משרד התקשורת מפרסם שימוע – שינויים בחובת הפרישה האוניברסלית החלה על IBC ושימוע – שינויים ברישיון החברה

כפי שדיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה בשעה 13:14, משרד התקשורת מפרסם היום (27.5.2018) שימוע – שינויים בחובת הפרישה האוניברסלית החלה על IBC  ושימוע – שינויים ברישיון החברה.

מנכ”ל המשרד נתנאל (נתי) כהן כותב במכתבו מהיום כי “בחודש אוגוסט 2013 הוענק לחברת IBC רישיון כללי למתן שירותי בזק פנים-ארציים נייחים. כיום, כחמש שנים לאחר שהוענק לחברת IBC הרישיון, היקף פרישת הרשת של החברה עומד על שיעור זניח ממשקי הבית במדינת ישראל.

“מהנתונים שנמסרו למשרד התקשורת עולה כי חברת IBC במצב פיננסי קשה. המשרד סבור כי ללא כניסת גורם חדש שירכוש את השליטה בחברה, יזרים כספים לחברה לצורך המשך השקעות בתשתית סיבים מתקדמת ויערוך שינוי משמעותי באופן פעילותה, וללא עריכת שינויים רגולטוריים בנוגע לחובת הפרישה החלה על החברה, פרישת רשת תקשורת נייחת על בסיס רשת החשמל לא תתממש, בפרט בטווח הזמן הקצר.

“מן הבחינה שנערכה ע”י גורמי המקצוע במשרד עולה כי אין כדאיות כלכלית לפרישה כלל ארצית. יחד עם זאת, לחברה יתרון תחרותי בפרישת סיבים לכמיליון משקי-בית בעשור הקרוב, חלקם הגדול באיזורים בהם לא סביר כי ייפרשו סיבים ע”י החברות המתחרות באמצעות השוק הסיטונאי.

“כן סבור המשרד כי המשך פעילותה של החברה עשוי לתרום באופן משמעותי לקידום

התחרות בתחום התשתיות הנייחות, ועשוי אף לגרום לשדרוג רשתות התקשורת הנייחות של המתחרות לרשתות המציעות שירותי אינטרנט מבוססי סיבים למשקי-הבית ולעסקים בישראל, בטווח הקצר, ומכאן החשיבות שבמציאת פיתרון אשר יאפשר המשך פרישת הסיבים בהיקף משמעותי באופן מיידי.

“המשרד סבור כי ללא הקלה בחובת הפרישה האוניברסלית החלה על החברה כיום, יהיה קושי ממשי למצוא גורם אשר ירכוש את השליטה בחברה, וכתוצאה מכך, החברה לא תוכל להמשיך את פעילותה ולהשקיע בהקמת רשת תקשורת מתקדמת.

“נוכח האמור, ועל-מנת לתמוך בהאצת פרישת הסיבים של החברה, יחד עם שמירה על השיוויוניות באופן פרישתה, שוקל המשרד לשנות את חובת הפרישה החלה על החברה כך שבתום עשר שנים ממועד תיקון הרישיון יהיה עליה לפרוש סיבים לפחות ל- 40% ממשקי-הבית, וזאת בפרישה שיוויונית בין פריפריה למרכז, ובהתאם לאבני דרך שייקבעו.

בנוסף, ועל-מנת להגביר את יכולת התחרות של החברה בטווח הזמן הקצר ולבסס את פעילותה, המשרד שוקל כי חובת הפרישה השיוויונית תחול על החברה לאחר שלוש שנים מתיקון רישיונה. יובהר כי ביצוע השינוי האמור כפוף לקבלת אישור מנכ”ל המשרד והצוות המקצועי לתוכנית הפרישה העתידית”.

מנכ”ל משרד התקשורת מציין במכתבו כי “עמדת המשרד המפורטת בשימוע המצ”ב הינה בתיאום משרדי הממשלה הרלבנטיים. יישום השינוי המוצע דורש ביצוע שינויי בכללי האסדרה החלים על החברה, ובכלל כך במתכונת הרישוי החלה עליה, וכן כפוף לתיקון החלטות הממשלה הרלבנטיות לנושא”.

התייחסויות למכתב המנכ”ל ולשינויים המוצעים יש להעביר לד”ר עופר רז-דרור סמנכ”ל בכיר ומנהל מינהל כלכלה במשרד, עד ליום 14 ביוני 2018.