נתונים חדשים של PwC/IAB: הוצאות הפרסום הדיגיטלי בארה”ב גדלו ב- 23% בשישה החודשים הראשונים של 2017 ל- 140.1 מיליארד דולר

Internet Advertising Revenue Report, הדו”ח הרבעוני של  חברת PricewaterhouseCoopers, PwC עבור ה- Interactive Advertising Bureau, IAB  שפורסם ב- 20 בדצמבר 2017 מצביע על כך שהוצאות הפרסום הדיגיטלי בארצות הברית במחצית השנה הראשונה לשל שנת 2017 גדלו בשיעור של  23% ל- 140.1 מיליארד דולר. מדובר גם בסכום הגדול ביותר אי-פעם בתחום זה.

הדו”ח הקודם הצביע על כך שלראשונה המובייל היווה את הגורם של מרבית הוצאות הפרסום בשנת 2016, מגמה שנמשכה עתה כשבמחצית הראשונה של השנה הנוכחית הכנסות הפרסום באמצעות המובייל הגיעו ל- 54% מכלל הכנסות הפרסום והסתכמו ב- 21.7 מיליארד דולר.

הפרסום ברשתות החברתיות גדל בשיעור של 37% ל- 9.5 מיליארד דולר במחצית הראשונה של שנת 2017.

הדו”ח אינו כולל פירוט עפ”י חברות אולם הוא בוחן את מה שהוא קורא ריכוז הכנסות [revenue concentration], כלומר אחוז ההכנסות שהופנה לעשר החברות המובילות. במחצית הראשונה של שנה זו השיעור עמד על 75%. במהלך העשור האחרון השיעור נע בין 69% ל- 75%.

הדו”ח מציין כי בארצות הברית יש כיום 9 מיליון עסקים קטנים ובינוניים ו- 75% מהם הוציאו כסף על פרסום. 80% מהם השתמשו בפלטפורמות לשימוש עצמי ו- 15% השתמשו ב- programmatic advertising.