סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 9 ביוני 2017)

15:36 09.06.2017

קטגוריות: כללי

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ בישיבת הממשלה בראשון (11.6): הצבעה על מינויו של עצמון מינס לראש רשות המאגר הביומטרי לתקופת כהונה בת 5 שנים עם אופציה לשלוש שנים נוספות.

■ בישיבת הממשלה בראשון (11.6): הצבעה על אישור התוכנית הדיגיטלית הלאומית וקידום המיזם הלאומי “ישראל דיגיטלית” ותיקון החלטות ממשלה.

■ חוקרי סייבר באוניברסיטת בן-גוריון חשפו שיטה שבה האקרים יכולים להזליג מידע רגיש בצורה אופטית דרך הנתב (ראוטר).

■ בעקבות סידרת האיומים הטלפוניים על מרכזים קהילתיים יהודיים בארה”ב: ה- U.S. Federal Communications Commission, FCC הודיע בחמישי כי יבצע החודש בחינה של הכללים שלו כדי לאפשר לגורמי אכיפת החוק לזהות את מבצעיהם של שיחות טלפון מאיימות [threatening callers].

The State of LTE, דו”ח תקופתי של OpenSignal: ישראל במקום ה- 51 בזמינות דור רביעי [4G] עם שיעור של 62.70% ובמקום ה- 51 במהירויות  דור רביעי עם שיעור של 18.88 Mbps.

■ סקר חדש של Avast בבריטניה: 40% מהבוחרים בממלכה חוששים שהאקרים יפגעו במערכת הבחירות מחר (חמישי); בוטלו בחירות מקוונות בשל כך.

■ חברת האבטחה הרוסית Kaspersky Lab פנתה לנציבות האירופית EC ולמשרד הקרטל הפדרלי הגרמני בתלונה רשמית לגבי Microsoft: לדבריה מערכת ההפעלה Windows 10 נותנת עדיפות ל- Windows Defender על-פני מוצרי אבטחה של חברות אחרות.

■ בראיון לבלומברג: טים קוק מנכ”ל Apple רמז על כך שהחברה העבירה Metadata לרשויות בבריטניה לגבי החשודים במעשי טרור בממלכה, אותם כינה “מזעזעים”; לא סיפק מידע נוסף בנושא.

■ למרות החלטת הנשיא טראמפ לסגת מהסכם האקלים של פריז: החברות גוגל, אמזון, פייסבוק, מיקרוסופט ואפל הודיעו על מחוייבותן לשמירה על כללי ההסכם ולנשוא שינויי האקלים בעולם.

■ דו”ח חדש של Cisco Systems: תעבורת ה- IP העולמית השנתית תעלה על שלושה Zettabytes בשנת 2021; שמונים-ואחד אחוז מתעבורת ה- IP הצרכנית תהיה של וידיאו.

■ בעלי המניות של חברת Yahoo אישרו היום [8.6.2017] מכירתה לחברת Verizon תמורת 4.48 מיליארד דולר; העיסקה צפוייה להסתיים ב- 13.6.2017; ורייזון צפוייה לפטר כ- 2,100 עובדים ביאהו ובחברה-האם AOL.

■ וועדה מיוחדת של הפרלמנט הבלגי פירסמה היום [8.6.2017] דו”ח ביקורתי בן 500 עמודים: מגבלות חוק לא מעודכנות וגופי מודיעין החסרים כוח אדם – הגורמים העיקריים שמנעו מעצר של התוקפים הראשיים לפני התקפות הטרור בפריז ב- 2015 ובבריסל ב- 2016.

■ Brian Krzanich  מנכ”ל Intel מסביר את המניע העיקרי להחלטה לרכוש את Mobileye הישראלית תמורת יותר מ- 15 מיליארד דולר: “מכונית העתיד תיראה יותר כמו שרת (server)”; החברה תספק גיבוי במקרה של ניסיונות האקינג לכלי הרכב בעתיד; אינטל מעריכה שנהיגה אוטונומית תיצור את ה- ‘Passenger Economy’  שתניב 7 טריליון דולר לכלכלה ב- 2050.

