סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 17 במארס 2017)

19:16 18.03.2017

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ יוגב שמני – ששימש עד לחודש שעבר מנמ”ר רשות האוכלוסין וההגירה [משרד הפנים] – נכנס לתפקידו כמנהל “מימשל זמין” במשרד ראש הממשלה; החליף את אופיר בן אבי שסיים תקופה של חמש שנים בתפקיד.

■ ראש הרשות הלאומית להגנת הסייבר בוקי כרמלי בישיבת וועדת המדע בכנסת (ג’, 14.3) בנושא “הגנת הסייבר במרחב הממשלתי”: בנוגע למאגר הביומטרי, הוא “מוגן ברמה מאוד גבוהה, יותר גבוהה מהרבה מאוד מקורות. השיח הציבורי לא מדייק בהבנת הארכיטקטורה שלו. הנגישות היא בידי 11 אנשים בלבד”.

■ ישיבת וועדת הכלכלה בכנסת בנושא “מוכנות תאגיד השידור הציבורי הישראלי לתחילת שידוריו” (ישיבה להמשך המעקב): קריאות רמות מצד עובדי רשות השידור מפריעות לניהול הישיבה.

■ בישיבת וועדת הכלכלה בכנסת בנושא “מוכנות תאגיד השידור הציבורי הישראלי לתחילת שידוריו” (ישיבה להמשך המעקב): גיל עומר יו”ר התאגיד: “אנחנו באמת מוכנים לביצוע המשימה שהממשלה והכנסת הטילו עלינו; אנחנו מוכנים לעלייה לאוויר בכל הפלטפורמות”.

■ וועדת הכלכלה בכנסת בנושא “מוכנות תאגיד השידור הציבורי הישראלי לתחילת שידוריו”: אלדד קובנלץ מנכ”ל  התאגיד: “כל לוחות השידורים כבר אושרו ואנו מוכנים עם 2 תחנות טלוויזיה ו- 8 תחנות רדיו. השנה נוציא 300 מיליון ₪ על תוכן (יותר ממה שהוקצה; הסכום הושג כתוצאה מחיסכון בעלויות ההקמה וההפעלה).

■ דיווח: מסמכים מצביעים על כך שלמייקל פלין ( Michael Flynn) – היועץ לביטחון לאומי במימשל דונלד טראמפ ונאלץ להתפטר – היו קשרים פיננסיים עם חברות רוסיות; בין היתר נמצאה חשבונית מ- 2015 לפיה קיבל לכאורה כסף מהחברה-הבת האמריקנית [Kaspersky Government Security Solutions] של חב’ האבטחה Kaspersky Lab הרוסית.

■ מחקר אקדמי ב- 2 אוני’ בארה”ב: ל-Cobol  תפקיד מרכזי בכשלי האבטחה; השבחה (מודרניזציה) של מע’ מחשוב ממשלתיות מציעה את הגנת האבטחה הטובה ביותר; דוחה את ההשערה שמערכות ליגאסי (דוגמת Cobol/Fortran) בטוחות יותר משום שהאקרים אינם מכירים את הטכנולוגיה.

■ חב’ Check Point Software Technologies: מכשירי אנדרואיד מגיעים עם נוזקה שהותקנה מראש [preinstalled malware]; ההדבקות בנוזקה הייתה לאחר שהמכשירים יצאו ממתקני הייצור של החברות אבל לפני שהגיעו לידי עובדים (המקביל מכשירים מידי מעסיקיהם).

■ אימרקטר: הוצאות הפרסום הדיגיטלי האמריקני יגיעו ל- 83 מיליארד דולר, גידול של 15.9% מ- 2016 ל- 2017; הנתח של גוגל השנה בהכנסות הפרסום יגיע ל- 40.7%, יותר מפי שניים מאשר הנתח של פייסבוק; הנתח של גוגל השנה בשוק החיפוש יגדל ב- 16.1% ל- 28.55 מיליארד דולר השנה והיא תגיע לנתח של 78% מכלל הכנסות הפרסום צמוד תוצאות חיפוש בארה”ב.

■ דיווח: משרד המשפטים האמריקני צפוי להגיש כתבי אישום נגד 4 האקרים לגבי אחת מהפריצות לחברת Yahoo [ככל הנראה לא מדובר בפריצה ב- 2013 בה נפגעו יותר מ- 1 מיליארד משתמשים אלא בזו שב- 2014 שהשפיעה על 500 מיליון חשבונות].

■ סוכנות הידיעות Bloomberg: חב’ Citrix Systems מועמדת למכירה; שכרה את Goldman Sachs Group לניהול הנושא; שווי החברה עומד על 13.3 מיליארד דולר.

