סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע הראשון של חודש ינואר 2018)

20:46 04.01.2018

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ שרי הממשלה יצביעו על הצעת החלטה למנות, לפי המלצת איוב קרא  שר התקשורת, את ליאור גלבוע לחבר מועצת הרשות השנייה לרדיו לטלוויזיה ורדיו, “עקב עזיבתם של מספר חברי מועצה את תפקידם בשנה האחרונה”; גלבוע הוא תסריטאי, במאי ומפיק וחבר מועצת הקולנוע.

■ העליון קיבל בקשת משרד התקשורת להארכת מועד הגשת תגובה מקדמית (עד 16.1.2018) בעתירה שהגישה בזק נגד המשרד, המנכ”ל בפועל מימון שמילה ונגד 6 חברות טלקום.

■ בית-המשפט העליון נעתר לבקשה של המועצה לשידורי כבלים ושידורי לוויין ושל משרד התקשורת לתת להם אורכה להגשת תשובתם בעתירה שהוגשה התנועה ליהדות מתקדמת בישראל וע”י התנועה המסורתית נגדם ונגד חברת ערוץ ישראלי יהודי [ערוץ 20].

■ ח”כ יואב קיש יו”ר הועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת הכנסת לדיון בהצ”ח התקשורת (בזק ושידורים תיקון – אסדרת ערוצים ייעודיים) הודיע: המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווייןמשרד התקשורת) הסכימה לדחות ישיבתה לגבי ערוץ 20 מ- 11.1.2018 ל- 1.2.2018.

■ נשיאות הכנסת אישרה (1.1.2018) אישרה להעביר הצעה ל”דיון מהיר” (של ח”כ עליזה לביא, עמר בר-לב ומסעוד גנאים) בנושא “מכירות פומביות של חבילות בדואר ישראל” לוועדת הכלכלה והצעה ל”דיון מהיר” (של ח”כ מנחם אליעזר מוזס) בנושא תכנית משרד האוצר לרפורמה טכנולוגית במערכת הבנקאית” לוועדת המדע והטכנולוגיה.

■ בוועדת הכלכלה: דיווח שר התקשורת איוב קרא על פעולות משרדו ב- 2017 ותכניות העבודה ל- 2018: מתכוון להיפגש בימים הקרובים עם שר האוצר לדון בנושא הפרישה האוניברסלית של דואר ישראל (הנעשית כיום על חשבונו) וכן הפיכת בנק הדואר לבנק החברתי הראשון בארץ.

■ בוועדת הכלכלה: דיווח שר התקשורת איוב קרא על פעולות משרדו ב- 2017 ותכניות העבודה ל- 2018: בהצעת חוק ההסדרים יהיו הרבה שינויים ובהם בנושא הרגולציה כדי להתאים אותה למציאות העכשווית.

■ בוועדת הכלכלה: דיווח שר התקשורת איוב קרא על פעולות משרדו ב- 2017 ותכניות העבודה ל- 2018: אנחנו צריכים לגרום לכך שמבחינת התשתית האינטרנטית, ישראל תהיה בליגת-העל.

■ בוועדת הכלכלה: דיווח שר התקשורת איוב קרא על פעולות משרדו ב- 2017 ותכניות העבודה ל- 2018: בקרוב יהיה מכרז חדש לערוץ רדיו איזורי נוסף בשפה הערבית.

■ בוועדת הכלכלה: דיווח מנכ”ל משרד התקשורת בפועל מימון שמילה על פעולות משרדו ב- 2017 ותכניות העבודה ל- 2018: לפני שבוע נחתם הסכם עם מינהל הדיור הממשלתי ובמהלך השנה תעבור השלוחה התל אביבית לירושלים לאיזור כנפי נשרים; הנושא יוסדר עם ועד העובדים.

■ בוועדת הכלכלה: דיווח מנכ”ל משרד התקשורת בפועל מימון שמילה על פעולות משרדו ב- 2017 ותכניות העבודה ל- 2018: אנחנו נגיע בקרוב לוועדה כדי לבקש להגדיל את היקפי הקנסות האפשריים לגבי איכות השירות לצרכני הטלקום וזאת כדי שהרגולטור יוכל לאכוף את הדברים.

הרשות הלאומית להגנת הסייבר במשרד ראש הממשלה — גוף האמון על הגנת מרחב הסייבר האזרחי — מציינת היום (31.12) שנתיים להיווסדה; מפרסמת מסמך בן 32 עמודים לסיכום פעילותה בתקופה זו.

הרשות הלאומית להגנת הסייבר: התקבלו דיווחים על הודעות דוא”ל שמתחזות לחברת PayPal וכוללות צרופה מסוג HTML הנראית כמו עמוד הכניסה לאתר PayPal בצירוף הנחיות לביצוע הזדהות לאתר. מבדיקה נראה כי מדובר בפעולת התחזות (Spoofing) .

