סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 11 באוגוסט 2017)

09:26 11.08.2017

קטגוריות: כללי

תגים: , , ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ לאחר הסערה בעקבות המסמך שכתב James Damore מהנדס בחברה (שפוטר בינתיים) בנושא הפער המגדרי הנובע כביכול מהבדלים ביולוגיים בין נשים לגברים [ושהפך לדיון ברחבי ארה”ב], חב’ Google ביטלה ברגע האחרון בחמישי אחה”צ (שעון ארה”ב) מפגש פנימי בראשות המנכ”ל Sundar Pichai  בנושא גיוון [Diversity]; הנימוק: חשש לביטחון העובדים לאחר שפרשנים ימניים פירסמו שמות מקצת העובדים האמורים להשתתף במפגש.

■ לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשה היום (9.8) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת גולן טלקום: “לא קיימה ולא מקיימת את מחוייבותה המשפטית עפ”י סעיף 75ד’ לרישיון הכללי”.

■ לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשה היום (9.8) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט מובייל בשם כל לקוחותיה אשר היא “גבתה מהם תשלומים בגין קו סלולר ‘פיקטיבי’ אשר לא הוזמן על-ידם”.

■ ועדת הכלכלה אישרה היום (8.8) את הצו שיאפשר יבוא מכשירי סלולר משומשים; ח”כ איתן כבל: צו צרכני ממדרגה ראשונה שצפוי לייצר גם תחרות על חלפים ותיקונים; המנכ”ל בפועל של משרד התקשורת מימון שמילה: הצו יפתח את השוק בצורה דרמטית – לא כל אחד יכול להרשות לעצמו סלולרי ב-3,000 שקל; לדרישת ח”כ יעקב פרי ובדרישה חד- משמעית של היו”ר איתן כבל: על המכשירים ייכתב במפורש שמדובר במכשירים שאינם חדשים.

■ וועדת הכלכלה דנה עכשיו (8.8) בצו התקשורת (בזק ושידורים) (פטור מאישור סוג ופטור מרישיון סחר) (תיקון), כבקשת שר התקשורת איוב קרא; הצו מוצג ע”י מימון שמילה המנכ”ל בפועל ושני נציגי הלשכה המשפטית של המשרד; פלאפון – היחידה שהגיעה להשתתף בדיון יחד עם המועצה לצרכנות; לדרישת ח”כ יעקב פרי ובדרישה חד- משמעית של היו”ר איתן כבל: על המכשירים ייכתב במפורש שמדובר במכשירים שאינם חדשים.

■ לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשה היום (6.8) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת ווייז מובייל [Waze Mobile] בעניין “התנהגות חמורה של המשיבה במסגרתה מופרת בבוטות פרטיותם, קניינם וכבודת של קהל הנהגים אשר משתמש באפליקציה שבבעלות המשיבה”.

■ מחר (א’, 6.8) יתקיימו בבית-משפט השלום בת”א דיונים נוספים לגבי מנכ”ל משרד התקשורת [בנבצרות] שלמה פילבר ועוזרתו עדי קאהן-גונן בהקשר של חקירת הרשות לניירות ערך.

■ הממשלה תצביע (א’, 6.8) על אישור המדיניות הלאומית להזדהות בטוחה; ראש היחידה להזדהות וליישומים ביומטריים [לשעבר, יח’ הממונה על היישומים הביומטריים] יגבש בתוך 12 חודשים תוכנית עבודה ליישום המדיניות “בדגש על הזדהות בטלפונים ניידים”.

■ הממשלה תצביע (א’, 6.8) על אישור המדיניות הלאומית להזדהות בטוחה: “גיבוש רכיבי התוכנית העוסקים בהזדהות בטוחה בשירותי ממשלה ייעשה בתיאום עם רשות התקשוב הממשלתי; גיבוש רכיבי התוכנית העוסקים בנושאי ביומטריה ייעשה בהיוועצות עם הגורמים הרלבנטיים במשרד הפנים”.

■ מחקר חדש של IBM Institute for Business Value, IBV : שישים-ואחד אחוזים ממנהלי שיווק ראשיים [CMOs] ומנהלי מכירות אומרים כי מחשוב קוגניטיבי יהיה כוח פורץ דרך [Disruptive Force] בתעשיות שלהם; כשני-שלישים סבורים כי התעשיות שלהם יהיו מוכנות לאימוץ פתרונות קוגניטיביים ב- 2020.

פייסבוק הודיעה היום (9.8) כי תקים בסתיו בגרמניה מרכז שני שיתמקד במחיקת תכני שינאה/שיטנה ואלימות; למרכז שיוקם בעיר Essen תגייס החברה 500 עובדים חדשים; המרכז הראשון הוקם ופועל בברלין ומספר עובדיו יגדל ל- 700.

