משרד התשתיות הלאומיות: מכרז למתן שירותי ייעוץ שיתוף ציבור

הגוף המפרסם: משרד התשתיות הלאומיות

נושא המכרז: מכרז למתן שירותי ייעוץ שיתוף ציבור

מס’ המכרז: 42/11

תאריך פרסום: 17 בנובמבר 2011; מועד אחרון: 8 בדצמבר 2011

הערות: הממונה על יחסי ציבור, דוברות והסברה במשרד התשתיות הלאומיות מפרסמת מכרז למתן שירותי ייעוץ שיתוף ציבור באתר האינטרנט של המשרד.

הרקע לבקשה: משרד התשתיות הלאומיות אחראי על תחומים מרכזיים ביותר במשק האנרגיה הישראלי, הנוגעים במגוון רחב ביותר של קבוצות עניין שונות. התהליכים במשק האנרגיה עוברים בשנים האחרונות שינוי מהיר בשל התפתחויות גלובליות, טכנולוגיות ומקומיות. שחקנים חדשים או מתחדשים הופיעו הן במגזר הפרטי והממשלתי והן במגזר השלישי, אשר מייצג אינטרסים ציבוריים חשובים והפך בעשור האחרון לשחקן חשוב במשק האנרגיה והמדיניות המתהווה: שחקן פעיל, דומיננטי, מרכזי ומורכב לאין ערוך מבעבר.

התחום הסביבתי מאופיין בפופולאריות רבה בקרב הציבור הישראלי, והארגונים הסביבתיים הם כלי הנותן ביטוי להשקפות הציבור בנושאים הקשורים לתחום זה. בשנים האחרונות נראה כי לעיתים קיימת התנגשות בין תחומי התשתיות, האנרגיה והסביבה. משום כך, ועל מנת למלא את יעדי המשרד ומטרותיו, יש צורך בשיתוף פעולה ובהידברות בין הגורמים והארגונים השונים המייצגים את אינטרס הציבור בפן הסביבתי.

המשרד רואה חשיבות רבה במתן מענה למגזר השלישי, ולשמיעת עמדותיו בעת תהליכי גיבוש מדיניות, קבלת החלטות וקידום ביצוע פרויקטים שונים. לפיכך, המשרד פונה לקבלת הצעות לייעוץ בשיתוף ציבור לשם ניהול הקשר עם המגזר השלישי, הכרת השחקנים השונים, את מערך היחסים בינם לבין עצמם ובינם לבין גופים אחרים; יועץ חיצוני, המגיע מהתחום ובעל היכרות אישית מעמיקה עם המגזר ועם השחקנים השונים בו, יכול לתרום רבות לתהליכי קבלת החלטות מושכלות בתוך המשרד, כיועץ למקבלי ההחלטות, וכן יכול לשמש כמרכז ואיש קשר יעיל ומהימן בין המשרד לבין הארגונים ובכך לייעל את ההתנהלות והדיאלוג מול מגזר זה ובמיוחד ארגוני סביבה, התארגנויות תושבים ועוד.

תנאי סף מקצועיים: למציע יהיה ניסיון בלפחות 3 פרוייקטים כלל-ארציים בתחום ייעוץ שיתוף ציבור ב- 5 השנים האחרונות; למציע יהיו, לכל הפחות, 5 שנות ניסיון בתחום ייעוץ שיתוף ציבור.

במסגרת עבודתו יבצע היועץ את המשימות הבאות: סיוע למשרד בניהול מערך שיתוף הציבור. סיוע ביזום, תכנון וארגון של מערכת שיתוף הציבור בהתאם למדיניות המשרד, תפקידיו ודרכי פעולותיו. סיוע בכתיבה, ניסוח ועריכה של חומרי מדיניות מאמרים, מסמכי עמדה, אודות המשרד ומשימותיו והבאת חומרים אלו לידיעת הארגונים השונים הרלוונטיים לתהליכים הנידונים. סיוע למשרד במיפוי תחום שיתוף הציבור על הנושאים והארגונים הקיימים ואשר רלוונטיים לנושאים בהם עוסק המשרד. קיום שולחנות עגולים בין צוות המשרד וארגונים רלוונטיים בתחום שיתוף הציבור, כפלטפורמה לדיון וחשיבה אסטרטגית בתחום האנרגיה. איתור וטיפול בנושאים משבריים, תוך קיום מהלך של חשיבה אסטרטגית ; יצירת קשר עם הגופים המתנגדים ובדיקת טענותיהם; יצירת דו-שיח בין אנשי המקצוע של המשרד ולשכת השר לבין הארגונים. איתור נושאים רלוונטיים ויצירת תהליכים שיתוף ציבור שוטפים בתחומם: קיום מפגשים עם הצוות המקצועי במשרד בתחום הנושאים אשר אותרו תוך יצירת חשיבה אסטרטגית ותאום ציפיות של אנשי המקצוע במשרד; איתור והיכרות עם הארגונים הרלוונטיים בכל תחום ותחום; קיום פגישות עם הארגונים לשם שמיעת המדיניות שלהם ובניית תהליך של תיאום ציפיות; יצירת תהליכי שיתוף ציבור שוטפים בין אנשי המקצוע במשק האנרגיה ובין הארגונים, בהתאם לאופי הנושא ותיאום ציפיות של כל המעורבים.