סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 2 ביוני 2017)

15:25 02.06.2017

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ בעקבות פנייה ל- 5 חברות פוטנציאליות, בחרה וועדת המכרזים של משרד האוצר בהלמן ושות’ ש.מ. בע”מ למתן שירותי ייעוץ לוועדת המכרזים לבחירת גורם מפעיל לתפעול מערך הפצת השידורים הקרקעי בטכנולוגיה ספרתית (מערך עידן פלוס).

■ משרד התקשורת פירסם שימוע חדש ‘לכל מאן דבעי’: זיהוי מספרי טלפון חסויים של מתקשרים אובדניים אל מוקדי חירום למתן עזרה נפשית ראשונה; המסמך כתוב על נייר מכתבים של היועצת המשפטית של המשרד אך אינו חתום בשם. מועד הגשה אחרון: 8.6.2017.

■ משרד התקשורת העלה ב- 18.5.2017 הודעה לעיתונות שכותרתה: ממלא מקום שר התקשורת השר צחי הנגבי והשר למדיניות דיגיטלית, התקשורת והמדיה של יוון ניקוס פאפאס חתמו על מזכר הבנות דו-צדדי להפחתת תעריפי הסלולר בין המדינות; ההודעה הוכנה יום קודם לכן (17.5) לפרסום באתר; למעשה, ההודעה הופצה לעיתונאים כבר ב- 8.5, המועד המופיע בכותרת ההודעה לעיתונות.

■ סוכנות החדשות Belarusian Telegraph Agency, BelTA: אלכסנדר שומילין יו”ר ה- Belarusian State Science and Technology Committee אמר לעיתונאים כי בלארוס מקיימת מגעים עם ארה”ב, ישראל ומדינות נוספות ליצירת קרנות הון סיכון משותפות.

■ שרי הממשלה התבקשו לאשר קבלת תרומה של מטוס משומש מחו”ל כדי שישמש לצרכי אימונים (לסירוגין) של היחידה המרכזית המיוחדת (ימ”מ) במ”י ושל רשות שדות התעופה (רש”ת): “קבלת תרומת המטוס תסייע למטרה ציבורית חשובה שהיא שיפור המוכנות המבצעית של הימ”מ בתרחישי טרור שונים הכוללים תפקוד בכלי טיס, ואינה מעלה חשש לפגיעה בטוהר המידות”.

■ דו”ח “מגמות האינטרנט” השנתי ל- 2017 של האנליסטית Mary Meeker מחברת Kleiner Perkins Caufield & Byers: יש האטה בשיעורי הגידול של מכירות סמרטפונים וחדירת אינטרנט; השימוש במחשבים נייחים לא ירד מאוד; השימוש במובייל גדל ליותר מ- 3 שעות ביום בארה”ב; גוגל ופייסבוק שולטות ב- 85% מגידול הפרסום המקוון.

■ היזם אילון מאסק ויו”ר החברות Tesla ו- SpaceX הודיע כי הוא עוזב את הוועדה המייעצת לנשיא ארה”ב בעקבות הצהרת טראמפ אמש שארה”ב נוטשת את הסכם פריז בנושא האקלים; “נטישת ההסכם גרועה לארה”ב ולעולם”; חב’ טכ’ גדולות קראו ברגע האחרון לנשיא שלא לנקוט בצעד זה.

■ בעקבות הצהרת טראמפ אמש שארה”ב נוטשת את הסכם פריז בנושא האקלים כיוון שנבחר ע”י תושבי פיטסבורג ולא תושבי פריז, Bill Peduto  ראש עיריית פיטסבורג מגיב: “אני יכול להבטיח לכם שלמען עמנו, כלכלתנו ועתידנו אנו נקיים את הנחיות הסכם פריז”.

■ מנכ”ל Time Warner אמר בכינוס Code Conference/Rancho Palos Verdes, California  כי אינו מאמין שבסופו של דבר מימשל טראמפ יתנגד לרכישת החברה בידי  AT&T; בעבר אמר הנשיא כי הוא מתנגד למיזוג המתוכנן.

■ הילרי קלינטון בכינוס Code Conference/Rancho Palos Verdes, California : נטישת הסכם האקלים בידי ארה”ב תהיה גרועה לארה”ב ותפגע בעסקים אמריקנים; עד היום לא חתמו על הסכמי פריז רק 2 מדינות: סוריה וניקרגואה.

■ אילון מאסק אמר כי יעזוב את הוועדה המייעצת לנשיא אם ארה”ב תנטוש את ההסכם.

■ מחקר באוני’ וושינגטון: שימוש ברחפנים (Drones) להעברת מטענים לא כבדים, אם הוא נעשה נכון, עשוי לחסוך רבות מבחינת פליטות פחמן.

■ בדיקה של וול סטריט ג’ורנל: למרות פערי השכר המגדריים המסורתיים, נשים מנכ”ליות במקצת מהחברות הגדולות ביותר בארה”ב מרוויחות יותר ממקביליהן הגברים; עם זאת, נשים הן רק 5% מהמנכ”לים בחברות S&P 500.

