סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 17 בפברואר 2017)

19:54 18.02.2017

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ משרד התקשורת מפרסם היום (14.2.2017) – מטעם המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין – את דו”ח פניות הציבור לשנת 2016: אשתקד  טיפלה המועצה בממוצע בכ- 230 פניות מידי חודש; בסה”כ התקבלו במועצה 2,341 פניות ציבור, ירידה של כ- 20%(-) מהתקופה המקבילה שנה קודם לכן; כ- 58% מהתלונות נגד HOT ו- כ- 42% מהתלונות נגד YES נמצאו מוצדקות.

■ משרד התקשורת מפרסם היום (14.2.2017) – מטעם המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין – את דו”ח פניות הציבור לשנת 2016: לחב’ HOT יש 816,000 מנויים, לחב’  YES יש 618,000 מנויים ולסלקום – מאה אלף מנויים.

■  פורסטר ריסרץ’: הוצאות ה- IT הפדרליות האמריקניות צפויות לקטון ב- 0.1%(-) בשנה הפיסקלית הפדרלית 2017 [המסתיימת ב- 30.9] ל- 86 מיליארד דולר; בשנים האחרונות היה גידול מזערי בהוצאות; ב- 2018 צפוייה ירידה נוספת, הפעם של 0.6%(-) ל- 85 מיליארד דולר.

■  לביהמ”ש המחוזי מרכז הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) של אסי פידל נגד מיקרוסופט ישראל בגין חידוש אוטומטי חד-צדדי של מנויים לתקופה קצובה של חודש לשימוש בתוכנת Office 365; החידוש האוטומטי (לאחר חודש השימוש הראשון) נעשה ‘ללא הסכמה ואישור מראש’ של המשתמשים.

■  נשיאות הכנסת אישרה הנחת הצע”ח פרטית של ח”כ מירב בן-ארי על שולחן הכנסת: הצעת חוק הגנת הפרטיות (תיקון – הזכות להישכח) [“לאפשר לאזרח להסיר ממנועי החיפוש האינטרנטיים מידע אשר יש בו כדי לפגוע בפרטיותו ובשמו הטוב, ובכך להסב נזק לחייו”]; שתי  הצעות בנושא דומה כבר הונחו בעבר בכנסת הנוכחית.

■  דו”ח חדש של GSMA: ישראל במקום ה- 13 בדירוג Global Mobile Engagement Index מתוך 56 מדינות שנבדקו [המהוות יחדיו 80% מאוכלוסיית העולם]; דרום קוריאה ראשונה, קאטאר שנייה, ארה”ב שלישית וסעודיה רביעית; קרוב למחצית ממשתמשי הסלולר עושים זאת רק לשיחות קוליות ומסרונים.

■  וול סטריט ג’ורנל: פקידי ביון אמריקנים מסתירים מידע מודיעיני רגיש מהנשיא דונלנד טראמפ מחשש כי המידע יודלף או יפורסם; חוסר האמון בין קהיליית המודיעין האמריקנית לבין הנשיא נובע מהתנהגות מקצת מאנשיו בקשריהם עם הרוסים.

■  וול סטריט ג’ורנל: הערכת השווי של חברת Snapchat כפי שנקבעה ע”י החברה-האם Snap Inc היא 19.5-22.2 מיליארד דולר (או 14-16 דולר למנייה).

■  הציפורים – זועמות: חברת Rovio Entertainment Ltd הפינית יצרנית  “Angry Birds” מבקשת לקצץ בכ- 10% מהיקף כוח העבודה שלה [או כ- 35 מקרב יותר מ- 400 עובדים] כחלק ממאמץ גדול יותר להתמקד במשחקי מובייל; מרבית הפיטורים יהיו במחלקת ההנפשה (אנימציה) וביחידות התמיכה והניהול.

■  תחזית: חמישה יצרני הסמרטפונים המובילים בסין ימכרו יחדיו 500 מיליון מכשירים ב- 2017.

■  חב’ Yahoo מזהירה מקצת ממשתמשיה: האקרים הפועלים בתמיכת מדינה (state-sponsored attackers) נכנסו לחלק מהחשבונות תוך שהם משתמשים ב’עוגיות’ [cookies] מזוייפות החוסכות את הצורך בשימוש בסיסמאות גישה של המשתמשים.

■  Hacking America – Cybersecurity Perception, דו”ח של Kaspersky Lab/HackerOne: קיימת מבוכת סייבר [Cyber Confusion] בקרב המשתמשים הביתיים ובקרב המשתמשים במקומות עבודה; רק 36% מהאמריקנים אמרו כי היו מוכנים להיות לקוחות של המעסיק שלהם ביודעם מה שהם יודעים לגבי פרקטיקות אבטחת המידע של הארגון שלהם.

■  גרטנר: ברבע הרביעי של 2016 גדלו מכירות הסמרטפונים בעולם ב- 7% ל- 432 מיליון יחידות; ב- 2016 כולה חל גידול של 5% לכ- 1.5 מיליארד יחידות; ברבע הרביעי של 2016 הדיחה Apple את Samsung מהמקום הראשון אולם ב- 2016 כולה שמרה סמסונג על המקום הראשון.

■ דו”ח של ISACA: פערים של מיומנויות אבטחת סייבר משאירים ארגון אחד מכל ארבעה ארגונים חשוף במשך 6 חודשים ויותר  עד שהוא מצליח לאייש את המישרה.

■  דיווח: ברבע השני של 2017 יושקו מכשירי Android חדשים כדי להשיג נתחי שוק קודם להשקה המתוכננת בספטמבר של הדור הבא של מכשירי  iPhone חדשים.

