מתפרסמת התייחסות משרד התקשורת לטענות במסגרת שימוע בנוגע לאספקת שירותי VoB בידי ספקי השירות תוך שימוש ברשת הוט טלקום

משרד התקשורת פירסם את התייחסות המשרד לטענות במסגרת שימוע בנוגע לאספקת שירותי VoB [שיחות על גבי תשתית האינטרנט] בידי ספקי השירות תוך שימוש ברשת הוט טלקום. המסמך חתום בידי נתנאל (נתי) כהן מנכ”ל משרד התקשורת ומופנה אל גיל סספורטס מנכ”ל הוט טלקום (עם העתקים לבכירי משרד התקשורת ולראשי חברות התקשורת).

יצויין כי כאשר פותחים את מסמך ה- WORD ב”תצוגה מוגנת”, התאריך המופיע בו הוא 25 ביוני 2018. כשלוחצים לאפשרות של “הפוך עריכה לזמינה”, אזי מתקבל התאריך 5 ביולי 2018.

בתחילת המסמך נאמר כי “ביום 13 בדצמבר 2016 פרסם משרד התקשורת שימוע לעניין אספקת שירות VoB בידי בעלי רישיונות המספקים שירות VoB, תוך שימוש ברשת הוט טלקום ש.מ.

“כפי שפורט בשימוע, במצב הנוכחי ספק שירות המעוניין לספק שירות VoB ללקוחותיו על גבי רשת הוט (בין אם מדובר בלקוחות “סיטונאיים” או “קמעונאיים”), נאלץ להתקין בבית הלקוח שני התקני ציוד קצה (האחד משמש כמודם והשני כמתאם שיחות). במסגרת השימוע שקל המשרד לאפשר שימוש בהתקן ציוד קצה אחד לטובת אספקת שירות טלפוניה על פס רחב. אפשרות זו מגלמת יתרונות כלכליים ותפעוליים.

“לאחר בחינת הטענות השונות שהתקבלו במשרד במסגרת השימוע, נמצא כי יש מקום לקבוע הסדר נלווה למימוש שימוש של ספק השירות ברשת הוט ולהורות להוט טלקום לבצע את השינויים הנדרשים במערכותיה כך שיתאפשר לספק השירות להציע שירות VoB באמצעות שימוש ברשת הוט, תוך היזקקות להתקנת התקן ציוד קצה אחד בלבד בבית הלקוח [ההדגשה – במקור].

“אפשרות זו תקדם את התחרות בשוק (הפחתת עלויות תפעול ולוגיסטיקה) ותשרת את טובת הציבור (צמצום מספר ההתקנים בבית המנוי, הפחתת עלויות אנרגיה וכיוצ”ב)”.

בהמשך המסמך מפורטים עיקרי הטענות והמענים.

בסיום מכתבו כותב מנכ”ל משרד התקשורת [ההדגשה – במקור]: “באשר לבקשת הוט טלקום להישמע בעל פה, בשים לב למכלול הנסיבות ובהם לטענות המפורטות שהוגשו בכתב לאסדרה הרלוונטית ולהערכות הנדרשת ליישומה, איננו מוצאים לנכון להיעתר לבקשה זו.

“הוראת המינהל תיכנס לתוקף בתוך 30 ימים, בתקופה זו על הוט טלקום להיערך בהתאם ולבצע את העדכונים, ההתאמות והבדיקות במערכותיה לצורך יישום ההוראה”.