נשיאות הכנסת אישרה הנחת הצע”ח פרטיות על שולחן הכנסת: הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – הגבלת שידור משחקים בתשלום) והצעת חוק שידור אירועי ספורט בעלי עניין ציבורי

16:41 02.11.2016

קטגוריות: ספורט והיי-טק פרסום/שיווק/מדיה

תגים:

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגני היו”ר אישרו ב- 31.10.2016 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/3367/20) של חבר הכנסת איל בן ראובן.

בדברי ההסבר להצעת חוק (בזק ושידורים) (תיקון – הגבלת שידור משחקים בתשלום), התשע”ז – 2016 נאמר כי “תרבות ואהדת הספורט מושרשת ונהוגה בבתי אב רבים ברחבי הארץ. דורות רבים מתחנכים על ברכי הספורט הישראלי ורוכשים ערכי תחרות, הישגיות, זהות קבוצתית ועוד.

“בעבר, ערוצי השידור המסחריים עודדו וטיפחו תרבות זו בכך שהביאו את המשחקים למקרני הטלוויזיה של מאות אלפי בתי אב.

“בעשור האחרון, ערוצי הכבלים והלוויין משדרים אירועי ספורט, ובין היתר משחקי כדורגל באמצעות מנגנון ‘שלם וצפה’ או באמצעות ערוצי ספורט ייעודיים שנגבה עליהם תשלום נוסף לדמי המנוי הבסיסיים.  כך נוצר מצב בו עבור משחקים מרכזיים רבים, שהם בעלי עניין לציבור אוהדי הספורט, נדרשים הצופים בבית לשלם.

“שידור משחקים מרכזיים בתשלום פוגע באוכלוסייה של מאות אלפי צופים כמו גם בעשרות אלפי משפחות מעוטות יכולת אשר עבורן אירועים אלו הם רגעים בודדים של פנאי ובידור.

“בהצעת חוק זו מוצע לקבוע כי צפייה באירועי ספורט מרכזיים לא תותנה בתשלום נוסף מעבר לדמי מנוי שירותי הטלוויזיה החודשיים. בכך, תגן על צופי הספורט הרבים בישראל, ובפרט על צופים שאינם יכולים להרשות לעצמם רכישת ערוצי ספורט בודדים שאינם נכללים בחבילת ערוצי הספורט”.

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגני היו”ר אישרו ב- 31.10.2016 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/3406/20) של חבר הכנסת אלי כהן. הצעת החוק מתייחסת למשחקי כדורסל וכדורגל רשמיים בהשתתפות נבחרת ישראל גברים; משחקי חצי הגמר והגמר בגביע המדינה לנשים ולגברים בכדורסל; משחק חצי גמר וגמר בגביע המדינה כדורגל לגברים; המשחק המרכזי בליגת העל לגברים בכדורגל ובכדורסל; 50% ממשחקי אליפות אירופה לנבחרות גברים וביניהם משחק חצי הגמר והגמר; 50% ממשחקי המונדיאל לגברים וביניהם משחק חצי הגמר וגמר; תוכנית תקציר יומית בת שעה של האירועים המרכזיים של משחקי האולימפיאדה;

בדברי ההסבר להצעת חוק שידור אירועי ספורט בעלי עניין ציבורי, התשע”ז –  2016 נאמר כי “אירועי ספורט מרכזיים ראוי שיונגשו לכלל הציבור הישראלי. המעבר המתמשך של תכנים מערוצים פתוחים לערוצים בתשלום מידר מאות אלפי משפחות שאינן יכולות לצפות באירועי ספורט מרכזיים. לספורט הישראלי חשיבות חברתית ותרבותית, בשנים האחרונות נבצר מאוהדי ספורט רבים לצפות במגוון אירועי ספורט מרכזיים שבעבר שודרו בערוצים פתוחים. המצב הקיים של רכישת זכויות שידור על ידי ערוצי הספורט השונים מונעת מכלל הציבור לצפות באירועי ספורט מרכזיים רבים בעלי חשיבות, כגון: ליגות העל לגברים בכדורגל וכדורסל, מונדיאל, יורו, האולימפיאדה ועוד.

“כיום אין בנמצא כמות מספקת של משחקי הספורט מהענפים הפופולריים בישראל שמונגשים באמצעות הערוצים הפותחים.

“שידור אירועי ספורט מרכזיים בערוצים פתוחים יגדיל את החשיפה של אותם ענפים, יגדיל את המודעות לספורט וייצור מוטיבציה לבני נוער לקחת חלק בפעילויות ספורט. מעבר לחשיבות החברתית של קידום החוק המוצע הוא יהיה גם בעל ערך רב להתאחדויות הספורט ולקבוצות השונות”.

■ פורסם לראשונה בחלון המבזקים באתר זה בתאריך  31.10.2016 בשעה 20:36

■ עדכון: 2.11.2016 בשעה 16:30