משרד האוצר: מכרז פומבי לניהול פרוייקטים והטמעת מערכות מידע לתמיכה בתהליכי עבודה בתחום השכר והגמלאות במשרדי הממשלה

הגוף המפרסם: משרד האוצר/החשכ”ל

נושא המכרז: מכרז פומבי לניהול פרוייקטים והטמעת מערכות מידע לתמיכה בתהליכי עבודה בתחום השכר והגמלאות במשרדי הממשלה

מס’ המכרז: 05-2018

תאריך פרסום: 9 במאי 2018

מועד אחרון: 20 ביוני 2018

הערות: חטיבת שכר, תנאי שירות וגמלאות באגף החשב הכללי (החשכ”ל) אחראית על יישום ובקרה של הסכמי שכר ותנאי שירות בשירות המדינה בארץ ובחו”ל, וזאת בהתאם לחוק יסודות התקציב, תקנות המס, תקנות שוק ההון, הוראות התכ”ם והתקשי”ר, תוך הנחיית המשרדים וגורמי הביצוע במשרדי הממשלה ויחידות הסמך.

חטיבת השכר אחראית גם על נושאים רוחביים נוספים כגון מדיניות ותעריפים להעסקת יועצים חיצוניים, מדיניות נסיעות עובדי מדינה לחו”ל במסגרת תפקידם, מכרזים מרכזיים בתחום פעילותה ועוד.

בנוסף, חטיבת השכר אחראית על מנהלת הגמלאות של משרד האוצר. המנהלת היא הגוף האחראי מטעם שר האוצר והחשב הכללי על הזכאות ותשלומי הפנסיה התקציבית לגמלאי המדינה בהתאם לחוקי הגמלאות השונים.

כמו כן, מהווה המנהלת זרועו של שר האוצר והחשב הכללי לביצוע תשלומי הסיוע השונים לקרנות הפנסיה ולמעסיקים, לביצוע הסכמי השכר, לניהול מערך הסליקה של ניכויי השכר לכלל עובדי המדינה, הכול בהתאם למדיניות הממשלה.

חטיבת השכר נערכת לקידום פרוייקטים העוסקים באפיון והטמעת מערכות מידע ממוחשבות לניהול תהליכי חוקת השכר והגמלאות, חילול שכר והגמלאות ובקרת השכר והגמלאות בממשלה.

תהליך זה טומן בחובו שורה של סיכונים ועליו להתבצע תוך בחינה וניטור של הסיכונים הקיימים בפרוייקט. המזמין יוצא במכרז אשר מטרתו לבחור זוכה/ים לניהול פרויקטים ליישום והטמעת מערכות מידע לתמיכה בתהליכי עבודה בתחום השכר והגמלאות במשרדי הממשלה.

מטרת ההתקשרות: המזמין מעוניין לקבל הצעות למתן השירותים במטרה לבחור זוכה שיספק שירותים לניהול פרוייקטים ליישום והטמעת מערכות מידע לתמיכה בתהליכי עבודה בתחום השכר והגמלאות במשרדי הממשלה, בנושאים הבאים:

א. ניהול נתונים קובעי שכר של הממשלה במרכב”ה (מערכת ה- ERP הממשלתית על פלטפורמת SAP).

ב. ניהול חוקת השכר של הממשלה במרכב”ה.

ג. הטמעת מערכות לניהול הגמלאות ומערכת להפקת תשלומי הגמלאות לכלל גמלאי המדינה בפנסיה תקציבית, בהתאם לחוק הגמלאות.

ד. איפיון, יישום והטמעה של מערכות מידע ותהליכי עבודה נלווים ככל שיידרש על ידי המזמין.

השירותים הנדרשים: הזוכה יידרש לבחון את מכלול ההיבטים הניהוליים, תפעוליים, כספיים וכד’ הקיימים כיום בתחום השכר והגמלאות בממשלה, ליישום תפיסת הפתרון לניהול מיטבי של תהליכי השכר והגמלאות תוך ראייה כלל ממשלתית ולספק שירותי ניהול מקצועיים לליווי הפרוייקטים לרבות סיוע באפיון, יישום והטמעה של מערכות מידע ותהליכי עבודה במטה השכר, מנהלת הגמלאות ומשרדי הממשלה. יובהר כבר עתה כי תפיסת הפיתרון גובשה בידי המזמין.