משרד החינוך: מכרז למתן שרותי איפיון, פיתוח, התקנה, הרצה, הדרכה ותפעול של תוכנות, לומדות, אתר ניהול, אתר שיווק, וסביבת ריצה של אולימפיאדת הסייבר, EDstart ומיזמי חדשנות

הגוף המפרסם: משרד החינוך/ מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע

נושא המכרז: מכרז למתן שרותי איפיון, פיתוח, התקנה, הרצה, הדרכה ותפעול של תוכנות, לומדות, אתר ניהול, אתר שיווק, וסביבת ריצה של אולימפיאדת הסייבר, EDstart   ומיזמי חדשנות

מס’ המכרז: 95/4.2017

תאריך פרסום: 20 באפריל 2017

מועד אחרון: 21 ביוני 2017

הערות: מטרת  אליפות הסייבר היא קירוב תלמידים לעולם המדעי–טכנולוגי החל מכיתות נמוכות ובדגש על לימוד עצמי ושימוש במשחקים. חשיפה של כל תלמידי ישראל לעולם התכנות מגיל צעיר ככל האפשר. חשיפה ומשיכה של תלמידים במגמות מדעי המחשב להיכרות מעמיקה יותר עם העולם המעשי של פיתוח תוכנות הכולל נושאים כגון  פתרון בעיות, חשיבה אלגוריתמית, חשיבה חישובית, עבודת צוות, במטרה שהתלמידים ייהנו ויפתחו עמדות חיוביות כלפי העולם הטכנולוגי בכלל ועולם התוכנה בפרט וישאפו להשתלב בעולם הטכנולוגי.

תוכנית EdStart שמה לה למטרה לעודד יזמים בעולם ה- EDTech, לתמוך ביוזמתם ולסייע להם בפיתוח הטכנולוגי ו/או הדיגיטלי בנושא אותו הם מקדמים. זאת מתוך ראייה רחבה ורצון שהפתרון ישפיע ברמה הלאומית. היזמים פועלים בתחומי החינוך השונים ובתחומי טכנולוגיה מגוונים. קהל היעד של היזמים הוא מגוון השחקנים הפועלים במערכת החינוך, צוותי חינוך והתלמידים. במהלך התוכנית מוצמד לכל יזם מנטור טכנולוגי המלווה אותו ומנחה אותו על מנת לדייק ולקדם את היוזמה. לכל יוזמה נערך שלב בו מוצג האפיון הנדרש לצוות המקצועי ועל בסיס הצגה זאת מתקבלת החלטה כיצד יש לפתח את היוזמה ומהי חבילת הפיתוח המאושרת לביצוע במסגרת התוכנית. כל מחזור מלווה ע”י התוכנית במשך כשנתיים.

* אליפות הסייבר מתקיימת ע”י המשרד בכל שנה מאז תשע”ה – 2015. האליפות נכללת בתוכנית העבודה השנתית.

* תוכנית Edstart החלה לפעול בשנת הלימודים הנוכחית כחלק מתוכנית “ישראל דיגיטלית”.

משרד החינוך (מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע) ייסד בשנת תשע”ה תחרות תוכנה לנוער skillz המתרחשת בעולם ווירטואלי. התחרות חושפת את התלמידים בדרך משחקית חווייתית לעולם טכנולוגי מתקדם. בתחרות מושם דגש על מיומנויות חשיבה, פיתוח יכולת לימוד עצמאית, עבודת צוות, עמידה בלוח זמנים וחשיבה מחוץ לקופסה.

התחרות זכתה להצלחה גדולה ולמודעות הולכת וגוברת בקרב תלמידי התיכון. התחרות המבוססת על משחק הינה אמצעי למשוך את תשומת ליבם של תלמידי התיכון ומוריהם.

התחרות הינה משחק מחשב בו התלמידים כותבים קוד אלגוריתם עבור שחקן במשחק שמשחק\מתחרה כנגד אלגוריתמים (קודים) שכתבו קבוצות מתחרות וכנגד אלגוריתמים לצרכי אימון שנכתבו על ידי מפתחי המשחק. ניסיון העבר מראה כי כדי לעמוד בדרישות התחרות יש לחלק משימות, לעבוד בצוות, להתנהל נכון עם גרסאות קוד ולמעשה לנהל פרויקט תוכנה כפי שמנהלים אותו בתעשיית התוכנה. את התלמידים מלווים מנטורים מתנדבים מתעשיית ההייטק שמספקים לתלמידים הכוונה, הנחיה וייעוץ אך לא כותבים קוד בעצמם.

בשנים עברו, התחרות חולקה ל-  3 שלבים: אירוע בתי הספר בו מתחרות קבוצות זו נגד זו בתוך בית הספר, אירוע האתגרים (מוקדמות הגמר) בו הקבוצות מתחרות זו בזו ובקודי תכנה (BOTים) שפותחו על ידי צוות הפיתוח של המשחק, ואירוע הגמר שהוא השלב המסכם בו הקבוצות הטובות ביותר עד לאותו שלב, מתחרות זו בזו עד לקביעת המנצחת באליפות.

* מכרז זה הוא מכרז מסגרת, מכח תקנה 17ו לתקנות חובת המכרזים, תשנ”ג – 1993. כל הספקים אשר ייבחרו במכרז זה, יחתמו על הסכם התקשרות עם המשרד ויכללו ברשימת ספקי מכרז מסגרת. זהות הספק ממנו תבוצע בפועל הזמנה של השירותים, תיקבע מעת לעת, במהלך תקופת הסכם המסגרת, לאחר קיומו של הליך תחרותי בין כל ספקי מכרז מסגרת.

* מנהלת אליפות הסייבר הישראלית במינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע שבמשרד החינוך היא איריס צור-ברגורי.