משרד התקשורת פירסם מכרז למתן שירותי ייעוץ תמחור אגרות הספקטרום האלקטרומגנטי והערכת נכסי הספקטרום האלקטרומגנטי של מדינת ישראל

ביום חמישי (28.9) בצהריים דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה כי משרד התקשורת פירסם מוקדם יותר באותו היום את מכרז מספר 2017/009 למתן שירותי ייעוץ תמחור אגרות הספקטרום האלקטרומגנטי והערכת נכסי הספקטרום האלקטרומגנטי של מדינת ישראל.

במסמך המכרז נאמר בין היתר כי “מדינות רבות ברחבי העולם מיישמות כיום שינויים במודל התמחור של אגרות התדרים נוכח הדרישה הגדלה לתקשורת אלחוטית. הדרישה הגדלה לשימוש בספקטרום בשילוב עם שיפורים מתמידים בטכנולוגיה, מקימים צורך לעדכן את האגרות הקבועות כיום בתקנות עבור שימוש בתדרים,  גם במדינת ישראל.  ככל שלא יעודכן שיעור האגרות,  הפער בין אגרות התדרים לבין הערך הכלכלי הטמון בשימוש בתדרים יתרחב ובסופו של דבר ייצור נטל כלכלי הולך וגדל על המשק הישראלי בכלל ועל שוק התקשורת בפרט,  ועלול להוביל לאי-מיצוי יעיל של השימוש בספקטרום התדרים”.

“המשרד משמש כרגולטור בתחום התקשורת ולוקח חלק פעיל בניהול משאבי ספקטרום ה- RF. תחום התקשורת מוסדר בין היתר  בהתאם לחוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ”ב – 1982 והתקנות שהותקנו מכוחו. ניהול הספקטרום מוסדר, בין היתר,  בהתאם לפקודת הטלגרף האלחוטי [נוסח חדש], תשל”ב- 1972 והתקנות שהותקנו מכוחה, להחלטות של ועדת התדרים, ולהועדות והקצאות של גורמים בינלאומיים לרבות [איגוד התקשורת העולמי] International Telecommunication Union, ITU”.

“… ככלל,  מדינת ישראל פועלת על פי הועדות התדרים הקבועות בתקנות הרדיו. כתוצאה מהחרם הערבי, חברות תקשורת שבסיסן באירופה סרבו במשך שנים רבות לספק ציוד תקשורת לישראל, השייכת לאיזור 1 של ITU. לפיכך, חלק מחברות הרט”ן הישראליות נאלצו לייבא ולפרוס בעיקר ציוד תקשורת אלחוטית אמריקאי,  התואם להקצאות של אזור 2 של ITU …  כתוצאה מפער זה בשירותים הנפרסים נגרמות הפרעות למערכות הישראליות ממערכות שכנות ולהיפך”.

“… בדומה למצב בעולם,  גם בישראל גורמים ממשלתיים הם המשתמשים המשמעותיים ביותר בתדרים בישראל.  בהתאם לתקנות האגרות חלק מגופים אלה פטורים מתשלום אגרות תדרים”.

משרד התקשורת מעוניין לקבל הצעה למתן שירותי ייעוץ בנושא תמחור אגרות הספקטרום האלקטרומגנטי והערכת נכסי הספקטרום האלקטרומגנטי של מדינת ישראל. העבודה תתבצע על בסיס עקרונות כלכליים מומלצים ומעודכנים [Best Economic Practices]  כמפורט במסמכי מכרז זה. היועץ יידרש להפיק דו”חות ומודלים רלוונטיים ויספק שירותים משלימים נוספים  כמתואר בתיאור העבודה.

תקופת ההתקשרות הכוללת עם היועץ היא לתקופה של 24 חודשים החל מיום החתימה על הסכם ההתקשרות עם היועץ או עד השלמת מתן השירותים,  לפי המוקדם ביניהם. למזמין נתונה אופציה חד-צדדית להאריך את תקופת ההתקשרות בשתי תקופות נוספות, בנות עד שנה כל אחת,  בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי ובהודעה מראש ובכתב. המזמין שומר לעצמו את האפשרות להגדיל את היקף שעות הייעוץ ותקופת ההתקשרות בהתאם לצורך.

המועד האחרון להגשת ההצעות הוא 16.11.2017. אגב, במאפייני המסמך נכתב: היחידה למערכות מידע, משרד האוצר.