■ חב’ התקשורת הרוסית Rostelecom מעריכה כי יישום טכנולוגיית דור חמישי [5G] ברוסיה תעלה יותר מ- 17 מיליארד דולר; מדובר בסכום הגדול ב- 200-300 אחוז יותר מיישום טכ’ LTE; מעריכה שהמפעילים עשויים ליישם רשתות דור חמישי משותפות כדי להקטין ההוצאות; 4 חב’ הסלולר מעריכות כי ההוצאות יהיו קטנות יותר.

■ הדו”ח השנתי ה- 19 של Consumer Technology Association, CTA: ב- 80% ממשקי-הבית בארה”ב יש כיום סמרטפון; נוספו 27 מיליון סמרטפונים לאנשים בארה”ב בהשוואה למצב לפני שנה;  בסה”כ – 238 מיליון מכשירים בשימוש.

■ חברת המחקר IDC: מכירות מכשירי מחשוב אישי – מחשבים אישיים מסורתיים [שילוב של מחשבים אישיים, מחשבים ניידים ותחנות עבודה], ומחשבי לוח (טבלטים) [slates/detachables]: היקף של 435 מיליון יחידות ב- 2016 ו- 405.2 מיליון יחידות ב- 2021 [שיעור גידול שנתי מצטבר שלילי של 1.4%(-)].

■ גרטנר: גידול של 9.1% במכירות הסמרטפונים העולמיות ברבע הראשון של 2017 ל- 380 מיליון יחידות;  רוכשי הסמרטפונים מוציאים יותר כדי לקבל מכשירים טובים יותר דבר הגורם לגידול במחיר המכירה הממוצע [Average Selling Prices] של דגמים שונים; 3 המותגים הסיניים המובילים ממשיכים להגדיל את נתח השוק המשותף שלהם – שנה אחרי שנה.

■ סטרטג’י אנליטיקס: שוק המכשור הלביש [Wearables] יגדל בשיעור של 237% בשנים 2016-2022: גידול של 20-30 אחוזים מידי שנה במהלך שש השנים; צמידי כושר [Fitness bands] ימשיכו להיות הקטגוריה המובילה – עד שנת 2019.

■ חברת המחקר קנליס: גידול של 42% בשוק תשתיות הענן העולמי ברבע הראשון של 2017 ל- 11.4 מיליארד דולר; חברת Amazon’s AWS  מובילה עם נתח שוק של 31% [וגידול שנתי של 43%] ואחריה יריבותיה המסורתיות: חב’ Microsoft [גידול שנתי של 93%], חב’ Google [גידול שנתי של 74%] וחב’ IBM [גידול שנתי של 38%].

■ חברת המחקר קנליס: ארה”ב ממשיכה להוביל את שוק המציאות המדומה (VR) העולמי ברבע הראשון של 2017 (עם נתח שוק של 40%); יפן (נתח של 14%) הדיחה את סין (11%) מהמקום השני לשלישי; שאר העולם – נתח שוק משותף של 35%.

■ נשיאות הכנסת אישרה ביום שני (29.5) הצעה של ח”כ  רויטל סויד לדיון מהיר בוועדת המדע והטכנולוגיה בנושא “חשיפת כללי הצנזורה של Facebook”.

■ חב’ המחקר IDC: מכירות הסמרטפונים העולמיות צפויות לגדול ב- 3% ב- 2017 [ל- 1.52 מיליארד יחידות] לעומת גידול של 2.5% ב- 2016; ב- 2018 צפוי גידול של 4.5%; מע’ ההפעלה Android תחווה שיעור גידול שנתי מצטבר של 3.6% בשנים 2016-2021; מע’ ההפעלה iOS – שיעור של 3.2% בתקופה זו; מ’ ההפעלה Windows Phone תרשום ירידה של 44.8%(-).

■ ג’וניפר ריסרץ’: פשיעת הסייבר תעלה לעסקים יותר מ- 8 טריליון דולר בחמש השנים הקרובות; כ- 3 מיליארד רשומות נתונים של לקוחות ייגנבו ב- 2017.

■ החברות  IBM Security ו- Cisco Systems הודיעו בניו יורק כי ישתפו פעולה ביניהן בתחום אבטחת הסייבר בשל האיום ההולך וגובר; בין היתר, החברות יגבירו את התקשורת וההשתלבות של מוצריהן זה בזה.

■ משרד המסחר הסיני: כארבעים אחוז מטרנזקציות הסחר האלקטרוני העולמי היו סיניות בסוף 2016, עמדה שהיא שומרה עליה זה מספר שנים; אשתקד היו 731 מיליון משתמשי אינטרנט (או, 53.2% מכלל האוכלוסיה); 467 מיליון (או, 63.8%) ביצעו מסחר מקוון; מס’ משתמשי הסלולר לביצוע רכישות מקוונות הגיע ל- 441 מיליון (או, 63.4% מכלל משתמשי האינטרנט הנייד).

■ דו”ח Media Consumption Forecasts [על-בסיס סקר ב- 71% מדינות] של חברת הפרסום ZenithOptimedia: עשרים ושישה אחוזים מצריכת המדיה ב- 2019 תהיה באמצעות המובייל לעומת 19% ב- 2016; אנשים ברחבי העולם ישקיעו ב- 2019 בממוצע 122 דקות ביום לשימוש באינטרנט נייד באמצעות דפדפנים ויישומונים.