משרד התקשורת: מכרז לשירותי ייעוץ למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין ולמינהלת הסדרת השידורים לציבור בתחום הפקות מקור

הגוף המפרסם: משרד התקשורת

נושא המכרז: מכרז לשירותי ייעוץ למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין ולמינהלת הסדרת השידורים לציבור בתחום הפקות מקור

מס’ המכרז: 2017/053

תאריך פרסום: 24 בדצמבר 2017

מועד אחרון: 18 בינואר 2018

הערות: היועץ יהיה כפוף ליו”ר המועצה. יו”ר המועצה או מי מטעמה, לרבות נציגי המינהלת, ינחו מקצועית את היועץ.

“המועצה רואה בקידום הפקות המקור כאחד מתפקידיה החשובים ביותר ומשקיעה בפיתוח וקידומו של תחום זה זמן ומשאבים ניכרים. בהתאם להוראות חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ”ב – 1982, מוסמכת המועצה לקבוע כללים הנוגעים להשקעות בהפקות מקור, ובכלל זה חייבה המועצה את בעלי הרישיונות במסגרת כללים להשקיע יותר מרבע מסכום ההשקעה בהפקות מקור בתחום הגיל הרך, ילדים ונוער.

“נוכח הסכום הגבוה המושקע בהפקות מקור (הנאמד במאות מיליוני שקלים בשנה), אשר חלק נכבד ממנו (כ- 90 מיליון ₪ השנה) מושקע בהפקות לילדים, כאמור, יש חשיבות יתרה בבחינת הכללים בנושא הפקות המקור בכלל והפקות המקור לילדים בפרט.

“… היועץ שייבחר יתבקש לסייע למועצה לאכוף את כללי האמנה המשותפת לשידורי ילדים ונוער שהושקה במארס 2016. אנו מצויים כעת בתקופת מבחן בה החברות הפועלות בשוק בוחנות את מדיניות המועצה כלפיהן לאור האמנה.

“אי פעילות כעת, לאחר השקת האמנה, ייתכן ויהפוך אותה לאות מתה, חלילה. לכן על המועצה לפעול בדחיפות כדי ליישם את עקרונות האמנה, ואין ביכולתנו לעשות כן ללא סיוע של מומחה להפקות מקור.

עבודת הייעוץ המבוקשת כוללת ייעוץ למועצה ביישום הרגולצה בתחום הפקות המקור ובמיוחד ביישום ההחלטות של פרוייקט מיקוד רגולציה בשידורים בכלל ויישום ההחלטות של פרוייקט מיקוד רגולציה בשידורי הילדים בשורה של תחומים.

* ההתקשרות בין שני הצדדים תהיה למשך שנה כשלמזמין תהיה אופציה חד-צדדית להאריך את ההתקשרות בשתי תקופות נוספות בנות שנה אחת כל אחת. היקף העבודה מוערך עד לאלף שעות לשנה הראשונה ו- 3,500 שעות שניתן לממש אותן גם בתקופת ההתקשרות הראשונה ו/או בתקופות ההתקשרות הנוספות.