משרד התשתיות הלאומיות: מכרז לקבלת שירותי פיתוח והקמת אתר חינוכי שיהווה את “אתר הבית” של סביבות הלמידה גן-חט”ב

הגוף המפרסם: משרד התשתיות הלאומיות

נושא המכרז: מכרז פומבי לקבלת שירותי פיתוח והקמת אתר חינוכי שיהווה את “אתר הבית” של סביבות הלמידה גן-חט”ב

מס’ המכרז: 14/11

תאריך פרסום: 17 בנובמבר 2011; מועד אחרון: 7 בדצמבר 2011

הערות: מכרז פומבי לקבלת שירותי פיתוח והקמת אתר חינוכי שיהווה את “אתר הבית” של סביבות הלמידה גן-חט”ב שלב א’: משרד התשתיות הלאומיות מפרסם מכרז לקבלת שירותי פיתוח והקמת אתר בית לכל סביבות הלמידה שפותחו ויפותחו בעתיד האתר יפותח עבור ממערכת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.

בשנים 2008 ו- 2009 יצא משרד התשתיות הלאומיות במכרזים לפיתוח סביבות למידה פיסיות (כרטיסיות) בנושא התייעלות אנרגטית ואנרגיות מתחדשות לגנים בתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים. מטרת מכרז זה, המיישם את פיתוח סביבות הלמידה שגובשו בשנים האחרונות, היא לחשוף את התלמידים בצורה שיטתית לנושא זה כהשלמה לנלמד בכיתה, באמצעות סביבות הלמידה המפותחות ע”י מוסדות המתמחים בפיתוח תכניות לימודים ובפיקוח של משרד החינוך.

על מנת לסייע ולשפר את ההליך החינוכי, המשרד מעוניין להטמיע את התכנים שפותחו גם במדיה אינטרנטית אינטראקטיבית. לשם כך פונה המשרד לחברות וארגונים העוסקים בפיתוח תכנים מדעיים חינוכיים באמצעות האינטרנט שיש להם ידע בשני התחומים – חינוך ואינטרנט – להגיש הצעות להטמעת סביבות הלמידה שפותחו ושיפותחו בהמשך.

המציע יהיה בעל ניסיון מוכח בתחומים הבאים: ניסיון של 5 שנים לפחות בפיתוח תכניות לימוד. ניסיון של 5 שנים לפחות בפיתוח תכנית דו לשונית: עברית וערבית. היכרות מוכחת עם נוהלי משרד החינוך בנושא פיתוח תכניות לימודים ממוחשבות (הצגת שני פרוייקטים לפחות המוכיחים זאת). ניסיון של 5 שנים לפחות בפיתוח עיצוב והטמעה של תכנים אינטרנטיים המתאימים לתלמידי גן או בי”ס יסודי או חטה”ב. ניסיון של חמש שנים לפחות באחזקה ועדכון של אתרי אינטרנט. ניסיון של חמש שנים לפחות בתמיכה באתרי אינטרנט חינוכיים. אין מדובר בתמיכה מיחשובית כי אם בתמיכה בתוכן האתר באופן מקוון.

על המציע להציג, כבר בעת הגשת ההצעה, מנהל פרוייקט העומד בדרישות הבאות: בעל תואר שני לפחות באחד מתחומי הידע הבאים: פיזיקה, הנדסה, טכנולוגיה או הוראת המדעים והטכנולוגיה או מערכות מידע. בעל ניסיון מוכח של 5 שנים בניהול פרוייקטים. בעל ניסיון מוכח של 5 שנים לפחות בפיתוח סביבות למידה חדשניות בסביבות טכנולוגיות מידע ותקשורת. על יתר אנשי הצוות המפתח של המציע להיות בעלי ניסיון של 3 שנים לפחות בפיתוח תכנים חינוכיים ממוחשבים באמצעות האינטרנט (יש לצרף רשימה של אנשי צוות הפיתוח בצירוף תעודות וקורות חיים ורשימת ממליצים) ו/או סביבות עבודה אינטראקטיביות.

פיתוח האתר החינוכי לסביבת הלמידה ייעשה תוך התייחסות לעקרונות המפורטות להלן:

סביבת העבודה המיחשובית של האתר תתואם עם מחלקת המחשוב והאינטרנט של משרד התשתיות הלאומיות ( (share point 2010 moss ותיבנה כחלק מאתר משרד התשתיות הלאומיות. האתר והחומרים שיפותחו יהיו מודולאריים, ויהלמו, יחזקו ויתמכו בתוכנית הלימודים הרשמית במקצוע מדע וטכנולוגיה שפורסמה על ידי משרד החינוך מבחינת המטרות, העקרונות, הנחות היסוד, המיומנויות, התכנים, היקף התכנים ואוכלוסיית היעד. האתר יהיה מקושר לתכנים משיקים באתרים חינוכיים אחרים. האתר יטמיע את התכנים לסביבות הלמידה שפותחו ע”י זכייניות סביבות הלמידה. האתר יהיה נקי מסטריאוטיפים מכל סוג שהוא, לרבות נושא מגדר (בהתאם להוראות חוזר מנכ”ל משרד החינוך מספר תשס”ג 4 (ד) דצמ’ 2002). האתר יטמיע את כל סביבות הלמידה שפותחו לכל כיתה ויהיה זמין לקליטת סביבות למידה נוספות, גן עד ב’ ו-ז’ עד ט’. האתר יהיה אינטראקטיבי ומודולארי ויכלול אפשרויות של הפעלה מרחוק. הלומדים אנרגיה בראש אחר – האתר צריך לערוך התאמה לסביבות הלמידה שפותחו למדיה אינטרנטית תוך מתן מענה לשונות הלומדים. האתר לא יחרוג מגישות פדגוגיות ופסיכולוגיות עדכניות התואמות את הצרכים של אוכלוסיית היעד ומהנחיות משרד החינוך ( אם ישנן כאלה) לפיתוח אתרים חינוכיים. האתר יסייע לפיתוח מיומנויות למידה וחשיבה. האתר יציג בצורה דינאמית נושאים רלוונטיים לחיי היומיום הכוללים התייחסות לטכנולוגיות חדשניות, לטכנולוגיות התייעלות בשימוש באנרגיה ובאנרגיות מתחדשות שפוחתו בסביבות הלמידה. האתר יזמן פעילות שיתופית בין לומדים המשתייכים לקהילות שונות. האתר יאפשר נגישות לאתרים דומים ו/או שעוסקים בתחום הידע האמור בארץ, ויכלול מגוון מקורות מידע ובכלל זה מצגים ויזואליים שונים ומאמרים. האתר יפותח בסביבת עבודה שתתואם עם אגף המחשוב של המשרד ויהיה אינטראקטיבי. האתר יכיל מרכיבים של MLS management learning system.