נמשכה תביעה ייצוגית על סך 112.1 מיליון ₪ נגד חברת בזק

בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ הודיעה ב- 4 באפריל 2017 לבורסה לניירות ערך ולרשות ניירות ערך כי “בהמשך לתיאור …  בדבר תובענה ובקשה לאישורה כתביעה ייצוגית בסכום כולל של כ – 112 מיליון ש”ח אשר הוגשה כנגד החברה בבית-המשפט המחוזי בתל אביב, ובה נטען להטעיה של החברה בכך שהציעה מבצע לשדרוג מהירות הגלישה באינטרנט ללקוחות מסויימים ללא תוספת תשלום, ובהמשך חייבה בפועל חלק מהלקוחות בתשלום (מנויים בתשלום מוזל או בשנה ראשונה), ניתן בזאת דיווח מיידי כי ביום 3.4.2017 ניתן פסק דין בתובענה המאשר בקשה של המבקש להסתלק מהבקשה לאישור התביעה כתביעה ייצוגית ודוחה את התביעה האישית של המבקש, וזאת לאחר שהחברה הפנתה בתגובתה לפרסומים בהם ציינה את הסייגים למבצע אשר אינו חל על מנויים כאמור”.

מדובר בת”צ 53052-06-16 שהוגשה ב- 26 ביוני 2016 שהוגשה כנגד בזק בבית-המשפט המחוזי בתל אביב. בתביעה נאמר בין היתר כי “המבקש הוא אדם פרטי אשר נמנה על לקוחות המשיבה וביקש לשדרג את מהירות הגלישה באינטרנט הביתי ללא תוספת תשלום, בהתאם להתחייבות המשיבה”.

לטענת מגיש התביעה, חברת בזק “… הציגה מצג שווא והטעתה את לקוחותיה עת התחייבה והכריזה על שדרוג מהירות האינטרנט הקיים לקהל לקוחותיה ללא תוספת תשלום, כאשר בפועל הצרכן מחוייב בתוספת תשלום“.

“השאלה שעומדת להכרעת בית-המשפט הנכבד הינה האם פרסום נרחב במדיה הישראלית, שעל-פיו שידרג המבקש את חבילת האינטרנט שלו, מחייבת את המשיבה אם לאו”.

“… מסתבר כי המשיבה מטעה את לקוחותיה בכך שהלקוחות נדרשים לשלם תוספת תשלום עבור השדרוג הנ”ל, זאת תוך הפרה בוטה ויסודית של הוראות הדין ותוך הטעיית קהל לקוחותיה. למעשה, המבקש הוטעה ע”י המשיבה כאילו המדובר בשדרוג ללא כל תשלום בעוד שבפועל גבתה ממנו המשיבה תשלום בגובה הפער הכספי שבין מחיר החבילה המקורית שהייתה ברשותו לבין מחיר חבילה חדשה התואמת את מהירות הגלישה לאחר השדרוג ‘חינם’, בניגוד לרצונו” [כל ההדגשות – במקור].

פסק הדין המלא לא פורסם אולם, כאמור, אושרה בקשה של מגיש התביעה לסגת מהתביעה האישית ומהבקשה לאישור התביעה כתובענה ייצוגית לאחר שבזק הציגה את אותם הפרסומים בהם ציינה את הסייגים למבצע.

על מגיש התביעה לא הוטל לשלם הוצאות ושכר טרחה לחברת בזק.