סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 19 במאי 2017)

09:04 21.05.2017

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ לבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה היום (18.5) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד Google בגין חידוש אוטומטי ומניעת אפשרות ביטול של תקופת ההתחייבות למנוי ביישומונים הנרכשים באמצעות חנות האפליקציות Google Play.

■ בג”ץ החליט שהעתירה [של תאגיד השידור הישראלי “כאן”, מועצת תאגיד השידור, יו”ר המועצה גיל עומר ומנכ”ל התאגיד אלדד קובלנץ] נגד הקמת תאגיד החדשות, יידון יחד עם שאר העתירות בדיון שכבר נקבע ליום שני 15.5 (היום הראשון לשידורים של שני הגופים); עתירת התאגיד למתן צו על תנאי ובקשה למתן צו ביניים הוגשה נגד הכנסת, תאגיד החדשות הציבורי, ראש הממשלה, שרי האוצר, התחבורה והתקשורת, כונס הנכסים הרשמי והסתדרות העובדים  הכללית החדשה.

■ בג”ץ ידון היום (11:00) בשש עתירות נפרדות בנושא תאגיד השידור הישראלי ותאגיד החדשות החדש; בין העותרים: 104 מעובדי רשות השידור, ח”כ איתן כבל, ח”כ סתיו שפיר, אלדד יניב, תאגיד השידור הציבורי ואגודת העיתונאים.

■ העליון ידון הבוקר (09:00) בעתירתו של רביב דרוקר מערוץ 10 נגד הממונה על חוק חופש המידע במשרד ראש הממשלה לקשר הקשר בין רוה”מ ל”ישראל היום”.

■ הממשלה תדון ביום א’ (14.5) בהצעת החלטה לפיה סמכויות שר האוצר משה כחלון [בנוגע לטיפול במשק הגז הטבעי ולפי חוק התקשורת (בזק ושידורים) “ככל שהן נוגעות באופן מסויים לחב’ הוט מע’ תקשורת בכבלים בע”מ או לחברה אחת מהחברות המשתייכות לקבוצת הוט”] יועברו לידי שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן וזאת עד לסיום כהונת השר כחלון כשר האוצר.

■ דורון מיירסדורף מנכ”ל חברת ההזנק הישראלית StoreDot  בראיון ל- BBC: צפויים להיכנס לפרודקשן בתחילת 2018; סמרטפונים עם בטריות הנטענות באופן מלא בתוך 5 דקות יהיו זמינים ככל הנראה כבר בשנה הבאה; ב- 2015 הציגה החברה לראשונה את ה- FlashBattery שלה בכנס CES בלאס וגאס.

■ אגף המפקח הכללי לענייני ביקורת המדינה במשרד רוה”מ פירסם עתה את הערות ראש הממשלה לדו”ח מבקר המדינה 67ב’:  לדעת רשות התקשוב תמונת המצב כפי שמתקבלת מקריאת הדו”ח, ובמיוחד מקריאת תקציר הדו”ח אינה עולה בקנה אחד עם פעילות התקשוב הממשלתי. אופן הצגת הדברים בתקציר הדו”ח  ללא התייחסות לתגובה שנמסרה מטעם רשות התקשוב על הפעילות שבוצעה ומבוצעת יוצרת תמונת מציאות לא מאוזנת.

■ אגף המפקח הכללי לענייני ביקורת המדינה במשרד רוה”מ פירסם עתה את הערות ראש הממשלה לדו”ח מבקר המדינה 67ב’: התייחסות המבקר בסוגיית אי ההלימה בכוח האדם לצרכים הנדרשים אינה מתיישבת עם תפיסת ההפעלה הקיימת במשטרת ישראל למימוש אחריותה, שכן אין לראות בכמות כוח האדם הקיימת בפועל ביחידות הסייבר כמענה הבלעדי והייחודי לאיומי הסייבר. במשטרת ישראל ישנם מערכים מקצועיים רבים שלהם זיקה ישירה ועקיפה למימוש אחריות המשטרה בתחום הסייבר.

■ דו”ח מבקר המדינה: מאז הקמת רשות התקשוב בתחילת 2015 ומינוי ראש הרשות יש התקדמות ניכרת בעשייה בתחום התקשוב הממשלתי. עם זאת, בידי הרשות אין עדיין תמונה מערכתית מקיפה על מצבם של כל הפרויקטים בנושא התקשוב בממשלה; אין לה תמונת מצב על הסיכונים בתחום התקשוב בממשלה שהתממשותם עלולה לגרום נזקים ולפגוע ביעדי המשרדים ובאיכות השירות הניתן לאזרחי המדינה; הרשות מעורבת באופן חלקי בלבד בפיקוח על פרויקטים מרכזיים ועל הפעילות של יחידות המחשוב בממשלה ועוד.