הרשות הלאומית להגנת הסייבר: קיימות מספר אינדיקציות לכך שבהמשך החודש יפורסמו פרטים לגבי פגיעות קריטית בשבבים של חברת Intel . דווח כי הן מפתחי ה-  kernel של Linux  והן חברת מיקרוסופט עובדים על עידכון תוכנה שיתקן את הפגיעות הללו בחומרה. טרם נמסרו פרטים מדויקים לגבי אופי הפגיעות, אך דווח כי עידכון עלול לגרום להאטה משמעותית בביצועי מערכת ההפעלה של בין 5% ל- 30%.

הרשות הלאומית להגנת הסייבר: נחשפה פגיעות בדפדפנים אשר שומרים את הסיסמאות לאתרים באופן אוטומטי. מדובר ב- Microsoft Edge, בדפדפן אופרה של חב’ Opera Software  הנורבגית, ב-  Mozilla Firefox, ב- Google Chrome ועוד. דווח כי חברות פרסום הצליחו לנצל זאת כדי לעקוב אחר משתמשים.

הרשות הלאומית להגנת הסייבר: דפדפן ברירת המחדל המותקן במכשירי סמסונג עם מערכת הפעלה אנדרואיד, חשוף לפגיעות המאפשרת גניבת מידע; מקור הפגיעות במנגנון   Same Origin Policy, SOP  שמטרתו למנוע מקוד שמקורו באתר מסוים, להשיג נגישות למידע שמקורו באתר אחר; הפגיעות מאפשרת לתוקף אשר משתמש נכנס לאתר בשליטתו, לגשת למידע של המשתמש המצוי בלשוניות אחרות של הדפדפן הגולשות באותה עת באתרים אחרים, כולל גישה למידע על ה- session של המשתמש באותם אתרים, עובדה העלולה לאפשר לתוקף להתחזות למשתמש באתרים אלו.

■ בוטלה השתתפותו של Ajit Pai יו”ר ה- Federal Communications Commission, FCC בכנס Consumer Electronics Show , CES 2018, הכנס השנתי שמארגן ה- Consumer Technology Association  בלאס וגאס [9-12 בינואר]; לא נמסר הסבר לביטול ההשתתפות.

■ איגוד הבריאות העולמי (WHO): נטייה לשחק באופן מופרז במשחקי מחשב עשוייה להיות מסווגת כמצב בריאותי נפשי (הפרעה נפשית).

■ בנק ההשקעות Barclays: הצעת החלפת הסוללות של ה- iPhone ב- עלות נמוכה תפגע בהיקפי המכירות של חב’ Apple ב- 2018

■ דיווח: חב’ Samsung מקווה למכור 320 מיליון סמרטפונים ב- 2018; תשיק השנה כמה דגמים [Galaxy S9/Galaxy S9+/Galaxy Note 9]; מקווה למכור השנה גם 40 מיליון מכשירי feature phones ב- עלות נמוכה, 20 מיליון מחשבי לוח (טבלטים) וחמישה מיליון מכשירים לבישים [wearable].

■ מכרז חדש של משרד המשפטים הצרפתי: פרוייקט של שירותי טלפוניה נייחת ב- 50,122 תאים בבתי-הסוהר ברחבי המדינה [אספקה, התקנה, תפעול ותחזוקה  של תשתיות שירותי קול וויעוד חוזי (video-conference)].

גרטנר: 80% מהסמרטפונים שיימכרו בעולם ב- 2022 יהיו בעלי יכולות Artificial Intelligence, AI לעומת שיעור של 10% בלבד ב- 2017.

סטרטגי’ אנליטיקס: ברבע השלישי של 2017 חל גידול של 115% בתעבורת ה- Mobile Data העולמית, שיא של שש שנים; הודו וסין הובילו את הגידול המואץ כשבסין הגידול היה 166%.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מכרז חדש של משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הדיור הממשלתי שמתפרסם היום (31.12): מכרז לביצוע עבודות רישוי, תכנון, הקמה, הפעלה, מסירה ותחזוקה של מתקנים לייצור חשמל בטכנולוגיית PV (פוטו-וולטאי) בהסדרת מונה נטו מגופים/חברות בעלי ניסיון מוכח בתחום זה, עבור 7 דיורי ממשלה ובהספק כולל של כ- 1,200 קילו-ואט.

■ מכרז חדש של משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הדיור הממשלתי שמתפרסם היום (31.12): מכרז  לסקר, תכנון, וביצוע התקנות של ציוד להתייעלות אנרגטית במספר מבנים שבשימושו.

■ שני מכרזי דרושים למחלקת מחשוב ומערכות מידע בעיריית כפר סבא.

■ בקשה לפטור ממכרז: משרד המשפטים/בזק בינלאומי [מתן פיתרון להגלשת שיחות במוקד אגף השירות במשרד אשר מתופעל על ידי החברה].