■  דיגיטיימס ריסרץ’: HP צפוייה להיות יצרן הנוטבוקים המוביל לשנת 2017; בשנת 2016 הסתכמו מכירות המחשבים הניידים בקצת פחות מ- 150 מיליון יחידות כשבשנת 2017 יסתכמו המכירות בקצת פחות מכך.

■  דו”ח של Intel Security [המתפרסם במהלך RSA Security Conference]: מחלקות IT מתקשות לשמור על הענן – בטוח; קרוב ל- 40% משירותי הענן מוזמנים ללא מעורבות מח’ ה- IT בארגון, מצב המגדיל את הסיכון האבטחתי לחברות.

■  דו”ח של Skyhigh Networks [המתפרסם במהלך 8th Annual Cloud Security Alliance, CSA, Summit at RSA Security Conference]: אתגרי אבטחה ותאימות [Compliance]  גוברים לנוכח הגידול באימוץ שירותי ענן; ארגון ממוצע מריץ 464 יישומים מותאמים שיותר מ- 70% מהם הינם קריטיים עסקית.

■  רשויות העיר מינכן צפויות לחזור ל- Microsoft/Windows בשנת 2020 לאחר התנסות עם גירסת Ubuntu/Limux של Linux מאז שנת 2013.

■ הודלף מייל פנימי לעובדי IBM ששלחה המנכ”לית Ginni Rometty והמתייחס לאיסור הכניסה לארה”ב של מוסלמים משבע מדינות וכן לשאלה מדוע היא ממשיכה להיות חברה ב- Business Advisory Council של הבית הלבן בעת כהונת הנשיא דונלד טראמפ.

■  וול סטריט ג’ורנל: מומחי אבטחה של Symantec ו- BAE Systems: התקפות סייבר על בנקים בינלאומיים (ובמיוחד על בנקים בפולין לאחרונה וקודם לכן בארה”ב, מקסיקו ובריטניה) מעידות על קשר להאקרים שביצעו את ההתקפה הגדולה על Sony ב- 2014.

■ דיווח: איומים מקוונים על השופט James Robart בסיאטל וושינגטון שהוציא צו זמני המקפיא את הצו הנשיאותי של דונלד טראמפ לגבי כניסת מוסלמים לארה”ב; טראמפ כינה אותו “כביכול שופט”; ציוץ בטוויטר כינה אותו “אדם מת מהלך” ובפייסבוק הועלתה רשומה לכלוא אותו במעצר צבאי בכלא בגואנטנמו שם מוחזקים “אוייביה של ארצות הברית”.

■  אישור לא-רשמי לדיווח שהיה ב”גארדיאן”: משרד החוץ האיטלקי היה יעד להתקפות האקינג במשך 4 חודשים באביב 2016; חשש שרוסיה הייתה מעורבת; לא הצליחו להגיע למידע מסווג ומאז תוגברה האבטחה.

■ כוחות מיוחדים של משטרת גרמניה פשטו אמצע הלילה על דירת תושב בן 41 בצפון המדינה לאחר שהגיעו לתצלום בפרופיל שלו בפייסבוק עם נשק ולכאורה תמיכה בדאעש; בתום החקירה הסתבר כי מדובר בדף פייסבוק מזוייף, לאיש אין קשר לאיסלם או לארגון ואף אין לו חיבור אינטרנט בביתו; יקבל פיצויים רשמיים.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ באישור החשכ”ל: המשך התקשרות בפטור ממכרז של מינהל הרכש הממשלתי עם בזק,  מכוח מכרז מרכזי להקמת רשת תקשורת ממשלתית, לחמישה חודשים בהיקף 30 מיליון ₪.

■ במסגרת דיון וועדת הפטור המרכזית (האוצר/החשכ”ל): מינהל הרכש הממשלתי הודיע כי ה”צפי לפרסום מכרז חדש [מכרז 09-2017 לאספקת שירותי קווי IPVPN עבור רשת התקשורת הממשלתית] – לא יאוחר מיום 16.2.2017″.

■ מינהל הרכש הממשלתי מפרסם את מכרז מממ 09-2017 לאספקת שירותי קווי IPVPN עבור רשת התקשורת הממשלתית. במסגרת המכרז יבחרו שני זוכים. הזוכים יתבקשו לספק מס’ שירותים ובהם: הקמה והפעלה של קווי IPVPN בקצבים שונים וברמות שירות שונות עבור רשת התקשורת הממשלתית, על גבי רשת מאובטחת ומנוהלת על ידי הזוכה; הרשת תהיה מבודדת מרשת האינטרנט תוך כדי הפעלת נהלי אבטחה מחמירים לאבטחת מידע וסודיות; קו תשתית, ציוד קצה, התקנה, ניהול, העתקות ושדרוג קווים, העברת תקשורת, ניטור ובקרת רשת, תיקון תקלות ושירותי חיוב  (billing).

■  באישור החשכ”ל: הארכת התקשרות בפטור ממכרז של מינהל הרכש הממשלתי לתקופה נוספת של 4 חודשים עם סלקום (גלובלכל) ובזק בינלאומי (בזקכל) בהיקף 1.8 מיליון ₪.

■ באישור החשכ”ל: הארכת התקשרות בפטור ממכרז של מינהל הרכש הממשלתי עם הראל טכנולוגיות מידע, לאספקת מערכות תקשורת נתונים, לחמישה חודשים בהיקף בהיקף 8 מיליון ₪.

■ מכרז חדש המתפרסם היום [16.2.2017]: מכרז פומבי לאספקה, תחזוקה ומתן שירותים מקצועיים למערכות DataPower מתוצרת IBM עבור יחידת ממשל זמין שברשות התקשוב הממשלתי [במשרד ראש הממשלה].