■ דו”ח מבקר המדינה: המשטרה נמצאת בפיגור ניכר בהתמודדות עם פשיעת סייבר מורכבת טכנולוגית. המשך פעילות המשטרה במתכונתה הנוכחית עלול להרחיב את הפערים במענה הניתן לפשיעה זו. מתשובות המשטרה עולה אמנם כי קיימות תכניות עתידיות לחיזוק יכולותיה בתחום פשיעת הסייבר, תכניות שיבשילו לאורך זמן. יחד עם זאת, נדרשת פעולה נוספת כדי לענות על הליקויים שהועלו בדו”ח.

■ דו”ח מבקר המדינה: נוכח הליקויים המשמעותיים שעלו בדו”ח והפערים המבצעיים שעלו בפרויקטים, על המטה הכללי בצה”ל לבחון במבט מערכתי את שיטות הניהול של פרויקטי תקשוב מורכבים בהובלתו של אגף התקשוב ולהפיק את הלקחים הנדרשים,

■ וול סטריט ג’ורנל: חב’ IBM – שהייתה חלוצת העבודה מרחוק – משיבה את עובדיה למשרדיה; International Business Machines Corp מאפשרת השבוע לאלפי עובדיה מרחוק בארה”ב: להפסיק לעבוד מהבית ולעבור לעבוד ממשרדים איזוריים או לעזוב את החברה; טוענת שצעד זה יגביר את השיתופיות [collaboration] ויגדיל את קצב העבודה.

■ סמסונג: בתוך פחות מחודש מאז תחילת ההשקה של Galaxy S8/Galaxy S8 נמכרו עד כה בעולם יותר מ- 5 מיליון סמרטפונים; גורמי תעשייה מעריכים שהחברה תמכור 20 מיליון מכשירים עד סוף הרבע השני של 2017 ו- 50-60 מיליון מכשירים במכירות השנתיות.

■ וול סטריט ג’ורנל: חוקרי אבטחת סייבר גילו קשר בין האקר אמריקני (שהוא בעל אתר נאו-נאצי) לבין הקמפיין המקוון לפגיעה בעמנואל מקרון – באמצעות מסמכים מזוייפים – בימים לפני הבחירות לנשיאות צרפת (בהן זכה ברוב).

■ Digitimes Research: מכירות הטבלטים בעולם ברבע השני של 2017 יסתכמו ב- 35.08 מיליון יחידות, ירידה של 5.7%(-) לעומת הרבע הראשון של 2017 וירידה של 13.7%(-) לעומת הרבע השני של 2016; הנתח של דגמי iPad יגיע ל- 25.4% מכלל המכירות; Apple תהיה ראשונה עם נתח שוק של 25.4%, שנייה Samsung Electronics עם 15.1% ושלישית Amazon עם 7.4%.

■ חב’ Rimini Street  [ספקית תמיכת צד שלישי המובילה בעולם לתמיכה בתוכנות ארגוניות] מתמזגת עם חברת ההשקעות GP Investments Acquisition Corp;  שווי שוק צפוי 837 מיליון דולר; כאשר המיזוג יושלם ברבע השלישי של השנה – תהיה חברה ציבורית.

■ תחקיר של ANC News: פקידים בארה”ב חוששים שמרגלים רוסיים עלולים לנצל את מוצרי חברת האבטחה הרוסית Kaspersky Lab לצרכי ריגול או לחבלה במערכות אמריקניות חיוניות.

■ חב’ Cisco Systems תפטר עוד 1,100 עובדים; באוגוסט שעבר הודיעה על כוונתה לפטר 5,500 עובדים (או 7% מכוח העבודה שלה); בסוף ינואר השנה היו לחברה 71,959 עובדים.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ משרד האוצר מפרסם היום (14.7) מכרז חדש: מכרז למתן שרותי ניהול משימות אבטחה פיסית, חירום אבטחת מידע וסייבר עבור מערך סייבר, חירום וביטחון במשרד.

■ מכרז חדש של משרד התקשורת שמתפרסם היום (15.7): מכרז לסקירת השפעת רעידות אדמה על תשתיות התקשורת. מועד הגשה אחרון: 15 ביוני 2017. המשרד מעוניין בסקר לגבי השפעת רעידות אדמה על תשתיות תקשורת כדי לגבש דרכים לצמצום ומניעת נזקים אפשריים של רעידות אדמה ולהתאוששות תשתיות ומערכות תקשורת במקרה של רעידות אדמה. כ”כ תציג העבודה המלצות למניעה וצמצום נזקים והשפעות של רעידות אדמה ופעילות רגולטורית נדרשת בתחום. היקף התקשרות זו מוגבל ל- 100,000 ₪ כולל מע”מ.

■ משרד הכלכלה מפרסם מכרז פנימי לתפקיד מנהל/ת תחום השקעות (טכנולוגיות מידע ותקשורת) ברשות לשת”פ תעשייתי והשקעות זרות. מועד הגשה אחרון למועמדויות: 23.5.2017.