משרד החינוך: מכרז היקפים משתנים — מעקב ובקרה על תוכניות ופעולות המינהל בתחומי התקשוב, המדעים והטכנולוגיה

הגוף המפרסם: משרד החינוך/המינהל למדע וטכנולוגיה

נושא המכרז: מכרז היקפים משתנים — מעקב ובקרה על תוכניות ופעולות המינהל בתחומי התקשוב, המדעים והטכנולוגיה [מכרז היקפים משתנים הוא מכרז שרק יחידות הפעילות מוגדרות מראש באופן כמותי, בעוד ההיקף משתנה אינו מוגדר מראש וייקבע מזמן לזמן עפ”י צרכי היחידה. המשרד יקבע מדי שנה תקציב מסגרת אשר יאושר ע”י וועדת רכישות, כל חריגה ו/או תוספת לתקציב זה תובא אף היא לאישור וועדת הרכישות].

מס’ המכרז: 44/11.2017

תאריך פרסום: 3 בדצמבר 2017

מועד אחרון: 25 בינואר 2018

הערות: המינהל למדע וטכנולוגיה מעוניין בקבלן שיבצע מעקב ובקרה על פעולות ההצטיידות והטמעת התקשוב, המדעים והטכנולוגיה במוסדות החינוך בהתאם להנחיות משרד החינוך.

המינהל מבצע ומפעיל פעילויות ותוכניות שונות בהם מסופק בין היתר ציוד בתחומי התקשוב, המדעים והטכנולוגיה. לצורך כך נדרשת בקרה שבאמצעותה יבוצע איסוף, תיעוד ועיבוד נתונים של כל הגורמים כולל הקבלנים נותני השירותים של המינהל אשר שותפים לתהליך, יתריע על חריגות וליקויים ויפעל לשיפור התהליכים בתיאום עם היחידה המקצועית.

קרינה בתחום החשמל והתקשורת החוטית והאלחוטית (Wi-Fi) במוסדות חינוך: ספקי ציוד מחשבים ו/או ציוד טכנולוגי ו/או רשתות מספקים ומתקינים ציוד מחשבים או ציוד טכנולוגי או רשתות אינטרנט כנדרש לצרכי המוסד בין היתר גם ציוד ואמצעים הפולטים קרינה אלחוטית וחשמלית לסוגיהם השונים.

בשנת 2013 פורסם חוזר מנכ”ל המגדיר אמות מידה וסטנדרטים לבטיחות בתחום התקשורת החוטית והאלחוטית במוסדות החינוך, כחלק מהתאמות מערכת החינוך למאה ה-21 בחוזר שילוב ציוד תקשורת והתקני קצה בבתי-הספר – השלכות בריאותיות ובטיחותיות (בתחולה מיום 27 אוגוסט 2013).

נושא הקרינה והבטיחות מטופל גם במסגרת וועדה בינמשרדית בה שותפים נציגי כל המשרדים הנוגעים לנושא ובמסגרתה מתקיימים דיונים פעמים – שלוש בשנה לבחון לדון ולטפל באמות מידה וסטנדרטים לבטיחות בתחום התקשורת החוטית והאלחוטית במוסדות החינוך. הקבלן יידרש לסייע לנציגי המשרד בריכוז החומרים המוצגים בוועדה וכן ביישום מסקנות לקחים והנחיות לפעולה כפי שייעלה מהדיונים. הדיונים מתקיימים בין פעמים לארבע פעמים בשנה.

בקרת הקרינה ויישום חוזר מנכ”ל בתחום התקשורת החוטית והאלחוטית הנדרשת מהקבלן נועדה להבטיח כי ההתקנים שהותקנו פולטים קרינה חשמלית או אלחוטית על פי הדרישות, התקנים והסטנדרטים שנקבעו לנושאי הקרינה ע”י הגורמים המוסמכים. ההתקנים ופרטי הציוד עומדים בדרישות, בתקנים ובסטנדרטים שנקבעו לנושאי הקרינה לסוגיה (אלקטרומגנטית ואלחוטית). המוסד פועל על פי הנחיות חוזר מנכ”ל בתחום התקשורת החוטית והאלחוטית בדגש על מיפוי ומיקום מיטבי של נקודות ה-  Wi-Fi והקפדה על תקשורת קווית ככל הניתן.

בדיקות בטיחות ליישום הנחיות המשרד (חוזר מנכ”ל) בתחום התקשורת החוטית והאלחוטית (Wi-Fi): הציוד וההתקנים הקיימים בכיתות, עומדים בהלימה לתקנים ולסטנדרטים שקבע המשרד (כמפורט בחוזר מנכ”ל (על כל נספחיו) או כפי שיעודכנו במזמן לזמן. ממצאי הבקרות ימוינו על פי התוצאות (תוצאות תקינות/ליקויים קלים/ליקויים חמורים). הקבלן ישלח הודעות לבתי-הספר והרשויות והבעלויות וימשיך לנהל מעקב מתמשך לבדיקת תיקון הליקויים הללו. הקבלן ינתח את ממצאי הבקרות על פי קריטריונים ומשקלות שקבע המינהל, במטרה לקבל תמונת מצב רחבה על כלל מערכת החינוך בארץ. הקבלן יכין דו”חות סיכום בקרה כולל משלוח למוסדות, בעלויות חינוך, ולגורמים נוספים (כמו משרדי ממשלה אחרים הקשורים לתחום אגף הבטיחות במשרד החינוך ועוד).