ניתוח של Counterpoint Technology Market Research עבור Wall Street Journal: חב’ Samsung תרוויח כ- 110 דולר מכל מכשיר iPhone X שתמכור יריבתה Apple

למרות היריבות הגדולה בין סמסונג לבין אפל הרי שמניתוח שערכה Counterpoint Technology Market Research  עבור העיתון Wall Street Journal עולה כי חברת Samsung תרוויח כ- 110 דולר מכל מכשיר iPhone X שתמכור יריבתה Apple החל מה- 3 בנובמבר.

הסיבה לכך, לדברי העיתון, היא שסמסונג היא הספק הבלעדי של צגי ה- OLED החדשים וכן של שבבי הזיכרון של האייפון החדש.

כך, למרבה האבסורד, אם ה-  iPhone X יתברר בסופו של דבר כהצלחה מסחררת הוא עשוי להיות אחד ממקורות ההכנסה הגדולים ביותר של חברת סמסונג.

חברת Counterpoint Technology Market Research   מעריכה כי חברת אפל עשוייה למכור 130 מיליון יחידות של המכשיר החדש עד קיץ 2019 ואם אכן המכירות יהיו כפי שהיא צופה אזי סמסונג תרוויח כ- 4 מיליארד דולר יותר מהרכיבים שהיא מייצרת עבור ה-  iPhone X מאשר מהרכיבים שהיא מייצרת עבור מכשיר ה- Galaxy S8 שלה עצמה.

סמסונג מרוויחה – רק מהריכיבים – כ- 202 דולר על כל מכשיר ה- Galaxy S8 שלה וההערכות הן שהיא תמכור ב- 20 החודשים הקרובים כ- 50 מיליון יחידות. המשמעות היא הכנסות של כ- 10.1 מיליארד דולר מהמכשיר שלה לעומת הכנסות של 14.3  מיליארד דולר שהיא צפוייה לקבל כתוצאה מהמכירות של המכשיר של יריבתה.

לדברי וול סטריט ג’ורנל, מזלה הטוב של סמסונג הוא בעיקר המחירים שהצליחה להשיג במו”מ עבור צגי ה- OLED. עפ”י מקור המצוטט בעיתון, סמסונג צפוייה לקבל 120-130 דולר על כל צג כזה שאפל רוכשת ממנה. מדבור בכ- 75 דולרים יותר ממה שאפל משלמת בדרך כלל עבור צגי LCD של ספקים אחרים.

סמסונג מסתמכת מאוד על עסקי הרכיבים שלה כמקור הכנסה לחברה. אשתקד הניבו עסקים אלה כ- 35% מהכנסות החברה של 195 מיליארד דולר.

עפ”י השמועות בודקת אפל גם צגי OLED של LG Disaplay וייתכן כי בסופו של דבר היא תחליט להקים מפעל ייעודי כזה משל עצמה.

עפ”י S&P Global Market Intelligence, אפל וסמסונג צפויות להיות שתי החברות הריווחיות ביותר בעולם בשנת 2017, להוציא בנקים סיניים.

לדברי חברת המחקר Strategy Analytics, שתי החברות שולטות כיום על כ- 95% מרווחי תעשיית הסמרטפונים העולמית.