■ סקר בינלאומי של חברת המחקר גרטנר: 75% מהארגונים משתמשי-הקצה יהיו נכונים לשלם יותר עבור יכולות של דור חמישי (5G); הנטייה בולטת בעיקר בתעשיית הטלקום יותר מבשאר התעשיות; רק 8% מהנשאלים סבורים שיכולות דור 5 יניבו חיסכון בעלויות או שיגדילו הכנסות.

■ מחאה מקורית בפתח משרדי Twitter בברלין: האמן הברלינאי-ישראלי שחק שפירא ריסס טקסטים של ציוצי טוויטר גזעניים; טוען בסרטון וידיאו שב- 6 החודשים האחרונים העביר לחברה כ- 300 ציוצים גזעניים ומעוררי שינאה ושיטנה – מרביתם לא נמחקו עד כה.

■ דיווח: קייט מידלטון והנסיך וויליאם אינם מתירים לילדיהם להשתמש ב- iPad; רוצים שהילדים יחוו וייהנו מתקופת הילדות ולכן מרחיקים מהם חפיצים (גדג’טים).

■ חברת המחקר IHS Markit: מכירות הסמרטפונים העולמיות גדלו מ- 320 מיליון יחידות ברבע השני של 2016 ל- 350.9 מיליון יחידות ברבע השני של 2017; החמישייה המובילה: חברת Samsung, חברת Apple, חברת Huawei, חברת OPPO וחברת Vivo; חברת Xiaomi יצאה מהחמישייה הזאת.

■ רויטרס: השירות החשאי האמריקני עומד לבחון שימוש ברחפן קטן לניטור ביטחוני בעת ביקורו של הנשיא דונלד טראמפ במועדון הגולף שלו בניו ג’רזי (שיימשך 17 ימים).

גרטנר: הוצאות ציוד ייצור מוליכים-למחצה צפויות לגדול ב- 10.2% ב- 2017 ל- 77.7 מיליארד דולר.

■ נתונים חדשים שמפרסם ה- Office for National Statistics  הבריטי: דוא”ל – הפעילות המקוונת השכיחה ביותר בקרב הבריטים למרות הגידול המתמשך של מדיה חברתית.

■ חברת המחקר IDC: ההוצאות העולמיות על Augmented Reality/Virtual Reality  צפויות להכפיל עצמן (ואף יותר) בכל שנה במהלך ארבע השנים הקרובות, מעתה ועד 2021; כלל ההוצאות על מוצרי ושירותי AR/VR יגדל מ- 11.4 מיליארד דולר ב- 2017 לכ- 215 מיליארד דולר ב- 2021.

■ חברת המחקר IDC: ברבע השני של 2017 נמכרו בסין 111.8 מיליון סמרטפונים; את השוק מובילה Huawei עם נתח שוק של 21%, שנייה – OPPO עם נתח של 17.9%; שלישית – Vivo עם נתח של 14.4%; רביעית – Xiaomi עם נתח של 12.7%; חמישית – Apple עם נתח של 7.1%.

סטרטג’י אנליטיקס: חברת Xiaomi מובילה ברבע השני של 2017 את שוק ה- Wearables העולמי עם נתח שוק של 17%, לראשונה אי-פעם, והדיחה את Fitbit ואת Apple; בסה”כ נמכרו 21.6 מיליון יחידות ברבע השני השנה, גידול של 8% לעומת הרבע השני של 2016.

סטרטג’י אנליטיקס: שוק הסמרטפונים בהודו ברבע השני של 2017: ירידה של 2%(-) לעומת הרבע השני של 2016 אבל נשמר גידול דו-ספרתי לעומת הרבע הראשון של 2017.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ פרוייקט ניסיוני: בסניפי סופר פארם יחולקו מכתבים רשומים וחבילות דואר גדולות [התקשרות בפטור ממכרז].

חח”י תרכוש בפטור ממכרז מערכת הגנת סייבר למערכת מניה חכמה.

חח”י: מכרז לרכישת מערכת תקשורת לצורך העברת אותות על גבי קווי מתח – NBPLC/Narrow Band Power Line Carrier Equipment.

■ מכרז פומבי חדש של משרד התקשורת המתפרסם היום (7.8): דרוש/ה: עוזר/ת ראשי/ת (יעוץ משפטי-מועצת שידורים)/מינהלת ההקמה – הסדרת השידורים לציבור; מישרה זו מיועדת לבני האוכלוסייה הערבית לרבות דרוזים וצ’רקסים.

■ מכרז פומבי חדש של משרד התקשורת המתפרסם היום (7.8):  דרוש/ה: ממונה (בדיקות ציוד קצה) באגף בכיר רישוי; מישרה זו מיועדת לבני האוכלוסייה הערבית לרבות דרוזים וצ’רקסים; קודם לכן פורסם מכרז פנימי למישרה זאת [עליו דווח כאן באתר ב- 31.7].

■ מכרז חדש של משרד הרווחה והשירותים החברתיים: מכרז מסגרת לאספקת שירותים בתחום אבטחת מידע וסייבר.