נציב הסחר של ארה”ב פירסם את הדו”ח השנתי בדבר ההגנה על זכויות הקניין הרוחני האמריקניות ברחבי העולם

Michael Froman נציב הסחר של ארצות הברית [United States Trade Representative, USTR] פירסם לאחרונה את הדו”ח השנתי בדבר ההגנה על זכויות הקניין הרוחני האמריקניות ברחבי העולם [“Special 301”].

בשנים האחרונות ישראל אינה נכללת בדו”ח השנתי לאחר שנים בהן היא ‘כיכבה’ (ולא לטובה) בתחום זה.

הדו”ח כולל את הרשימה המחמירה יותר [Priority Watch List] של מדינות המפירות בשיטתיות את זכויות הקניין הרוחני האמריקניות ברחבי העולם והשנה נכללות בה 11 מדינות: אלג’יריה, ארגנטינה, צ’ילה, סין, הודו, אינדונסיה, כוויית, רוסיה, תאילנד, אוקראינה ו- וונצואלה.

ברשימה החמורה פחות [Watch List] אך עדיין של מדינות בולטות הפוגעות בזכויות הקניין האמריקניות נכללות 23 מדינות: ברבדוס, בוליביה,, ברזיל, בולגריה, קנדה, קולומביה, קוסטה ריקה, הרפובליקה הדומיניקנית, אקוואדור, מצרים, יוון, גואטמלה, ג’מייקה, לבנון, מקסיקו, פקיסטן, פרו, רומניה, שווייץ, תורכיה, תורכמניסטן, אוזבקיסטן ו- ויאטנם.

בהודעה שפורסמה בנושא נאמר כי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בארצות הברית תומכת ב- 1.9 מיליון מישרות במדינה, משכורות בהיקף כולל של 121 מיליארד דולר, בכ- 89,000 עסקים קטנים ותורמת 16.3 מיליארד דולר בייצוא.

כ- 70% מהערך של החברות הציבוריות האמריקניות מיוחסים ל”נכסים בלתי מוחשיים” [intangible assets] או IPR. בשנת 2010 הערך המוסף של IPR אמריקני היה כ- 5 טריליון דולרים ותרם 34% לתל”ג.