משרד התקשורת מפרסם היום (30.1) שימוע ציבורי בנושא “איסור ביצוע ניידות מספרי טלפון באמצעות חיוג למענה קולי (IVR)”

משרד התקשורת מפרסם היום (שלישי, 30.1.2018) שימוע ציבורי שנושאו “איסור ביצוע ניידות מספרי טלפון באמצעות חיוג למענה קולי (IVR)”. על השימוע חתום מאיר בן-בסט מנהל תחום בכיר פיקוח צרכני במינהל פיקוח ואכיפה במשרד.

בין היתר הוא כותב בפנייתו לחברות כי “בעלי רישיון כללי למתן שירותי רט”ן ובעלי רישיון כללי אחוד, המספקים שירותי רט”ן, מאפשרים ביצוע זיהוי מנוי במסגרת הליך ניידות מספר טלפון באמצעות חיוג ל- IVR של מספר טלפון ייעודי של בעל הרישיון הקולט (“מספר טלפון ייעודי”).

“… מפניות שהגיעו למשרד עולה כי בפועל קיימים גורמים המזייפים התקשרות למספר הטלפון הייעודי ומשתלטים על מספר טלפון (על פי רוב מדובר במספר “יפה”), שאינו שלהם. מנויים אשר מספר הטלפון שלהם נוייד ללא ידיעתם וללא הסכמתם נותרים ללא קו טלפון, ולעיתים חולף זמן רב, עד שעולה ביכולתם, אם בכלל, להשיב לעצמם את מספר הטלפון שהיה ברשותם.

“לאור האמור, שוקל המשרד לקבוע כדלקמן:

+ בעלי רישיון, כאמור בסעיף 1, לא יהיו רשאים לאפשר ביצוע ניידות מספרים באמצעות חיוג אל מספר טלפון ייעודי, למעט ניידות של מספרים “כשרים”. ביצוע ניידות יתאפשר רק באמצעות שליחת מסרון עם קוד. את הקוד האמור יהיה על בעל הרישיון הקולט להזין למערכת שלו.

+ לעניין ניידות של מספרים “כשרים”, מספר הטלפון הייעודי יהיה פתוח לגישה למספרי טלפון “כשרים” בלבד, ויהיה חסום לגישה למספרי טלפון שאינם “כשרים”.

+ אין מניעה לעשות שימוש בפרקטיקה של התקשרות ל- IVR רק אם בעקבות ההתקשרות יישלח אל המתקשר מסרון עם קוד, שאותו יהיה על בעל הרישיון הקולט להזין למערכת שלו. במקרה זה יידרש בעל הרישיון להקצות מספר טלפון ייעודי נוסף על מספר הטלפון הייעודי, שמיועד למספרי טלפון “כשרים”, אשר יהיה מיועד רק למספרי טלפון שאינם “כשרים”.

“בנוסף, באשר לחובתכם להזין פעמיים למערכת את מספר הטלפון שאותו יש לנייד, כדי שניידות תתבצע ללא עיכובים. מוזכר בזאת כי חל איסור לבצע “העתק-הדבק” (Copy & Paste)  לצורך הזנת מספר הטלפון בפעם השנייה, אלא יש להקליד את מספר הטלפון פעם נוספת. הדבר נועד למנוע שכפול שגיאה שבוצעה בהקלדה הראשונה של מספר הטלפון”.

הנמענים לשימוע מוזמנים לשלוח את התייחסותם לנושא זה עד ליום 12 בפברואר 2018.