משרד התקשורת מפרסם היום (22.1) שימוע בנושא מוקדי פניות טלפוניים של חברות התקשורת

משרד התקשורת מפרסם היום (22.1) שימוע בנושא מוקדי פניות טלפוניים של חברות התקשורת. מועד אחרון להגשת תגובות הוא 4 בפברואר 2018.

מאיר בן-בסט מנהל תחום בכיר פיקוח צרכני במינהל פיקוח ואכיפה כותב בפנייתו כי “בתאריך 18.8.2014 פירסם משרד התקשורת שימוע שעניינו מוקדי הפניות הטלפוניים של בעלי רישיון, שניתנו התייחסויות לגביו על-ידי בעלי הרישיון, אך זה לא הבשיל לכדי החלטה.

“בעקבות דיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח”כ איתן כבל ביום 21.11.2017 בנושא שבנדון, שוקל המשרד את אסדרתו”.

בן-בסט צירף לפניותיו טיוטות תיקון רישיונות והזמין את הנמענים לשלוח אליו התייחסויותיהם וזאת לא יאוחר מיום 4 בפברואר 2018.

ההודעה של משרד התקשורת בנושא כוללת חמישה קבצים שונים – עפ”י הנושא והמכותבים. כל הקבצים מופיעים יחדיו כאן.

הערות עורך Read IT Now:

א. פורסם לראשונה בחלון המבזקים של אתר זה היום בשעה 17:46.

ב. בבדיקה באתר הישן של משרד התקשורת עולה כי אכן בתאריך 18.8.2014 פירסם משרד התקשורת שימוע שעניינו מוקדי הפניות הטלפוניים של בעלי רישיון והוא כלל שימוע בזק, שימוע רט”ן, שימוע של בעלי רישיון גישה לאינטרנט, שימוע הוט, שימוע שירותי בזק פנים-ארציים נייחים ושימוע שירותי בזק בין לאומיים.

ג. יש להניח שהכוונה בפיסקה השנייה של מכתבו של מאיר בן בסט היא לישיבת וועדת הכלכלה ביום 21.11.2017 בנושא “הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס’ 55) (מענה אנושי מקצועי במערכת לניתוב שיחות), התשע”ז – 2017” עליה פירסמה הוועדה הודעה לעיתונות שניתן לקרוא כאן.

בחלון המבזקים של אתר זה פירסמתי בזמן אמת בעת הישיבה כי “בדיון של וועדת הכלכלה בכנסת (21.11) בנושא הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס’ 55) (מענה אנושי מקצועי במערכת לניתוב שיחות:  מימון שמילה ממלא מקום מנכ”ל משרד התקשורת: ‘בחברות התקשורת ניכר שיפור בזמני המענה, אבל המשרד רוצה להגיע למצב טוב יותר. עם זאת יש חברות שמוכנות לספוג עיצומים של מיליונים כי הדבר משתלם להן, ולכן צריך לחזק גם את האכיפה’; יו”ר הוועדה ח”כ איתן כבל הציג צילומי מסך של זמני המתנה של צרכנים: עד כה השיא היה המתנה של 4 שעות למענה של חברת פרטנר והמתנה דומה למענה של חברת פלאפון”.

ד. עתה נותר להמתין ולראות האם וכמה זמן ייקח עד שידיעה “בלעדית” בנושא זה עשוייה להתפרסם ע”י ‘מומחה הטלקום [ש]מדבר’.