נשיאות הכנסת אישרה (22.1) הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון – ביטול הפסקת פעילות הטלביזיה הלימודית והקמת הערוץ לילדים)

20:38 23.01.2018

קטגוריות: פרסום/שיווק/מדיה

תגים:

נשיאות הכנסת אישרה ב- 22.1.2018 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/5023/20) של חברי הכנסת אורן אסף חזן, אברהם נגוסה, דוד אמסלם, ניסן סלומינסקי, יצחק הרצוג, אבי דיכטר, אכרם חסון, נאוה בוקר, אלעזר שטרן, מכלוף מיקי זוהר, מאיר כהן,  יהודה גליק, יואב בן צור, נחמן שי, מיקי לוי, איתן ברושי, עודד פורר, איל בן ראובן, יואל חסון, איילת נחמיאס ורבין, איציק שמולי, אלי אלאלוף, עמר בר-לב, דוד ביטן, קסניה סבטלובה, עמיר פרץ,  זוהיר בהלול, סאלח סעד, מוסי רז, לאה פדידה, רוברט אילטוב, מיקי רוזנטל, יואל רזבוזוב, שלי יחימוביץ’, אורלי לוי אבקסיס, עליזה לביא ונורית קורן.

בדברי ההסבר להצעת חוק הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון – ביטול הפסקת פעילות הטלביזיה הלימודית והקמת הערוץ לילדים), התשע”ח – 2018 נאמר כי “הטלביזיה הלימודית מלווה אותנו כבר שנים רבות, שידוריה נצפו ונצפים מזה עשרות שנים על ידי מאות אלפי ילדים והוריהם. הטלביזיה הלימודית מפיקה מספר רב של תכניות בשלל נושאים לקבוצות גיל שונות, כשהעיקרית שבהן היא ילדים ובני נוער, והן מופצות בערוצי הטלביזיה, באתר האינטרנט ובפלטפורמות אינטרנטיות נוספות.

“הטלביזיה הלימודית נמצאת בתהליכי ייעול ושיפור תמידיים ויש לה תפקיד משמעותי בחינוכם ובעיצוב זהותם של ילדי ישראל לדורותיהם. כמו כן, הטלביזיה הלימודית היא נכס השייך לציבור במדינת ישראל והארכיון שברשותה הוא מהגדולים והחשובים.

“בחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע”ד  – 2014, נקבע כי שנה ושלושה חודשים מיום תחילת שידוריו של תאגיד השידור הישראלי, יופסקו שידוריה של הטלביזיה הלימודית. כמו כן, נקבע כי כל זכויות הקניין הרוחני של הטלביזיה הלימודית, לרבות ארכיון הטלביזיה, יעברו לתאגיד השידור הישראלי בלא תמורה.

“לאור חשיבותה, יש להבטיח שהטלביזיה הלימודית תמשיך בעשייתה החשובה. קיומו של שידור ציבורי לילדים ונוער בעידן המודרני הוא בעל חשיבות מהמעלה הראשונה. הערוץ פועל היטב כבר יותר מ- 50 שנים, ולכן אפשר לחסוך את הקמתו של ערוץ חלופי שיהיה בהרצה. יש לשלב את הטלביזיה הלימודית בשידורי התאגיד ולבטל את ההחלטה שהתקבלה בעניין זה.

הצעת חוק זו נועדה לבטל את הקמתו של ערוץ לילדים ונוער ובמקומו להשאיר את הטלביזיה הלימודית הידועה גם כ’טלביזיה החינוכית’, ולוודא שזאת תמשיך בשידוריה”.

■ ב- 14 בנובמבר 2017 פירסמתי ידיעה כאן באתר שכותרתה הייתה: אושרה הנחת הצע”ח פרטית (של 37 ח”כים) על שולחן הכנסת: הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון – ביטול הפסקת פעילות הטלביזיה הלימודית)[פ/4742/20].