ה- Mobile Data גדלה ב- 67% ברבע השני של 2017 לעומת הרבע השני של 2016 וב- 10% לעומת הרבע הראשון של 2017, ליותר מ- 10 exabytes לחודש; כ- 56% מכלל מנויי הסלולר בעולם משתמשים כיום בסמרטפונים; כ- 80% מכלל 370 מיליון מכשירי הסלולר שנמכרו ברבע השני השנה היו טלפונים חכמים; כיום יש כ- 5.3 מיליארד מנויי סלולר בעולם כשכ-  2.4 מיליארד מתוכם משתמשים בטכנ’ LTE.

■ וול סטריט ג’ורנל: משרד המשפטים האמריקני בודק חשד לעבירה על חוק Foreign Corrupt Practices Act מצד חברת  UBER לשוחד לפקידים זרים במדינה זרה אחת או יותר.

■ בעוד טקסס נערכת להוריקן הארווי בסופ”ש זה, מתפרסם מחקר חדש של The Weather Company, an IBM Business  ושל Zpryme: חברות תשתיות [Utility] בארה”ב עדיין אינן חשות ערוכות להפסקות הנובעות ממזג אוויר קיצוני; גישה תגובתית (ולא יוזמת) לחיזוי הפסקות שירות גורמת לאובדן זמן ומשאבים; הפסקות חשמל הנובעות ממזג האוויר עולות לכלכלה האמריקנית כ- 33 מיליארד דולר מידי שנה; לאירוע קיצון פוטנציאל להשפיע על חיי היום-יום של מיליוני אנשים.

■ קבוצת היועצים National Infrastructure Advisory Council, NIAC [שהוזמנה ע”י ה- National Security Council, NSC לבחון יכולת המימשל הפדרלי לאבטח תשתיות מפני התקפות סייבר] מזהירה את הנשיא טראמפ ומימשלו מסכנה של התקפת סייבר נגד תשתית קריטית בארה”ב שעלולה להגיע למימדים של אירועי ה- 11 בספטמבר 2001.

■ מחקר חדש עבור השדולה Frankfurt Main Finance: הברקזיט [Brexit] עשוי לגרום לעזיבה מואצת מבריטניה ובארבע השנים הקרובות יווצרו עד 100,000 מישרות חדשות בפרנקפורט שבגרמניה, מהן 10,000 בתחום הבנקאות.

■ משרד הפנים הפדרלי הגרמני אוסר המשך פעילותו של אתר אינטרנט [linksunten.indymedia.org] של השמאל הקיצוני שהיה קשור לאירועים האלימים בעת כינוס ה- G20 בעיר המבורג בחודש שעבר; האתר הוגדר כבעל השפעה הגדולה ביותר על השמאל הקיצוני במדינה וכפורום לקיצונים הרוצים להשתמש באלימות.

■ האתר NextGov מדווח שיותר מרבע [8 מתוך 28] מכלל חברי המועצה המייעצת לנשיא טראמפ בנושאי אבטחת סייבר [National Infrastructure Advisory Council, NIAC] התפטרו מהתפקיד במחאה על דבריו בעקבות התקריות האלימות בשרלוטסוויל וההחלטה לסגת מהסכם פריז על שינויי האקלים.

■ וול סטריט ג’ורנל: Kwon Oh-hyun  מנכ”ל משותף של Samsung Electronics קורא לעובדי החברה ‘להישאר רגועים’ למרות פסק הדין של יו”ר החברה לי ג’יי-יונג שנשלח למאסר של 5 שנים בשל שיחוד הנשיאה לשעבר; במקביל, החברה מודיעה על השקעה חדשה של 2.3 מיליארד דולר במוליכים-למחצה.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מכרז חדש של משרד רוה”מ/רשות התקשוב הממשלתי המתפרסם היום 30.8: מכרז ל”שדרת המידע”: מערכת תשתיתית רוחבית מאובטחת לשיתוף והעברת מידע שתוקם בתיאום ובמעורבות של כלל משרדי הממשלה וגופים אחרים שמפעילים מערכות מידע רלבנטיות, ובתיאום עם גופי ההנחיה והאבטחה; שדרת המידע מיועדת להעברת מידע בין משרדי ממשלה השונים וכן ע”י גופים שאינם ממשלתיים.

■ עיריית ירושלים/מינהל פיתוח כלכלי, עסקי וטכנולוגי קיבל הצעה מחברת סיסקו להקמת מיזם משותף של יישום טכנולוגיות עיר חכמה וציוד בשני מרכזי תעסוקה ויזמות.

■ הטלוויזיה החינוכית מפרסמת היום 31.8 קול קורא להרחבת רשימת מציעים (מאגר) של נותני שירותים ב- 30 תחומים שונים ובהם ייעוץ בתחומי ניו מדיה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, ייעוץ לפיתוח חדשנות בתקשורת וייעוץ טכנולוגי.

■ מכרז חדש של משרד האוצר/החשכ”ל המתפרסם היום 31.8: מכרז לשירותי תמיכה טלפונית לעובדי המדינה וגמלאיה.