משרד התקשורת פירסם הבהרה לגבי יישום תיק שירות שימוש בתשתיות פיזיות

משרד התקשורת פירסם בחודש שעבר הבהרה לגבי יישום תיק שירות שימוש בתשתיות פיזיות. מימון (מוני) שמילה המשנה למנכ”ל ומנהל מינהל הנדסה במשרד שלח ב- 13 ביוני 2017  מכתב אל שרון פליישר בן-יהודה סמנכ”לית הרגולציה של בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ. העתקי המכתב נשלחו לרשימת התפוצה של ממלאי תפקידים בתוך המשרד ואל ראשי חברות הטלקום.

במכתבו הוא כותב כי “ביום 6 ביולי 2016 פרסם משרד התקשורת  נספח לתיק השירות הסיטונאי “שימוש בתשתיות פיזיות” בעניין “יישום הוראות ביטחוניות עדכניות לעניין רשת חברת בזקנספח 1א לתיק שירות סיטונאי ‘שימוש בתשתיות פיזיות’.” נספח זה נקבע בהתאם לדרישות גורמי הביטחון.

“בנספח נקבע כי העבודות לאספקת שירות גישה לתשתיות פסיביות בהתאם לתיק השירות יבוצעו על ידי בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ עצמה,  או על-ידי ‘מספר מצומצם של חברות אשר בזק נוהגת להיעזר בשירותיהן במקרים חריגים ובתיאום עימה’.

“בעקבות חוסר בהירות שהועלתה בפני המשרד באשר לאותם ‘מקרים חריגים’, נבקש להבהיר כי ביטוי זה מתייחס לחריגוּת המקרים בהם נוהגת בזק להסתייע בקבלנים ולא לחריגוּת המקרים בהם יוכלו ספקי השירות להסתייע באותם קבלנים.

“כלומר, ‘המקרים החריגים’ הם מקרים אשר בהם בזק מסתייעת בקבלנים, בין היתר כאשר היא נדרשת לבצע עבודות מיוחדות או במקרים בהם היא נדרשת לציוד מיוחד שאין ברשותה.

הנספח אינו מגביל את תדירות או אופן השימוש בקבלנים בידי ספקי השירות,  בעת יישום השימוש בתשתיותיה הפיזיות של בזק, ובלבד שאלו יבוצעו באחת משתי הדרכים שפורטו בנספח כפי שיבחרו ספקי השירות ובכפוף למכלול ההוראות בתיק השירות ובנספח לעניין זה” [ההדגשה – במקור].