משרד הכלכלה: פנייה לקבלת מידע להקמה, הפעלה ותחזוקה של מרכז לתעשייה בת קיימא

13:43 18.08.2017

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים: ,

הגוף המפרסם: משרד הכלכלה והתעשייה

נושא המכרז: פנייה לקבלת מידע לגבי הקמה, הפעלה ותחזוקה של מרכז לתעשייה בת קיימא

מס’ המכרז: 2/17

תאריך פרסום: 17 באוגוסט 2017

מועד אחרון: 16 באוקטובר 2017

הערות: משרד הכלכלה והתעשייה [בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר] מבקש לקבל מידע אודות גופים המסוגלים לבצע הקמה תפעול ותחזוקה של שירותי מרכז לתעשייה בת קיימא, לרבות מידע בדבר המודלים האפשריים לביצוע הפעילות.

שלושה המשרדים “זיהו את הצורך הקיים במרכז אשר יסייע לתעשייה להפנות השקעות סביבתיות לפתרונות הפחתה במקור ושימוש יעיל במשאבי חומר ואנרגיה ביצור בדרכים שונות, וכך להפחית זיהומים, פסולות וסיכונים סביבתיים ולשפר את הביצועים הסביבתיים, בד בבד עם שיפור הביצועים הכלכליים והגדלת הפיריון.

“מהניסיון בעולם עולה כי קיים כשל שוק במימוש הפחתה במקור ושימוש יעיל במשאבי יצור, זאת על אף  רווחיותם של הפרויקטים והחזר ההשקעה המהיר בהם. הסיבה נעוצה, לרוב, במודעות נמוכה ובהעדר כלים פרקטיים – לאבחון מקצועי של הפוטנציאל, לבניית תוכנית למימושו ולגיוס מימון לכך. בהתאם לכך, זוהה הצורך בהקמת המרכז”.

* המרכז יתוקצב ע”י המשרדים בסכום כולל של כ-50 מיליוני ש”ח לחמש שנים וינוהל על ידי צוות משותף של המשרדים, בראשות משרד הכלכלה.

* המדינה אינה מתחייבת בהמשך תקצוב המרכז לאחר תום תקופה זו, וכן כי המשרד רשאי לערוך הליך תחרותי חדש לאחר תום תקופת ההתקשרות.