■ חברת המחקר IDC: שוק השרתים העולמי ברבע הראשון של 2017: ירידה של 4.6%(-) בהכנסות ל- 11.8 מיליארד דולר; גידול של 1.4% במונחי יחידות נמכרות ל- 2.21 מיליון יחידות; את השוק (בהתבסס על הכנסות) מובילה Hewlett Packard Enterprise, HPE עם נתח שוק של 15.8% וירידה של 15.8%(-) בהכנסות ל- 2.9 מיליארד דולר; שנייה – Dell עם גידול שנתי של 4.7% בהכנסות ונתח שוק של 20.1%; במקום השלישי יחדיו: חברת Cisco Systems, חברת IBM וחברת Lenovo.

■ חברת המחקר גרטנר: שוק השרתים העולמי ברבע הראשון של 2017: ירידה של 4.5%(-) בהכנסות ממכירות וירידה של 4.2%(-) במונחי יחידות נמכרות; חברת Dell EMC מובילה מבחינת כמות המכירות, שנייה HPE, שלישית Huawei ורביעית Lenovo.

■ דו”ח תקופתי של גופים שאינם ממשלתיים (NGOs) וגורמים ציבוריים ב- 24 מדינות באירופה עבור האיחוד האירופי: חברות מדיה חברתית האיצו מאמציהן להסיר תכני שנאה ושיטנה מהפלטפורמות שלהן.

■ ציוץ ה- Covfefe המפורסם של דונלנד טראמפ: יזם ומעצב אופנה שבדי הגיש בקשה רשמית ל- Swedish Patent and Registration Office, PRV לרשום את המלה כסימן מסחרי (trademark); בארץ נרשם ב- 1.6.2017 שם מתחם חדש: covfefe.co.il.

■ בדומה למה שקרה לפני שנה, גם עתה בעלי המניות של Facebook מתנגדים שהחברה תערוך דו”ח השוואתי בנושא פערי שכר מגדריים [gender pay equity report] עפ”י גזע ומוצא [race/ethnicity].

■ בפריז מתקשים להשיג נהגי מוניות UBER בערבים ובלילות בשל חג הרמאדאן והסעודות לשבירת הצום; בשל כך חלה עלייה חדה בתעריפי הנסיעות במוניות.

■ דירוג BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands Ranking   של WPP ו- Kantar Millward Brown: חברת Google במקום הראשון, שנייה – חברת Apple,  שלישית – חברת Microsoft [שלושתן באותו דירוג כמו ב- 2016], רביעית Amazon [שביעית אשתקד] וחמישית Facebook; חברת IBM התקדמה מהמקום ה- 10 לתשיעי.

■ באתיופיה נחסמה הגישה לאינטרנט כדי למנוע הדלפה לרשת של בחינות (שיסתיימו ב- 8.6); דובר ממשלתי אמר כי הצעד ננקט בעקבות הדלפת הבחינות לרשת ב- 2016; אז נחסמה הגישה לאתרי רשתות חברתיות בעקבות כך; גורמים במדינה דיווחו ל- BBC כי לא מדובר רק בהגבלת הגישה לרשתות חברתיות אלא יש גם הפרעות לרשתות ניידות ולשירותי אינטרנט קווי בכלל; מאז אוקטובר שורר במדינה מצב חירום בשל הפגנות אנטי-ממשלתיות.

■ הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת HP ישראל, נגד קודאק איי אל ונגד אופיס 3000 [אופיס דיפו]: נייר ההדפסה שמכרו לא כלל מידע [כמו משקל, כמות, עובי ותכונות המוצר] בניגוד לצו הגנת הצרכן.

■ הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד ביתק טכנולוגיות [משווקת מערכות שואב אבק מרכזי]: שלחה הודעות שיווק פרסומיות SMS בלא שקיבלה אישור מראש ממקבלי הודעות הפרסום לעשות כן.