נשיא ומנכ”ל CTA: היעדר התמיכה הממשלתית בחברות בריטיות המשתתפות ב- CES היא ‘מקור לבּוּשָׁה’, בהשוואה לצרפת, הולנד וישראל

גרי שפירו הנשיא והמנכ”ל של   Consumer Technology Association, CTA [לשעבר, Consumer Electronics Association, CEA] אמר ערב פתיחת התערוכה השנתית הגדולה CES 2017 [או, Consumer Electronics Show] כי היעדר התמיכה הממשלתית בחברות הזנק (סטרט-אפים) בריטיות המשתתפות ב- CES היא ‘מקור לבּוּשָׁה ולמבוכה’, וזאת בהשוואה לצרפת, הולנד וישראל.

גורמים רשמיים בריטים דחו את הטענות ואמרו כי הממשלה מספקת “תמיכה מוכוונת”  לחברות הבריטיות.

כ- 177,000 איש צפויים לפקוד את התערוכה המתקיימת בלס וגאס מיום חמישי האחרון (5.1.2017) ותסתיים ביום ראשון הקרוב (8.1.2017).

על-פי נתונים שסיפקה CTA, מספר החברות האמריקניות המשתתפות בתערוכה מגיע ל- 1,745. במקום השני ניצבת סין עם 1,3114 חברות. במקום השלישי נמצאת צרפת עם 248. חברות. רביעית טאיוואן עם 171 חברות דרום קוריאה חמישית עם 144 חברות. אחריה קנדה עם 71 חברות. במקום השביעי בריטניה עם 55 חברות. שמינית גרמניה עם 39 חברות. ישראל ממוקמת במקום התשיעי עם 37 חברות. אחריה הולנד עם 21 חברות מציגות בתערוכה.

כאמור מספרן של החברות הצרפתיות המציגות הוא כמעט פי חמישה לעומת מספר החברות הבריטיות המציגות. לדברי שפירו, בשנים האחרונות יש מגמת גידול שנתי במספר החברות הצרפתיות המשתתפות וזאת בשל תמיכה ממשלתית ביזמים הצרפתיים.