■ חב’ המחקר IDC: ההכנסות מ- Big Data  ו- Business Analytics יסתכמו השנה ב- 150.8 מיליארד דולר, גידול של 12.4% לעומת 2016; ב- 2020 יסתכמו ההכנסות ביותר מ- 210 מיליארד דולר.

■ גרטנר: עדיפות האבטחה המובילה של ארגונים ל- 2017 היא איתור/גילוי ותגובה; יכולות בתחומים הללו יובילו את רכש האבטחה השנה; ההוצאות העולמיות על אבטחת מידע יסתכמו השנה ב- 90 מיליארד דולר, גידול של 7.6% לעומת 2016; ב- 2020 יסתכמו ההוצאות ביותר מ- 113 מיליארד דולר.

■ מחקר אקדמי שנערך עבור Interactive Advertising Bureau, IAB: אינטרנט מבוסס פירסום תרם יותר מ- 1 טריליון דולר לכלכלה האמריקנית ב- 2016, יותר מכפליים מאשר ב- 2012; התעשייה אחראית ל- 10.4 מיליון מישרות בארה”ב; מהווה 6% מהתמ”ג האמריקני.

■ סקר של Bitkom/KPMG: גידול של 11% במס’ החברות הגרמניות שהשתמשו במחשוב ענן ב- 2016 לעומת 2015; כיום 65% מהחברות בגרמניה משתמשות במחשוב ענן בצורה כלשהי.

■ סקר חדש: ויזות עבודה H-1B  גורמות לירידה במשכורות של עובדי הטכנולוגיה בארה”ב; זרימת עובדים מיומנים זרים לשוק הטכ’ האמריקני הובילה תמיד למשכורות נמוכות יותר לעובדים אמריקנים במגזר; הנשיא דונלד טראמפ טוען שעובדים מיומנים זרים ברמות שכר נמוכות יותר המובאים לארה”ב ע”י חברות אמריקניות כדי להקטין הוצאות) פוגעים ביכולות התעסוקה של אמריקנים.

■ חבר הקונגרס הרפובליקני Jason Chaffetz ממדינה יוטה: בראיון ל- CNN אמר כי על האמריקנים לבחור בין רכישת iPhone חדש לבין תשלום עבור שירותי רפואה; מסתבר שב- 2016 רכש מוצרים ניידים בכ- 3,000 דולר בחנות Apple בסולט לייק סיטי; הרכישות בוצעו מכספי תרומות שקיבל למימון הקמפיין שלו [דבר המותר עפ”י החוק האמריקני].

■ דו”ח חדש של CyberEdge Group: שישים-ואחד אחוזים מהארגונים בעולם נפלו קורבן להתקפת כופרה [Ransomware] ב- 2016; יותר ממחצית מהקורבנות הצליחו לאחזר המידע מבלי לשלם לסוחטים; שליש שילמו את דמי הכופרה ו- 13% העדיפו שלא לשלם.

■ ארגון השיטור האירופאי EUEOPOL: הטכנולוגיה כיום נמצאת בבסיסה של הפשיעה החמורה ביותר.

■ חב’ המחקר IDC: הכנסות שוק ה- Security Appliance  ב- 2016: ראשונה – Cisco Systems עם נתח שוק של 15.4%; שנייה – Check Point Software Technologies הישראלית עם נתח שוק של 12.9%; שלישית – Palo Alto Networks עם נתח שוק של 11.9%; רביעית – Fortinet עם נתח שוק של 9.6%.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ משרד התקשורת פירסם מכרז: סטודנט/ית עורך/כת תוכן באגף המחשוב.

■ מכרז חדש של משרד החינוך המתפרסם היום [16.3.2017]: מכרז לפיתוח אפליקציית עובדי הוראה.

■ מכרז חדש של רשות התקשוב הממשלתי המתפרסם היום [16.3.2017]: מכרז לאספקת מערכות תקשורת והצפנה ומוצרים מתוצרת Check Point Software Technologies וכן שירותים מקצועיים למערכות תוך השתלבות במערך הקיים של מימשל זמין (הכולל מרכיבי חומרה, תוכנה וניהול, עם יכולת התאמה למימוש מדיניות האבטחה של מימשל זמין).

■ מכרז חדש של המוסד לביטוח לאומי המתפרסם היום [16.3.2017]: מכרז למתן שירותי ייעוץ וסיוע להנגשת אתרי אינטרנט ושירותי מידע דיגיטלי לבעלי מוגבלויות.

■ מכרז חדש של רשות המסים בישראל המתפרסם היום [16.3.2017]: מכרז למתן שירותי ייעוץ, ליווי ואיפיון בתחום המיחשוב.