נדחתה עתירה מינהלית של בזק נגד משרד התקשורת בנושא העיצום הכספי הגבוה שהוטל עליה

בית-המשפט המחוזי בתל אביב דחה ביום חמישי (25.1.2018) בצהריים עתירה מינהלית של בזק נגד משרד התקשורת בנושא העיצום הכספי שהוטל עליה [עת”מ 60740-01-16]. כך החליטה כבוד השופטת יהודית שטופמן שטיפלה בתיק. נכון למועד פרסום ידיעה זו כאן באתר טרם פורסמה ההחלטה המלאה באתר נט המשפט של הנהלת בתי-המשפט (הב”ה).

■ בדצמבר 2015 פירסם משרד התקשורת הודעה לעיתונות בה נאמר בין היתר כי “ביום 16  לדצמבר 2015 הטיל מר שלמה פילבר מנכ”ל משרד התקשורת, לאחר שהתייעץ עם הוועדה המייעצת לעניין עיצומים כספיים, עיצום כספי על חברת בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ בסכום של  8,507,850 ₪ (מתוך סכום מירבי של 11,343,800 ₪)  בשל הפרות של הוראות ברישיון החברה שעניינן יישום רפורמת השוק הסיטונאי”.

■ ב- 2.2.2016 פירסמתי כאן את הידיעה הבאה: האתר News1 מדווח היום כי בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ הגישה לבית-המשפט המחוזי בת”א (בשבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים) עתירה מינהלית [עת”מ 60740-01-16] נגד משרד התקשורת. לדברי האתר חברת בזק מבקשת לבטל את העיצומים בסך 8.5 מיליון ש”ח שהטיל עליה המשרד. במערכת “נט המשפט” מתפרסם מידע כללי על העתירה אך טרם התפרסם נוסח העתירה המינהלית.

■ ב- 5.2.2017 פירסמתי כאן באתר את הידיעה הבאה: ביום ראשון (5.2.2017) התקיים בבית-המשפט המחוזי בתל אביב דיון בעתירה מינהלית של בזק נגד משרד התקשורת. העתירה (עת”מ 60740-01-16) הוגשה ע”י בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ  בחודש פברואר 2016.

בחודש דצמבר 2015 הודיעה משרד התקשורת על הטלת העיצום הכספי בגובה של  8.5 מיליון ₪ בעקבות הפרה בנושא יישום רפורמת הפס הרחב (“שוק סיטונאי”). המשרד הדגיש כי “זהו העיצום הכספי הגבוה ביותר שהטיל רגולטור על גוף מפוקח בשנים האחרונות”.

את הדיון פתחה כבוד השופטת יהודית שטופמן באומרה כי מדובר בעתירה בעייתית והציעה הליך מחוץ לבית-המשפט (גישור אך לא בוררות). נציגת המדינה לא קיבלה את הצעת השופטת לגישור מחוץ לכותלי ביהמ”ש והסבירה ארוכות מדוע היא מעדיפה כי בית-המשפט הוא שיפסוק בעניין. בין היתר אמרה כי מדובר ב”עתירה כנגד החלטה של רגולטור להבטיח יישום של רפורמה כלל ארצית. זו החלטה סופר חשובה לשוק התקשורת”. לדבריה “הטקטיקה של כל חברות התקשורת היא להגיש עתירה על כל עיצום” כנראה משום שעורכי הדין שלהם עובדים על ריטיינרים. “העיניים של שוק התקשורת הישראלי, של חברות התקשורת נשואות לתיק הזה ואיך הוא ייגמר. איזה מסר זה יעביר אם התיק יעבור לגישור?”, אמרה.

בסופו של דבר החליטה השופטת כי שני הצדדים יגישו סיכומים בכתב והיא תיתן את החלטתה בעתירה המינהלית.