משרד האוצר פירסם את טיוטת תקנות השידור הציבורי הישראלי (כללים למתן גמול או החזר הוצאות לחברי המועצה)

משרד האוצר פירסם את טיוטת תקנות השידור הציבורי הישראלי (כללים למתן גמול או החזר הוצאות לחברי המועצה), התשע”ז – 2017. המועד האחרון להעברת הערות הוא ה- 13 במארס 2018.

בדברי ההסבר נאמר בין היתר כי ”סעיף 9 לחוק השידור הציבור הישראלי, תשע”ד – 2014 קובע שלתאגיד השידור הישראלי תהא מועצה שחבריה ימונו על ידי שר התקשורת. סעיף 11 לחוק קובע את תפקידי המועצה, שעיקרם קביעת מדיניות התאגיד, לרבות מדיניות השידורים, ופיקוח ובקרה על פעילות התאגיד והאורגנים השונים שלה.

“כמו כן סעיף 9 לחוק קובע כי המועצה תהיה בת 12 חברים. חברי המועצה יהיו נציגי ציבור בעלי ניסיון והבנה בתחומים הרלבנטיים לפעילות תאגיד השידור הישראלי, הכול כקבוע בחוק.

“בדומה לתאגידים סטטוטוריים רבים אחרים, בשל הזמן והמאמץ הנדרשים מחברי המועצה לשם ביצוע תפקידם כיאות, עוגנה בסעיף 23 לחוק האפשרות לשלם גמול והחזר הוצאות לחברי המועצה, וזאת בהתאם לתנאים ואמות המידה שיקבע שר האוצר בהתייעצות עם שר התקשורת. יצוין כי עיגון אפשרות התשלום נעשה בחוק היות שלצורך מתן תגמול לחברי הנהלה בגוף מתוקצב או נתמך, יש צורך בהסמכה מפורשת בחוק.

“… אמות המידה לתשלום גמול והחזר הוצאות לחברי מועצה בתאגידים נקבעים על ידי הוועדה לסיווג תאגידים, שהוקמה מתוקף החלטת ועדת שרים לענייני כלכלה מס’ כל/218 מיום 14.3.95. בהתאם לכתב המינוי של הוועדה לסיווג תאגידים בהתאם להחלטה זו, אחראית הוועדה לסווג את התאגידים הסטטוטוריים הכפופים לסמכותו של שר האוצר לפי סעיף 29 לחוק יסודות התקציב, השתמ”ה – 1985, ולהמליץ לו על הכללים לקביעת שכרם של בעלי התפקידים, לרבות חברי המועצה, בתאגידים הסטטוטוריים. אחת מתכליות פעילותה של הוועדה לסיווג תאגידים היא שכל חברי המועצה של עשרות התאגידים הציבוריים יהיו זכאים לגמול לפי אמות מידה וקריטריונים שוויוניים ולאחר בחינה יסודית של כלל השיקולים הרלבנטיים לשר האוצר לצורך סיווג התאגיד, לרבות משיכת כוח האדם האיכותי למילוי תפקיד של חבר מועצה בתאגיד. לכן, נקבע גם בכללים אלו שגובה הגמול או החזר ההוצאות ביחס לחברי המועצה של תאגיד השידור הישראלי ייקבע בהתאם לסיווג התאגיד ובהתאם לכללים של הממונה על השכר והסכמי עבודה באוצר לעניין זה.

“בעניין זה יצויין, כי על אף שככלל מי שעובד מדינה, עובד גוף מתוקצב או עובד גוף נתמך אינו זכאי לגמול בגין ישיבות מועצה, לאור העובדה שחברי מועצה בתאגיד השידור הישראלי אינם יכולים להיות עובדי מדינה, לא היה צורך להחריגם בתקנות מהזכאות לקבלת גמול בגין ישיבה.

“בשל כך שבתקופה של תחילת פעילות התאגיד צפוי יושב ראש המועצה להקדיש משאבי זמן רבים למשימות הקשורות בהקמת התאגיד ולמגוון התחומים שבסמכותו הנוגעים להסדרת פעילותה, מוצע, לפרק זמן מוגבל שמסתיים ביום 14 במאי 2018, שהגמול שישולם לו יעמוד על סך כולל של 25,000 שקלים בחודש, וזאת במקום 16,500 שקלים בחודש להם יהיה זכאי יושב ראש המועצה דרך קבע”.